Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häät ulkomailla, kuka maksaa vieraiden matkat?

Vierailija
16.06.2016 |

Hääpari ja vieraat asuvat Suomessa, mutta hääpari haluaa juhlia ulkomailla.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ns. paremmissa piireissä tai ainakin varakkaammissa/jetsetporukoissa on tosiaan tapana että hääpari tai kutsujat järjestävät kuljetuksen ja majoituksen mikäli häät jossain ulkomailla tai eksoottisessa kohteessa. Mutta varmaan, kun nykyään kaikki varattomat wannabit tekee samaa, niin kustannukset jäävät kutsutuille.

Itse ymmärrän juhlakutsun ulkomaille, ilman matkalippua ym. siten että eipä siellä minua kaivata.

Enkä tietty semmoisiin häihin lahjojakaan osta.

Vierailija
22/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos hääparillakaan ei ole varaa osallistua omiin häihinsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin häihin menee vieraalta vähintään tonni. 

Matkat, majoitus, mahdollisesti mekko/puku pitää ostaa, häälahja, ulkomailla myös "eläminen" on kalliimpaa kun autovuokra/taksi, ulkona syöminen jne. 

Mitä hääpari oikein ajattelee? 

Vierailija
24/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari. Miellän tuollaiset "häät ulkomailla"-tapaukset sikarikkaiden touhuksi.

Joitakin pareja tiedän jotka ovat ulkomailla menneet naimisiin, mutta ihan sitten kahdestaan tai niin että on järkätty pienen kaveriporukan kanssa sinne viikon lomamatka samaan pakettiin.

Vierailija
25/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin serkkuni häissä ulkomailla. Onneksi sain asua toisen sukulaiseni kanssa ja tulin jo viikkoa aiemmin. Serkkuni ei oikeastaan osaa puhua suomea eikä ole koskaan asunut täällä, joten häiden vietto morsiusparin kotimaassa oli luonnollista. Oli kyllä hyvät bileet. :) Tosin olin ainoa vieras Suomesta.

Vierailija
26/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut seitsemissä häissä ulkomailla eri maissa. Omat häämme Suomessa oli ulkomaat suurimmalle osalle meidän ystäväporukasta. Kaikki tulivat. Itse maksetaan matkat, tälläinen on ehkä yleisempää Keski-Euroopassa kun ihmiset opiskelevat ja tekevät uraa eri maissa helpommin kuin Suomessa. 

Tässä varmaan  näkyy myös sosiaalinen puoli. suomalaiset eivät ole niin kiinnostuneita näkemään vaivaa ystävien takia ja toisaalta suomalaisilla tuntuu aina olevan rahat tiukassa tai lopussa niin ettei tälläiseen matkusteluun ole varaa. Mä pistän mieluummin tonnin hyvän ystävän häihin (matkat, hotellit jne) kuin vaikka merkkilaukkuun mutta kukin taaplaa toki omalla tyylillään.

Vierailija
27/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestäisin häät ulkomailla (mikä kyllä kuulostaisi todella ihanalta..hmmm), keskustelisin etukäteen läheisimpien ja tärkeimpien ihmisten kanssa..olisiko heillä mahdollista osallistua ja millaisia järjestelyitä pitäisi tehdä että onnistuu. Jos mahdollista osallistuisin jollakin tavalla matkan kustannuksiin..esim. majoitus maksettu tai ruoat. Tuolloin saisin häät joihin ei tarvitsisi kutsua ketään puolituttua..pienet intiimit häät (ja loma) tärkeimpien ihmisten kanssa. Voisi olla aika ihanaa!

Vierailija
28/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutamankin parin, joissa puolisot ovat pallon molemmilta puolilta. Näissä tapauksissa ulkomailla vietetyt häät ovat oikein hyvä ratkaisu. Kyseiset häät ovat yleensä pienet ja intiimit. Fiksusti ajoitetut häät sallivat sen, että vieraat saavat nauttia muutamista lomapäivistäkin!

Vieraat maksavat maksansa tietysti itse.

Jopas on kosteat häät, kun pitää uus maksa ostaa.

Vierailija
29/29 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraat itse tietenkin

Kenellä on varaa? Vieraat parikymppisiä ja hääpari odottaa lahjojakin. 

Niinpä mutta itsepähän kärsivät jos eivät tuon vertaa tajua. Eivät taida kyllä hirveästi edes välittää vieraista, tärkeintä oma napa. No, kukin tyylillään.

Minusta häissä tärkeintä onkin morsiusparin oma napa. Heidän elämänsä suuri päivähän kyseessä on. Ne sukulaiset ja kaverit ramppaavat häissä tämän tästä, joten heille ei ole niin väliä, vaikka yhdet häät jäisivätkin välistä. 

Njooh, on varmaan tosi kiva sitten viettää yksin niitä häitä. Mutta hei, ainakin tuli tuijoteltua vain omaa napaa.

Ja oikeasti, tuttavapiirissä on yksi tuollainen pariskunta. Häihin ei ilmoittautunut kukaan. Yksinkertaisesti kellään ei ollut varaa lähteä toiseen maahan juhlimaan häitä. Hääpari (tai lähinnä morsian) oli raivoissaan kun heitä arvostettiin noin vähän.

Mä vähän luulen, että tällaisissa tapauksissa on jo etukäteen neuvoteltu hääpaikasta morsiusparin vanhempien ja mahdollisesti sisarustenkin kanssa, joten yksin ei varmaankaan tarvitse häitään viettää. Se on toki typerää arvostella, jos muita vieraita ei häihin tule, vaikka on kutsuttu.