Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaatteita ja reppu ylä-asteelle menevälle?

Vierailija
16.06.2016 |

Poikani siirtyy ylä-asteelle, eikä ole itse kiinnostunut vaatteista. Laittaa päälle mitä ostan ja mieluiten harmaat gollegehousut ja paidan. Haluaisin ostaa jotain teinimuotia hänelle, mutta olen itse ulkona siitä mitä nyt on meneillään. Neuvoja kiitos. Merkkejä tai tyylejä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistejä perusvaatteita. Yläasteikäisenä tyttönä voin sanoa, että mitään luotaantyöntävämpää asua ei ole, kuin collegehousut ja kulahtanut t-paita.

Kauluspaidat, neuleet ja siistit, yksinkertaiset collegepaidat sekä pitkähihaiset t-paidat ovat yleensä tyylikkäitä. Housut farkut tai chinot. Collegehousut saattavat olla mukavat, mutta ne eivät kuulu siististi pukeutuvan pojan arkipukeutumiseen (liikuntatunnit ovat tietenkin asia erikseen).

Esimerkkejä:

http://hm.com/fi/product/50222?article=50222-D&cm_vc=PRA1

http://hm.com/fi/product/46954?article=46954-A

http://hm.com/fi/product/35467?article=35467-I

http://hm.com/fi/product/33519?article=33519-D

Repuissa on tällä hetkellä muodissa Adidaksen ja Niken ohuet ns. urheilureput. Jos sellainen ei riitä kantamuksiin, paksumpikankainen, yksinkertainen reppu on hyvä valinta.

Arkikengiksi Nike Air Huarache, Adidas Superstar (tai vastaavat) tai Air Force 1 varrella (Mid) tai ilman. Liikuntaan käyvät jotkut halvemmatkin lenkkitossut, mutta Nike ja Adidas on hyvä pitää mielessä.

Vierailija
22/26 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Sain vähän kiinni tyylistä. Ja jos ei muuta, niin tilaan ainakin Abercrombien harmaat collegehousut. Poika on ihan sosiaalinen ja käy suihkussa yms. mutta ehkä olen aina hänen antanut olla mukavissa samoissa vaatteissa. Tai sitten jossain vaiheessa ne vaatteet alkaa häntä kiinnostamaan. 

Miksi nyt kysyn, koska minulla on nyt aikaa perehtyä asiaan. 

Hyi helvetti älä nyt sille lisää collegehousuja tilaa, tajuatko kuinka hirveiltä ne näyttävät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ensimmäisen aineenopettajan vihjeet ja linkt taitavat olla enemmänkin sieltä bättre folk -puolelta. Kovin hienoja ja kalliita vermeitä ei kannata hankkia, sillä seiskaluokkalainen on vielä aika beibi, joka saattaa möyriä leikkipuistossa ja kuluttaa vaatteensa puhki alta aikayksikön. Lisäksi nuo tenavat kasvavat kovaa vauhtia eli pieniksi jäävät niin palttoot, pöksyt kuin kengätkin varsin nopeasti. Nykyäänhän ei osteta kasvunvaran kanssa kuten vielä mummojen nuoruudessa. Sanoisin, ettei vielä kannata lähteä kaupoille. Heinäkuun loppupuolella tarjonta on jo ihan toista.

Vierailija
24/26 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti paikkakunnasta ja koulusta, mutta täällä pääkaupunkiseudulla teinit suosii Abercombien, Superdryn, Hollisterin, JC:n farkkuja. Noilta ensiksi mainituilta löytyy myös kivannäköisiä collegehousuja. Ja sitten Fred Perryn ja Conversen tennareita ja Nike free lenkkareita. Reppuja on niin urheilumerkeiltä, Vansilta kuin Kånkeninkin (<- näitä enemmän ala-asteilla).    

Vierailija
25/26 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ensimmäisen aineenopettajan vihjeet ja linkt taitavat olla enemmänkin sieltä bättre folk -puolelta. Kovin hienoja ja kalliita vermeitä ei kannata hankkia, sillä seiskaluokkalainen on vielä aika beibi, joka saattaa möyriä leikkipuistossa ja kuluttaa vaatteensa puhki alta aikayksikön. Lisäksi nuo tenavat kasvavat kovaa vauhtia eli pieniksi jäävät niin palttoot, pöksyt kuin kengätkin varsin nopeasti. Nykyäänhän ei osteta kasvunvaran kanssa kuten vielä mummojen nuoruudessa. Sanoisin, ettei vielä kannata lähteä kaupoille. Heinäkuun loppupuolella tarjonta on jo ihan toista.

Ihan tavallisessa, suomenkielisessä koulussa olen Uusimaalla töissä. Esim. Hollister on nimenomaan suunnattu teini-ikäisille, ja mitä nyt alea vilkaisin, niin t-paita 12,99, pitkähihainen neule 22,99 tai chinot 19,99 euroa. Ei nyt mitään mahdottoman hintaisia mielestäni, enkä tiedä, onko tuo merkki muutenkaan sellainen "hei kattokaa mulla on Hollisteria", vaan pikemminkin sattuvat vaan tekemään kivan näköisiä vaatteita, joista myös nuoret itse pitävät. Kuten sanottu, niin normaalit nuoret tuntuvat pukeutuvan noihin mainitsemiini vaatteisiin, hienostelijat sitten erikseen...

(Ja vielä vinkkinä, että stockalla on nyt ainakin netissä Ralph Laurenin lippis 27e alessa.)

t: aineenope

Vierailija
26/26 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli housut sitten verkkarit, farkut tai puuvillahousut, niin lahkeista kapeat polviin asti ja ylhäältä väljät. Suorat lahkeet on vanhanaikaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä