Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräälle hienostelijanaiselle kävi vanhanaikaisesti

Vierailija
15.06.2016 |

Ensin siltä lähti rikas mies.
Nyt meni työpaikka.
Niiden entinen talokin on vielä myymättä, eli rahat saamatta siitä. Hintapyyntö näkyy pudonneen.

Tämä nainen on oikea hienostelija ja ns. parempi ihminen. Kelpuuttanut myös aina vain rikkaita miehiä ja pukeutunut töihin aina kuin johonkin glamour-iltaan, vaikkei edes tehnyt mitään erikoista työtä. Nyt on jo ikääkin sen verran, ettei uuden rikkaan miehen löytäminen tule olemaan helppoa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epäonni minusta koskaan ole mukavaa, sattui se kenelle tahansa. 

Seitsemän lihavan vuoden jälkeen seuraa seitsemän laihaa vuotta. 

Vierailija
2/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana saattaa myös ymmärtää, ettei raha ehkä ole tärkeintä. Pudotus tietysti voi ensi alkuun olla kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kurjaa luettavaa. Ei hienostelussa ja ylipukeutumisessa sinänsä kun mitään väärää ole, toisten arvottaminen omaisuuden ja ns. statuksen perusteella on tietysti pahasta, mutta silti sen takia toisen elämän romahtamisesta iloitseminen on melko mautonta.

Vierailija
4/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on kunnon perisuomalainen katkera kalkkuna, jolle ei ole niinkään tärkeää meneekö itsellä hyvin, kunhan vaan kaikilla muilla on asiat vielä vähän huonommin.

Vierailija
5/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö itse muka tunne tyydytystä jos joku mulkku ihminen saa nenilleen?

Vierailija
6/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

AP on kunnon perisuomalainen katkera kalkkuna, jolle ei ole niinkään tärkeää meneekö itsellä hyvin, kunhan vaan kaikilla muilla on asiat vielä vähän huonommin.

Uu, sädekehäsi loistaa.

Vierailija
7/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kirjoitti:

Jos en itse ole vetämässä, niin en. Tosin tässä ei millään tapaa annettu ymmärtää että kukaan tarinan sankareista olisi ollut mulkku.

Vierailija
8/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kirjoitti:

Uu, sädekehäsi loistaa.

Ei, se on massiivinen penikseni joka aiheuttaa säkenöintiä silmissäsi.

Vierailija
9/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkauksia milloin Audi menee vaihtoon?

Vierailija
10/35 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kirjoitti:

Jos en itse ole vetämässä, niin en. Tosin tässä ei millään tapaa annettu ymmärtää että kukaan tarinan sankareista olisi ollut mulkku.

Pääsankari on itse ylenkatsonut muita ja pitänyt itseään muita parempana. Miksi?

Vierailija
11/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kirjoitti:

Hannele kirjoitti:

Pääsankari on itse ylenkatsonut muita ja pitänyt itseään muita parempana. Miksi?

Ei ole tuollaista missään mainittu.

Vierailija
12/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kirjoitti:

Hannele kirjoitti:

"ollut ns. parempi ihminen"

Vierailija
13/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kirjoitti:

Hannele kirjoitti:

Hannele kirjoitti:

"ollut ns. parempi ihminen"

Näytätkö vielä missä "parempi ihminen" on määritelty tuolla sinun esittämällä tavalla?

Vierailija
14/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähäkutti! Lällällää!

Vierailija
16/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tuo paremmaksi ihmiseksi laskeminen voi olla sen arvostelijan omassa päässä. Esim. minulle joskus avautui katkera ihminen kännissä minun yrittävän olla hienompi kuin muut. Syyt: olen hankkinut itselleni pitkän koulutuksen (lainalla), olen naimisissa hyvätuloisen miehen kanssa (itsekin olen hyvätuloinen, aina luonnollista että hankkiudun yhtä kunnianhimoisen ja yritteliään kanssa yhteen) - ja tärkein: en juo kännejä (en pidä humalassa olemisesta). Valittelin, että hän koki asian noin ja jatkoin juhlissa matkaa, eipä tuohon voinut muuta sanoa.

Vierailija
17/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtikö mies toisen matkaan vai mitä taustalla?

Vierailija
18/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö mies toisen matkaan vai mitä taustalla?

En tiedä tarkemmin, mutta ainakin miehellä on facessa profiilikuvana kuva hänestä ja jostain blondista.

Vierailija
19/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele kirjoitti:

Aloituksesta ei kyllä ilmennyt, että miten tämä nainen olisi sitten niin väärin toisia kohdellut. Nainut rikkaan miehen, menettänyt työpaikkansa, myymässä taloa, pukeutunut kenties näyttävämmin. Mikä näistä on niin vaikeaa sietää? 

Vierailija
20/35 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon "paremmaksi ihmiseksi" haukkumisen kohteeksi joutuminen tapahtuu helposti. Esim. mua on joskus moitittu ylpeäksi ja että yritän olla jotenkin "hienompi kuin muut".

Anoppilassa siihen riitti se, että käyttäydyin kohteliaasti eli tervehdin ystävällisesti, osasin kiittää ja pyytää anteeksi jne. ja olin asiallinen. En myöskään kiroillut, juoruillut tai röyhtäillyt tai puhunut wc-käynneistä, kuten muut. Kuulemma heillä ei tarvitse käyttäytyä niin kohteliaasti ja mun pitäisi vain "rentoutua".

Isäni puolen muutamat sukulaiset pitivät mua varsinkin nuorempana ylpeänä hienostelijana vain, koska jatkoin lukiosta yliopistoon. Kuulemma sellainen on tarpeetonta kirjaviisautta ja olisi kannattanut hankkia "oikea" ammatti ainakin ensin amiksesta tai ammattikorkeakoulusta. Kieltämättä siinä oli totuuden siemen, sillä opiskelin hieman huonosti työllistävää ainetta, mutta siis en mä yhtäkkiä miksikään hienostelijaksi siitä muuttunut. :D Myös kaltaistani ujoa ja yleensä alkoholia välttelevää henkilöä helposti syytetään ylpeäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan