Vierailija

haluavat kasvattaa 2-3 vuotialle pojilleen pitkät hiukset? Sitten vielä naurahtaen kerrotaan kuinka kaupantäti/ se ja tää luuli poikaa tytöksi? Ihan uteliaisuuttani kysyn homman pointtia.

• ylös 34
  • alas 11

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Varmaan ikipissiksiä?

En ole havainnut tuntemieni äitien tekevän noin. Mutta tunnenkin vain tasokkaita äitejä. 

• ylös 7
  • alas 23
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mäkin olen ihmetellyt samaa, mutta oletan sen liittyvän tämän aikakauden sukupuolineutraaliuteen.

• ylös 15
  • alas 7
Vierailija

Mun pojalle ei niitä kasvatettu mutta ne kasvoi ja en mä raaskinut leikata niitä ihania kiharoita ennen kuin hänellä oli oikea hippi-moppi. Jälkeenpäin kuvia katsoessani olen tosin ajatellut että ehkä olis voinut käyttää parturissa aiemminkin...mut ne kiharat ❤

• ylös 36
  • alas 8
Vierailija

Vein lastani parturiin ja tukka oli lyhyt. Mutta nyt tuo teini haluaa kasvattaa pitkää tukkaa, että saa sen nutturalle.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun pojalle ei niitä kasvatettu mutta ne kasvoi ja en mä raaskinut leikata niitä ihania kiharoita ennen kuin hänellä oli oikea hippi-moppi. Jälkeenpäin kuvia katsoessani olen tosin ajatellut että ehkä olis voinut käyttää parturissa aiemminkin...mut ne kiharat ❤

Kiitos asiallisesta vastauksesta .

Ap

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samoin. Varsinkin, kun mun kampaaja sanoi, että, kun nuo on leikattu, ne eivät mene enää kiharalle.

Mutta oli väärässä. 

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Varmaankin se poika itse pitää pitkästä tukasta, tai sitten vanhemmat pitävät pojalla pitkästä tukasta. Eikö sitä kummallakin sukupuolella ole ollut eripituisia hiuksia ihan kaikkina historian aikoina, vai onko minulta nyt mennyt jotain ohi?

• ylös 22
  • alas 1
Vierailija

Onneksi on korkkiruuvikiharainen tytär, poika saa pitää poikahiukset ehdottomasti :) Sitten kun osaa itse päättää hiusmallinsa niin saa pitää vaikka pitkääkin, mutta tuo on kyllä hölmön näköistä kun tehdään pikkupojasta tytön näköinen pitkällä tukalla.

• ylös 7
  • alas 31
Vierailija

Meillä ei halunnut tukkaanaa leikattavan. Ei pidetty asiaa niin tärkeänä, että olis viitsitty pakottaa ja kuunnella sitä huutoa.. ei kyllä ole työksi luultu ikinä jostain syystä.. O.o

Nyt on 5 ja 7 vuotiaat pojat kummallakaan ole lyhyt tukka eikä oo kyllä isälläkään.. js äidillä on muuten tän perheen lyhin tukka xD

• ylös 19
  • alas 1
Vierailija

En ole keksinyt yhtään hyvää syytä leikata lyhyttä tukkaa. Mikä sellainen olisi? AP:lla on varmasti ajatuksia. Mun molemmilla pojilla on ollut pitkät hiukset, esikoisella leikattiin kolmivuotiaana lyhyempi malli - tai siis minä leikkasin, kun yritin lyhentää latvoja, mutta napsaisin vahingossa isomman kolon. 2-vuotiaalla kuopuksella on hartioille asti tukka. Miksi sen pitäisi olla lyhyt?

Vierailija

Lapsellani on yliopistossakin pitkät kihartuvat hiukset, tosin nyt ei koska armeijassa. 

Vierailija

Mun poika ei 3-vuotiaana itse halunnut että hiuksia leikataan (isällä pitkät hiukset). Ajattelin että olkoon sitten, enpä tyttöäkään parturiin pakottaisi.

Vierailija

Meillä se on kyllä poika joka tykkää samasta hiusmallista kuin isälläkin on. Söpöä kun isä ja poika moshaavat rinnakkain :) On se muutamien tytöksi luulemisten arvoista. Ja muuten, meidän tyttöä luultiin usein vaatteiden perusteella pojaksi.

Vierailija

Meidän pojilla oli kaikilla polkkatukka peinenä, vanhimmalla leikattiin parturissa ensimmäisen kerra vasta kouluun mennessä. Siksi että en näe aiheelliseksi maksaa lapsen tukanleikkuusta, ja polkkatukka on melko helppo leikata itse. Ja oikein siisti ja sievä ainakin meidän pojilla, tukka paksu ja taipuisa. Ei kiinnosta mitä kaupantäti ajattelee tai kukaan muukaan.

Vierailija

Poika ei halunnut itse että hiuksia leikataan enkä nähnyt siihen syytä miksi ne olisi pitänyt leikata. Lähinnä se että joku erehtyi luulemaan tytöksi oli tosiaan huvittavaa ei millään tavalla vakavaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.