Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Linnanmäen rannekkeet ovat aivan järkyttävän kalliita!???

Vierailija
15.06.2016 |

Olemme 5-henkinen, mukavasti toimeentuleva perhe ja yritämme opettaa lapsillemme järkevää rahankäyttöä. Nyt kyllä täytyy todeta, että vaikka meillä olisi varaa, niin lasten toive kesävierailusta Linnanmäelle saa tänä vuonna jäädä väliin. Melkein 200 euroa yhdestä päivästä 5-henkiseltä perheeltä? Todellinen Lastensäätiö:=)

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kannattiko antaa panna paljaalla niin monta kertaa?

Vierailija
62/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen ryöstösäätiö! Ihan kohtuuttomaksi menee, tarkoitus on vissiin että käydään ihan max kerran vuodessa jos sitäkään!

Toisaalta rahat kerätään hyvään tarkoitukseen. Viime vuonna lahjoitettiin lastensuojeluun yli neljä miljoonaa euroa.

Toisaalta se on vain 15% Linnanmäen tuotosta, joka on Lastenpäiväsäätiölle verovapaata.

Ja palstamamman mielestä laitteet, ylläpito, infra, markkinointi ja henkilökunta ei maksa mitään?   ;  )

En tiedä mammoista kun olen ihan munat omistava uros, mutta väitinkö minä mielestäsi jotain tuollaista? Sanoin vain, että melko tehotonta tuloksentekoa lafkalta, jonka tulos on verovapaata, eikä kilpailua käytännössä ole. Voi vaan kysyä, että kuinka paljon turhaa väliportaan johtajaa tuostakin lafkasta löytyy suojatyöpaikan hyvästä palkasta nauttimassa. Laitehankintoihin ja kiinteistökuluihin menee vain rapiat 20%, joten jäähän sinne vielä pomoille täpäkkää jaettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tolla 39€:lla saa jo esimerkiksi lennot Gdanskiin Turusta. EDESTAKAISIN. Meidän lapset ei pääse Lintsille. Sen sijaan tehdään joku reissu vaikka Espanjaan, kun lennotkin saa parhaimmillaan 150€/hlö. Keskituloinen perhe ollaan, mutta kyllä mustakin tuntuisi ihan erilta sijoittaa tuo 200€ muutamaan tuntiin, kuin maksaa sillä vaikkapa 4 yötä hotellia välimerellä. Kaikki on niin suhteellista.

Ihan mielenkiinnosta. Näytä minulle hotelli, jossa neljä ihmistä yöpyy 200€ hinnalla neljä yötä. Kiitos.

En ole se keneltä kysyit, mutta pikasella googlauksella käviskö tämä:

http://www.booking.com/hotel/hr/apartment-vinko-501.fi.html?aid=309654;…

Jäis vielä kymppi vaikkapa huvipuistoon ;)

Vierailija
64/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rannekkeet ovat varsin kohtuullisissa hinnoissa, siihen nähden, mitä sillä saa. Laitteita on niin paljon, etten minä äkkiseltään osaa edes arvata. Ne ovat turvallisia ja niissä saa käydä niin monta kertaa kuin ehtii. Ja kakarathan ehtii.

Monelle lapselle Lintsi on vuodesta toiseen kesän parhaita juttuja, ja jos se maksaa 50-60 € ruokineen, niin en voi haukkua kalliiksi, kun Suomessa ollaan.

Vertailun vuoksi voisin mainita Korkeasaaren, jossa jokaisen aikuisenkin on maksettava ja eläimiä näkee jos tuuri käy. Lintsillä voi olla vaikka puoli sukua seurana eikä sisään maksa mitään.

Vierailija
65/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen ryöstösäätiö! Ihan kohtuuttomaksi menee, tarkoitus on vissiin että käydään ihan max kerran vuodessa jos sitäkään!

Toisaalta rahat kerätään hyvään tarkoitukseen. Viime vuonna lahjoitettiin lastensuojeluun yli neljä miljoonaa euroa.

Toisaalta se on vain 15% Linnanmäen tuotosta, joka on Lastenpäiväsäätiölle verovapaata.

Ja palstamamman mielestä laitteet, ylläpito, infra, markkinointi ja henkilökunta ei maksa mitään?   ;  )

En tiedä mammoista kun olen ihan munat omistava uros, mutta väitinkö minä mielestäsi jotain tuollaista? Sanoin vain, että melko tehotonta tuloksentekoa lafkalta, jonka tulos on verovapaata, eikä kilpailua käytännössä ole. Voi vaan kysyä, että kuinka paljon turhaa väliportaan johtajaa tuostakin lafkasta löytyy suojatyöpaikan hyvästä palkasta nauttimassa. Laitehankintoihin ja kiinteistökuluihin menee vain rapiat 20%, joten jäähän sinne vielä pomoille täpäkkää jaettavaksi.

Lähde?

Ja sinun mielestäsi monisataapäinen henkilökunta, siivous , markkinointi ja muut kulut ovat ilmaisia?

Vierailija
66/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tolla 39€:lla saa jo esimerkiksi lennot Gdanskiin Turusta. EDESTAKAISIN. Meidän lapset ei pääse Lintsille. Sen sijaan tehdään joku reissu vaikka Espanjaan, kun lennotkin saa parhaimmillaan 150€/hlö. Keskituloinen perhe ollaan, mutta kyllä mustakin tuntuisi ihan erilta sijoittaa tuo 200€ muutamaan tuntiin, kuin maksaa sillä vaikkapa 4 yötä hotellia välimerellä. Kaikki on niin suhteellista.

Ihan mielenkiinnosta. Näytä minulle hotelli, jossa neljä ihmistä yöpyy 200€ hinnalla neljä yötä. Kiitos.

Neukkusisustuksella oleva kämppä keskellä ei mitään. Ja Kroatiaanko meinasit saada halvat lennot? 

Vierailija
67/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neukkusisustuksella oleva kämppä keskellä ei mitään. Ja Kroatiaanko meinasit saada halvat lennot? 

Tää on kyllä aina yhtä huvittavaa. Ensin kyseenalaistat, että tuohon hintaan ei edes hotelleja löydy. Sitten kun löytyy, niin alkaakin nillitys laadusta :) Kysyit hotellia ja sen annoin ja vieläpä ihan asiallisen. Se on sinun ongelmasi, jos laatu ei sinulle riitä. Kysyit hotellia, et luksussviittiä, joten lopeta nillitys. Lennoista et kysynyt mitään, ainoastaan hotellista pyysit esimerkkiä, joten turvat tukkoon vinkuna seis senkin osalta.

Vierailija
68/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Ja sinun mielestäsi monisataapäinen henkilökunta, siivous , markkinointi ja muut kulut ovat ilmaisia?

Ei vittu sun vänkäämistä, väitinkö taas mitään noistakaan???

Pia itsekö on ketjun löytänyt, vai mikä on motiivisi niin kovasti Lintsiä ja sen omistamaa säätiötä puolustella? 

Noin 600 nuorta kertovat työllistävänsä kaikenkaikkiaan. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, on tietysti mahdotonta sanoa, kun ei tiedä, kuinka pitkä soppari kelläkin on ja kuinka paljon tuosta porukasta on vaikkapa viikonlopputyöntekijöitä.

Tuskin jokainen noista 600 on kuitenkaan koko kautta täysillä tunneilla töissä. Kuitenkaan en usko, että noitten nuorten palkkoihin sivukuluineen 5 miljoonaa enempää menee. "Muut kulut" nimikkeen alle kuuluu muunmuassa markkinointi ja siivous, sekä kaikkea muuta. Tuo muut kulut on kaikkinensa 14%. Eli vieläkin jää kaikenmaailman väliportaan pomoille mukavasti hilloa ylisuuriin palkkoihin. 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011063013979294_uu.shtml

Vierailija
69/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kallis, kun kaikille ennakkolippu 36 e ja Särkänniemen alle 120 cm ennakkoon 26 e. Yli 120 cm 33 e

Kilpailua kyllä on. Näiden välillä tehdään päätös

Vierailija
70/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö siellä käydä vain kerran kesässä?

Ja liiton jäsen saa 10€ alennuksen.

Minkä liiton jäsen saa muka kympin alennusta? Meillä on 5-henkinen perhe ja käydään vähintään kaksi kertaa kesässä. Asumme alle 50 km päässä, joten ei tarvitse yöpyä. Syödäänkin vielä kunnolla, pitsat, hodareita, limua, jätskiä yms. Rahaa kuluu noin 300€, koska pienin ei tarvitse vielä ranneketta. Yhteensä siis noin 600€ kesässä. Hyvään tarkoitukseen menee iso osa ja Lintsi työllistää nuoria.

Vierailija
71/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun itse olin nuori ja ranneke maksoi n.20€ niin sekin oli vanhempien mielestä liikaa. Ja ihan keskituloisesta perheestä olen.

Sama tääl: muistan ku ranneke maksoi eka 70 mk ja vähitellen kipusi 120 mk, siinä alkoi mennä kipuraja.

Vierailija
72/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lasten huvi on muka liian kallista! Kun isä lähtee baarireissulle tai äiti risteilylle, äkkiä hurahtaa 50-100€.

Vierailija
73/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin.

Vierailija
74/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö siellä käydä vain kerran kesässä?

Ja liiton jäsen saa 10€ alennuksen.

Minkä liiton? Liityn heti.

Vierailija
75/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille kaikki on kallista!

Vierailija
76/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennakoikaa ja pyytäkää ensi jouluna isovanhemmilta lahjaksi Linnanmäelle rannekkeet. Jos ette itse raaski maksaa. Minä en itselleni ole vuosiin ostanut ranneketta, en välitä laitteista ollenkaan.

Ei mitään järkeä! Jos rannekkeet on liian kalliita, ne ei muutu yhtään sen halvemmiksi jos joku muu ostaa ne samalla hinnalla. Fiksut pyytää lahjaksi jotain sellaista, jolla isovampien lahjaan käyttämille rahoille saa enemmän vastinetta.

Vierailija
77/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Ei vittu sun vänkäämistä, väitinkö taas mitään noistakaan???

Pia itsekö on ketjun löytänyt, vai mikä on motiivisi niin kovasti Lintsiä ja sen omistamaa säätiötä puolustella? 

Noin 600 nuorta kertovat työllistävänsä kaikenkaikkiaan. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa, on tietysti mahdotonta sanoa, kun ei tiedä, kuinka pitkä soppari kelläkin on ja kuinka paljon tuosta porukasta on vaikkapa viikonlopputyöntekijöitä.

Tuskin jokainen noista 600 on kuitenkaan koko kautta täysillä tunneilla töissä. Kuitenkaan en usko, että noitten nuorten palkkoihin sivukuluineen 5 miljoonaa enempää menee. "Muut kulut" nimikkeen alle kuuluu muunmuassa markkinointi ja siivous, sekä kaikkea muuta. Tuo muut kulut on kaikkinensa 14%. Eli vieläkin jää kaikenmaailman väliportaan pomoille mukavasti hilloa ylisuuriin palkkoihin. 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011063013979294_uu.shtml

Odotan edelleenkin niitä lähteitä luvuillesi? En keltaisen lehdistön klikkiuutisia.

Vierailija
78/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoo Risto Räikkösen aiempia lausuntoja muistaakseni työntekijöiden kohtelusta/palkkauksesta ja koko äijän olemusta niin ei tule yllätyksenä.

Toisaalta mielestäni 40€/hlö ei kuulosta kovin kalliilta. Viimeksi kun itse kävin useita vuosia sitten, aikuisten ranneke oli jo ~40€. Voisin kuvitella että on tullut kalliimmaksi tuosta. Tosin jos edes osa pääsee tuosta porukasta lapsen hinnalla niin sitten yhteissumma kuulostaa kovalta.

Vierailija
79/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakoikaa ja pyytäkää ensi jouluna isovanhemmilta lahjaksi Linnanmäelle rannekkeet. Jos ette itse raaski maksaa. Minä en itselleni ole vuosiin ostanut ranneketta, en välitä laitteista ollenkaan.

Ei mitään järkeä! Jos rannekkeet on liian kalliita, ne ei muutu yhtään sen halvemmiksi jos joku muu ostaa ne samalla hinnalla. Fiksut pyytää lahjaksi jotain sellaista, jolla isovampien lahjaan käyttämille rahoille saa enemmän vastinetta.

Joo, kyllä palstamamman 300 euron Michael Korsin Kiinassa teettämä massakäsilaukku on "sijoitus", mutta lapsen 40 euron lintsiranneke on ihana kamala vääryys.

Vierailija
80/98 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki niin vittumaisen kallista, että kaikessa nuukailen ja mietin kahteen kertaan ostanko. Keskinkertaista paskaa, mutta hinnat on luxus-luokkaa. 

Menkää Barcelonan lähellä olevaan huvipuistoon, euroopan suurimpia ja maksaa vain vähän enemmän kuin lintsi.

Tähän paskamestaan  (Suomi) en rahojani laita, vaan suuntaan aina ulkomaille nauttimaan palvelusta, ruoasta ja elämyksistä murto-osalla Suomen hinnoista  ja 100% laadukkaammin.