Negatiivinen raskaustesti taas...
Millä piristän itseni..? Olen aivan maassa.. 12kk ollaan yritetty toista lasta. Tänään kp27, dpo 13. Perjantaina pitäis viimeistään kuukautiset alkaa. Mulla on terolut käytössä epäsäännölliseen kiertoon. Söin e-pillereitä 4-vuotta ja lopetin vuosi sitten. Aluksi kierto oli suht normaali sitte yhtäkkiä se sekosi. Ovulaatio plussa saat suurimmaksi osaksi tikkuun ainostaan yksi ovuloimaton kierto. Alkaa mennä toivo.. Muutenkin on todella haastavaa saada yhdynnät osumaan ovulaation ajankohtaan kun me molemmat tehdään vuorotöitä. Tuntuu että ovulaatio on joka kerta sillä viikolla kun meillä menee työvuorot ristiin ja väsymys painaa. Tekis mieli lopettaa kaikki tikuttamiset mutta sitten on vielä huonommat mahdollisuudet kun ei sitä seksiä ole oikeaan aikaan riittävän usein....
Kommentit (75)
Ensimmäinen neuvo: lopeta tuo kyttääminen ja tikuttaminen ja asiasta stressaaminen. Kun sinä stressaat asiasta, niin kroppa pitää huolen, ettet tule raskaaksi. Heitä ne tikut roskiin ja koita pitää säännöllinen seksirytmi päällä. Noin 3 kertaa viikossa ja sano äijälle, että koittaa olla runkkailematta.
Lähinnä terolutin takia joudun myös tikuttamaan ovulaatiota. Ohjeeksi kun sain aloittaa terolutit ovulaation jälkeen. Voivat muutoin häiritä/estää ovulaation.
Stressaaminen on vaikea lopettaa...
ap
Halaa ja suukottele sitä olemassa olevaa lasta :) Hän on enemmän kuin monilla muilla on. J akun olet piristynyt niin sitten yritätä rentoutua, saat vain koko kehon stressiin joka vaikeuttaa raskautumisprosessia.
Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Kaikkea hyvää teille ja toivottavasti pian tärppää! :)
Tällä hetkellä tuntuu siltä että olen niin surullinen että olis vaikeaa harrastaa seksiä. Se tuntuisi pakotetulta.. Tähän päivään asti on ollut mukavaa harrastaa seksiä ja ajatus siitä että siitä ehkä seuraa raskaus.. Mutta kun nyt on joka kuukausi saanut pettyä ei enää oikein edes tee mieli seksiä... Toivottavasti tämä tunne menee ohi... Muutoin on meidän onnistumis mahdollisuudet aika huonot. Kun normaalistikin on jo haasteellista saada onnistumaan edes seksiä kerran viikossa. Aina tuntuu olevan jotain esteenä milloin mitäkin... :(
eka lapsi tuli niin helposti jätettiin vaan kumi pois ja heti siitä kerrasta olin raskaana.. Mulla on myös yks keskenmeno vuodelta 2011. meni kesken rv 15. sekin raskaus sai alkunsa heti.
pelkään että e-pillereiden käyttö on tehny jotain hallaa mun lisääntymis kyvylle... toki meillä on nyt ikääkin enemmän. minä 31v ja mies 39v.
ap
Lääkäreitäkään ei pahemmin kiinnosta... Kun on kerta ennenkin raskaaksi tullu niin kuulemma onnistuu uudestaan... Mutta mistäpä se lääkäri voi tietää vaikka munanjohtimet oliskin tukossa tai jotain muuta vastaavaa mikä ei ilmene normaalissa gynekologin käynnillä.. tai vaikka joku oireeton endometrioosi.. tai joku muu sairaus joka voi aiheuttaa lapsettomuutta. Vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta tai joku muu... :/
ap
11 kk yritystä takana täällä ilman tärppiä. Esikoinen nyt 1v5kk. Ovulaatio on perjantaina, olen hyvin säännöllinen, joten nyt pitäisi peiton heilua tämä viikko. Mies tekee todella pitkää päivää ja esikoinen suostuu nukkumaan vasta lähempänä puoltayötä. Jos tämä kierroskin on taas tärpitön, alkaa tosissaan usko loppua.
Menet lääkäriin ja pyydät päästä hedelmöityshoitoihin sekundäärisen lapsettomuuden takia. Mahkut onnistua kasvaa huimasti! Tsemppiä! T: Itsekin aikoinaan saman kokenut. Toinen lapsi sai alkunsa heti ekasta inseminaatiosta.
En haluaisi joutua turvautumaan lapsettomuushoitoihin... Pelottavaa. Mieluummin yritän vielä luomuna puoli vuotta. Tai jotain pehmeitä keinoja...
ap
Tiedän miltä tuntuu se kaipaus, kun lasta niin kovasti toivoo, muttei sitä saa.
Tiedän miltä tuntuu keskenmeno jo pidemmillä viikoilla. Tiedän myös, miltä tuntuu, kun kuukautiset alkavat jälleen kerran. Toivon sinulle paljon voimia ja pitistystä! ♡ Toivon, että huomioisit ja hellisit lastasi, joka on suuri aarre. Helli myös miestäsi ja itseäsi! Älä ole liian armoton itseäsi kohtaan. Usein asiat eivät mene niin kuin niiden haluaisi menevän. Ehkä siinä on ripaus jotain hyvääkin, vaikeat hetket elämässä kasvattavat ja opettavat arvostamaan muita ihmisiä ja asioita aivan erilailla. Voimia, rentoudu ja yritä nauttia kesästä! Niin minäkin yritän tehdä..
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi joutua turvautumaan lapsettomuushoitoihin... Pelottavaa. Mieluummin yritän vielä luomuna puoli vuotta. Tai jotain pehmeitä keinoja...
ap
Lapsettomuushoidoissa voidaan ihan hyvin ensin koittaa vaikkapa pelkkää ovulaation induktiota esim. Clomifenillä ja muuten normaalisti kotiyritystä. Kannattaa kuitenkin tehdä asialle jotain. Vuosi on jo niin pitkä yritysaika, että olisi hyvä tutkia onko jotain häikkää.
Voidaanko edes puhua vuoden yrityksestä jos puolet kierroista jääneet vaille yhdyntöjä hedelmällisenä ajankohtana, eli ovulaation aikaan ja sen lähettyvillä??
Kilpparikokeet ja muut on helppo ottaa, niillä on sellainen perusverikoesetti, missä erilaisia hormonipitoisuuksia. Sellaista vaan pyytämään, yksityiseltä saat varmasti.
Itsellä löytyi selityksenä todella ohut limakalvo. Ei muuta kuin hevoskuurit E-vitamiinia naamariin, 4kk myöhemmin oli ihan eri mitoissa ja raskauskin alkoi.
Kilpparikokeet jo otettu huhtikuussa. Aloitin viime kuussa e-vitamiinin.
ap
Eiköhän se syy ole tässä: "Kun normaalistikin on jo haasteellista saada onnistumaan edes seksiä kerran viikossa. Aina tuntuu olevan jotain esteenä milloin mitäkin... :( ".
Jos todella haluat tulla raskaaksi, niin unohda tikuttamiset. Yhdyntä vähintään joka toinen päivä. Vaikka ei jaksaisi, tai sitten ne muut esteet ovat tärkeämpiä kuin lapsi. Hakeutua nyt lapsettomuushoitoihin kun ei jaksa tai on muita kiireitä, tsiisus.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se syy ole tässä: "Kun normaalistikin on jo haasteellista saada onnistumaan edes seksiä kerran viikossa. Aina tuntuu olevan jotain esteenä milloin mitäkin... :( ".
Jos todella haluat tulla raskaaksi, niin unohda tikuttamiset. Yhdyntä vähintään joka toinen päivä. Vaikka ei jaksaisi, tai sitten ne muut esteet ovat tärkeämpiä kuin lapsi. Hakeutua nyt lapsettomuushoitoihin kun ei jaksa tai on muita kiireitä, tsiisus.
No ensinäkin en ole tällä hetkellä hakeutumassa mihinkään hoitoihin.
Onhan se vaikeaa olla yhdynnässä jos toinen ei ole kotona. Me tehdään molemmat vuorotyötä ja usein menee niin että kun olen kotona mies on töissä ja kun mies on kotona minä olen töissä.
ap
Sitten pitää valita. Lapsenteko vai työ. Kyllä palkatonta sen verran hakee, jos asia on tärkeä. Mutta en usko että se on, koska ette hoitoihinkaan ole hakenut.
Meillä haettiin heti kun aikaa oli kulunut tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensinäkin en ole tällä hetkellä hakeutumassa mihinkään hoitoihin.
Onhan se vaikeaa olla yhdynnässä jos toinen ei ole kotona. Me tehdään molemmat vuorotyötä ja usein menee niin että kun olen kotona mies on töissä ja kun mies on kotona minä olen töissä.
ap
En halua loukata, mutta onko tuo oikeasti sitten tilanne, johon haluat vauvan? Teillä ei ole miehen kanssa lainkaan yhteistä aikaa ja vauvaa tehdään väkisin vääntämällä?
Mulla auttoi, kun aloin ottaa aspiriinia päivässä 100 mg ja raskaaksi tuli heti ensimmisestä aspirin kierrosta. Myös kaveri sai tästä avun pitkittyneeseen yritykseen.
Tutkimustietoa aspirinin hyödyistä löytyy, kun kaivelee googlella. Kokeilu sitten omalla vastuulla. Onnea yritykseen!
Vierailija kirjoitti:
Kilpparikokeet jo otettu huhtikuussa. Aloitin viime kuussa e-vitamiinin.
ap
No siitä e-vitamiinista voi olla haittaakin suurissa määrissä, jos ei ole sellaisia syitä, mihin sitä tarvitsisi. Esim. joissain tutkimuksissa on todettu, että se lisää sikiön sydänvikojen määrää. Ei pidä poimia netistä satunnaisia ohjeita ja noudattaa niitä, vaan tutkia onko jotain helposti hoidettavaa. Aloittaisin niistä perushormonitasoista, niistä lääkäri pystyy jo sanomaan paljon (sisältää paljon muutakin kuin kilpparin).
Lisäksi jos nyt limakalvojen ohuus olisi syynä, siihen menee useampi kuukausi, että tilanne normalisoituu + sitä vitamiiniä pitää oikeasti mättää paljon yli suositusten.
Kato sen parempi siitä tulee,mitä vahvempi siittiö pääsee sisään..joo..halutko samat vanhat neuvot?Paljon seksiä,pää alaspäin,orkut naiselle vielä kun mies on tullut sisään,ei alapää pesuja seksin jälkeen,berokka käyttöön,lue seksikirjallisuutta(fcog)...nää auttaneet meillä..aina saatu seuraava tekemällä tehdä,et ymmärrän...ja syö hyvin ja rasvaista!!