Vierailija

En saanut ymmärrystä, mutta varmaan saisin, jos olisitte kuulemassa, miten joku voi pitää ääntää lähes 7 tuntia yksinään. Se on pahentunut - hänellä on vastuu lisääntynyt ja näyttää selkeästi liittyvän siihen. Olen kuunnellut musiikkia omasta puhelimestani. Nyt esimies sanoi, ettei hän pidä siitä, että minulla on kuulokkeet jatkuvasti korvilla. En voi sanoa esimiehelle, että se yksinään möykkääminen häiritsee, kun kyseessä on hänen sukulaisensa. Nyt on ilmeisesti pakko sanoa, mistä kiikastaa. Saa nähdä mitä mulle sanotaan.

• ylös 19
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Muistan aikaisemman viestisi aiheesta, ja kuuluin niihin jotka ehdottivat kuulokkeiden tai korvatulppien käyttöä. Mahtaisivatko korvatulpat häiritä esimiestäsi, hänhän ei edes näkisi niitä? Jos keskustelet asiasta hänen kanssaan, kannattaa esittää asia positiivisesta näkökulmasta, esim. "pystyn paremmin keskittymään työhöni kuulokkeet korvilla" (eikä "tuon idiootin möykkä häiritsee minua niin etten pysty tekemään mitään").

Koeta kestää, ei tässä oikein muuta osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi kuulokkeet häiritsevät esimiestäsi? Teetkö asiakastyötä? Voisitko kertoa esimiehellesi, että musiikki auttaa sinua keskittymään työhösi, siksi käytät kuulokkeita? 

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi kuulokkeet häiritsevät esimiestäsi? Teetkö asiakastyötä? Voisitko kertoa esimiehellesi, että musiikki auttaa sinua keskittymään työhösi, siksi käytät kuulokkeita? 
Todennäköisesti on vanhan liiton edustaja jonka mielestä kaikki "viihtyminen" on poissa työsuorituksesta.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Voithan sanoa yleisesti, että konttorin hälinä häiritsee sinua niin, että on pakko kuunnella musiikkia koko ajan. Eihän sitä tarvitse sanoa (jos ei suoraan halua sanoa) että XXX:n mekkalointi häiritsee.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saa kokouksessa neuloa, koska ei vaan saa. Parempi tuijottaa seinää ja haukotella, kun pysyä hereillä ja virkeänä puuhaamalla käsillään jotain pientä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voithan sanoa yleisesti, että konttorin hälinä häiritsee sinua niin, että on pakko kuunnella musiikkia koko ajan. Eihän sitä tarvitse sanoa (jos ei suoraan halua sanoa) että XXX:n mekkalointi häiritsee.

5 jatkaa, että toki tuohon tulee sitten vastakysymys, että miten se musiikki ei sitten häiritse. Kerro valitsevasi taustamusiikiksi sopivaa musiikkia, joka ei häiritse eikä kiinnitä huomiotasi pois työstä.

Itsekin käytän joskus musiikkia, jos pitää avokonttorissa keskittyä kunnolla. Yleensä jotain instrumentaalia, jota en tunne (eli ei voi laulaa tai edes hyräillä mukana). Joskus toki kuuntelen ihan "tavallista" musiikkiakin (siis tuttuja biisejä jne), mutta vain silloin, kun työ ei vaadi maksimaalista keskittymistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saa kokouksessa neuloa, koska ei vaan saa. Parempi tuijottaa seinää ja haukotella, kun pysyä hereillä ja virkeänä puuhaamalla käsillään jotain pientä.

Minäkin neuloisin mielelläni, mutta tiedän, miksi niin ei saa tehdä. Neulominen on vähän kuin autoilemista puhelin korvalla: luulee olevansa täysissä sielun voimissa, mutta oikeasti kaikenlaista jää kuulematta, näkemättä ja ajattelematta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

5 jatkaa, että toki tuohon tulee sitten vastakysymys, että miten se musiikki ei sitten häiritse. Kerro valitsevasi taustamusiikiksi sopivaa musiikkia, joka ei häiritse eikä kiinnitä huomiotasi pois työstä.

Itsekin käytän joskus musiikkia, jos pitää avokonttorissa keskittyä kunnolla. Yleensä jotain instrumentaalia, jota en tunne (eli ei voi laulaa tai edes hyräillä mukana). Joskus toki kuuntelen ihan "tavallista" musiikkiakin (siis tuttuja biisejä jne), mutta vain silloin, kun työ ei vaadi maksimaalista keskittymistä.

Sanoo pomolle että kuuntelee luonnonääniä tai ambientia. Vaikka itse kyllä kuuntelen mm. luentoja ja puheita ja keskustelujakin. Mitä väliä, jos hommat tulee hoidettua. Olen käytännössä aamusta iltaan kuulokkeet korvilla. Monella työkaverilla on tapana puhua ääneen omia hommiaan ja juoruilla turhista.

Vierailija

Kirjoitin  parikin aloitusta, mutta löysin vain tämän: www.vauva.fi/keskustelu/2481248/omituinen_tyokaveri

Olen hakenut muita töitä, mutta ei ole tärpännyt ja mistä sen tietää onko ruoho parempi. Tuo kuulostaa pieneltä ongelmalta kirjoitettuna, sitä kun on vaikea selittää. 

No tänään oli taas se tilanne. Minun pitää välillä vastata firman yleis(lanka)puhelimeen, johon tosin nykyään aika harva soittaa. Tänään soi tasan kerran. Se varmaan hävitetään käytöstä. Lisäksi pomoa häiritsee, kun en aina kuule, mitä hän sanoo, vaan joutuu toistamaan asian. 

Sanoin vaan, että minua häiritsee ympäristöstä tulevat äänet ja että tuntuu, että olen nyt vanhemmiten tullut herkemmäksi ja kaikki ylimääräinen ääni häiritsee. Kuuntelen  pääasiassa klassista tai kitaramusiikkia tms. joten musiikki on vain taustamusiikkia. Hän nyt vaan hymähti, että no kuuntele sitten. Rivien välistä ymmärsin, että hän tietää mistä kiikastaa. 

Minä kyllä vähän pelkäänkin, sillä kun noita pöydän paukutteluja tulee paljon, sen jälkeen menee vessaan luultavasti rauhoittumaan. Pieni työyhteisö ja ollaan siellä aika tiiviisti avokonttorissa. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.