Omituinen työkaveri
Esimiehen lähisukua, tavallaan suojatöissä. eikä varmaan ole muuta keinoa kuin irtisanoutua. Mutta kiitos kun saan purkautua. Avokonttori, eikä ole mahdollisuutta omaan huoneeseen. Tää tyyppi pitää aamusta iltaan ihmeellisiä ääniä. Jos on viiden minuutin tauko se on luksusta jo. Hieroo kaksinkäsin naamaansa, eli jonkin sortin mt-ongelma tai sitten on joku diagnoosi. Tuo kuulostaa kirjoitettuna mitättömältä, mutta hän kykenee tekemään sen niin, että siitä lähtee kova ääni. Lisäksi hän jos hoitaa vaikka puhelimessa jonkun asian, se tuntuu olevan iso voimanponnistus, sillä äänet sen jälkeen on kuin olisi maastavetänyt 150 kg. Ilmeisesti on jonkinlainen sosiaalisten tilanteiden pelko myös.
Nämä vielä kestäisi, mutta pelkään. Hän nimittäin saattaa kesken päivän paukauttaa nyrkillä pöytäänsä tosi kovaäänisesti, usein sen jälkeen menee vessaan - luultavasti rauhoittumaan. Esimies ei ole moksiskaan asiasta. En yhtään tiedä, mistä hän hermostuu. Hän tekee leppoisaa työtä, ei ole juurikaan tekemisissä asiakkaiden kanssa ja ei lähde kolostaan sermin takaa, jos paikalla on vieraita.
Oma-aloitteisuus puuttuu myös täysin. En jaksa selittää.
Mikä voisi olla diagnoosi, ehkä sitten ymmärtäisin paremmin? Asperger tai autisti ei ainakaan ole, sillä osaa hän käyttäytyä muutoin, katsoo silmiin (silmissä on kyllä pelottava katse) ja jotenkin ei ole aspergermainen, en osaa selittää tarkemmin.
Kommentit (5)
Jospa ihmiset vain keskittyisivät siellä töissä tuottamaan lisäarvoa työnantajalle eikä kyttäilemään toisiaan? :)
Varmaan ei ole mahdollista nostaa kissaa pöydälle suoraan esimiehen kanssa? Itse toimisin niin että kun seuraavan kerran alkaa paukuttelu niin menisin teatraalisen huolissani kysymään mikä hätänä tai hakisin jopa esimiehen tai muita henkilöitä myös mukaan katsomaan. Siitä se vyyhti alkaisi purkaantua. Jotkut ihmiset voivat olla heikkolahjaisia ilman diagnoosia, olisi kyllä mielenkiintoista päästä syväluotaamaan tuota teidän "kylähullua".
Minä en kyttää, mutta helvetti kun se ääntely aamusta iltaan häiritsee omaa työntekoa ja keskittymistä. Säikähdän monta kertaa päivässä. Jos olisi oma huone, mun poulesta saisi vaikka laulaa tangoa aamusta iltaan.
Ollaan varmaan samassa työpaikassa. Olet oikeassa, kyseessä on henkilö jolla on ystäviä korkeilla paikoilla. Ei kannata tehdä ilmoitusta esimiehelle, tehty on jo monta kertaa, ei mahda mitään. Ehkä käy tuuri ja hän lähtee jonain päivänä itse... Tsemppiä meille molemmille.
Mikä sun dg on? Se tuosta tuli ennemminkin mieleen.