Tajuavatko nelikymppiset naiset etteivät he näytä enää kovin hehkeiltä?
Kaikki me ikäännymme. Niin naiset kuin me miehetkin. Naisiin vain ikä puree selvästi pahemmin, ja moni neljäkymppiä ylittänyt nainen on vain muisto entisestään. Siinä vaiheessa kuin naisten miehiltä saama huomio romahtaa, moni ikääntynyt nainen varmaan tajuaa että olisi pitänyt vaan nauttia aikanaan siitä miesten antamasta huomiosta enemmän...
-mryouth75
Kommentit (253)
Ikä on aika reilu asia. Etenee lineaarisesti kaikilla.
Minä luulen, että nelikymppinen tajuaa ihan hyvin oman tilanteensa.
Sen sijaan parikymppinen ei näytä tajuavan, että itse vanhenee samalla tavalla.
Eikä parikymppinen tajua, että se nelikymppinen, ja sata-vuotiaskin, on ollut joskus nuori.
Ihan yleisesti ottaen vaan huomiona tästä ketjusta (ja tämän palstan historiasta) :nämä tällaiset 'ikäpainotteiset' keskustelut ovat täällä ehdottomasti se kaikkein suosituin aihe,johon palataan aina ja aina vain uudestaan ja uudestaan ja aina aivan samalla tavalla aivan samat kommentit pyörivät näissä puolin ja toisin jatkuvasti, alkaakseen sitten taas seuraavassa keskustelussa taas uudestaan alusta ....
Onko tämä tälläinen, näihin tämänluontoisiin ja tällä tavalla,tässä hengessä käytyihin ja läpivietyihin "keskusteluihin" ja niiden jatkuvaan käymiseen jämähtäminen omiaan kehittämään oikeastaan ketään niihin osallistuvaa henkisesti ?
Tuntuu vain ,että se näiden käymistuote ei ole koskaan vaivan arvoista 'viiniä', vaan aina vain sitä samaa sotkuista,pistävänhajuista etikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämässä on muutakin hauskaa kuin miesten huomio.
Enemmän mua ällistyttää joidenkin luulo, että naiset ovat elossa vain saadakseen miehiltä huomiota. Kyllä mä katson olemiseni ja elämiseni olevan paljon muutakin. Enimmäkseen ihan kaikkea muuta kuin jonkun randomin äijän mahdollinen läähätys perääni.
Tämä. Minäkään en ymmärrä, miksi pitäisi saada huomiota miehiltä. Inhosin sitä nuorena ja opin olemaan katsomatta ketään kadulla vastaantulevaa miestä päin, jotten vaan näkisi, että kuolaako ne mua yököttävästi. Olen oppinut sen vuosikymmenten aikana niin hyvin, etten oikeastaan edes enää itse huomaa miehiä kadulla.
Ap on siis se setämies, joka on tehnyt avauksia siitä, että kaupan kassalla työskentelevät tytöt eivät enää flirttaile hänelle. Säälittävää. Melkolailla pohjanoteeraus vanhenevan miehen elämässä toi kaupan kassojen iskeminen. Pitäisikö sun jo katsoa peiliin vähän kriittisemmällä silmällä itse?...
Minä ainakin tajuan. Mutta tämäpä ei häiritse minua pätkääkään, sillä ulkonäöllä ei onneksi ole enää elämässäni mitään merkitystä. On ihanaa, kun on yksi iso nuorempana minua ahdistanut aihe pois stressilistalta. Saan olla vapaasti ruma ja rupsahtanut, minun ei tarvitse miellyttää kenenkään silmää, ei edes omaani. Roolini maailmassa on ihan eri kuin olla kaunistus katukuvassa tai seksiobjekti miehille. Ja hyvä näin.
Nuorempana tosiaan olin kaunis, ja kauhistuttaa oikein miten turhamaisen ja pinnallisen se minusta teki. Olen ihan älykäs, korkeasti koulutettu ihminen, mutta silti nuorempana kulutin merkittävän osan aivokapasiteettiani ulkonäköni ja sen puutteiden sekä miesten huomion vatvomiseen. Onneksi ei enää sitä!
Noh, riippuu ihan siitä mitä ihminen on tehnyt oman hyvinvointinsa ja terveytensä eteen, esim. Akin & Ritan rakkausdieettien Rita on erittäin hyvässä ja kauniissa kunnossa.
Näin parikymppisenä oon kyllä tehnyt huomioita, että on eri ikäisiä hyvin kauniita naisia. Kaikki kakskymppiset ei oo kauniita eikä nelikymppisetkään. Meidän duunupaikan kaunotar on 38 -v. Upeet paksut hiukset, mielettömän kauniit suuret silmät, kroppa kuin veenuksella ja iho täydellinen. Ite oon tasapaksu tihrusilmä lyllerö. En oo puoleensa vetävä nyt enkä nelikymppisenäkään. Mun kropasta ei saa naisellista tekemälläkään.
Niin ehkä sinun silmissä. Minä pidän oman ikäisiäni naisia seksikkäämpänä kuin parikymppisiä tyttöjä.
Lankaa lukematta: puhu vain omasta puolestasi. Itse pidän juuri hieman kypsemmistä naisista. Pään sisältö ratkaisee eikä ripsien pituus. +40 naisten kanssa on mukavan vapauttavaa olla, kun kaikkea ei oteta niin tosissaan ja elämästä ymmärretään jo vähän enemmän. En voi myöskään sivuuttaa sitä tosiasiaa, että olen pitänyt päälle nelikymppisiä naisia hyvin haluttavina teinipojasta asti. Tämä ei ole piiruakaan muuttunut, vaikka nyt olen 35. Tosin olen alkanut katsomaan 50+ daameja "sillä silmällä" :D.
Tiivistettynä: kypsä nainen on nuorta kiinnostavampi.
Vierailija kirjoitti:
Näin parikymppisenä oon kyllä tehnyt huomioita, että on eri ikäisiä hyvin kauniita naisia. Kaikki kakskymppiset ei oo kauniita eikä nelikymppisetkään. Meidän duunupaikan kaunotar on 38 -v. Upeet paksut hiukset, mielettömän kauniit suuret silmät, kroppa kuin veenuksella ja iho täydellinen. Ite oon tasapaksu tihrusilmä lyllerö. En oo puoleensa vetävä nyt enkä nelikymppisenäkään. Mun kropasta ei saa naisellista tekemälläkään.
Oma lähin työkaverini on minua 10v vanhempi kaunis nainen, täytti juuri 42. Muuttunut vuosi vuodelta haluttavammaksi niin ulkoisesti kuin sisäisesti.
En ole ihan vielä neljääkymmentä, mutta väittäisin, että suurin muutos kohdallani johtuu siitä, että olen saanut vihdoin kasvatettua itsetunnon ja uskallan poistua kotoani ilman meikkiä ja huoliteltuja asukokonaisuuksia. En tiedä miksi, ei vaan kiinnosta enää. Elämä on muuttunut helpoksi ja mukavaksi, muutoinkin, joku ainainen epävarmuus ja levottomuus on jäänyt taakse. Ihanaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lankaa lukematta: puhu vain omasta puolestasi. Itse pidän juuri hieman kypsemmistä naisista. Pään sisältö ratkaisee eikä ripsien pituus. +40 naisten kanssa on mukavan vapauttavaa olla, kun kaikkea ei oteta niin tosissaan ja elämästä ymmärretään jo vähän enemmän. En voi myöskään sivuuttaa sitä tosiasiaa, että olen pitänyt päälle nelikymppisiä naisia hyvin haluttavina teinipojasta asti. Tämä ei ole piiruakaan muuttunut, vaikka nyt olen 35. Tosin olen alkanut katsomaan 50+ daameja "sillä silmällä" :D.
Tiivistettynä: kypsä nainen on nuorta kiinnostavampi.
Täysin sama ja olen samanikäinen :D Ja se pitää sanoa, että eihän nelikymppinen edes ole oikeasti millään lailla "rupsahtanut", ellei sitten elä todella epäterveesti, esim.narkomaanit ym. Menopaussi on se, joka saa vanhemman näköiseksi, ja siihen on 40-v:lla aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämässä on muutakin hauskaa kuin miesten huomio.
Enemmän mua ällistyttää joidenkin luulo, että naiset ovat elossa vain saadakseen miehiltä huomiota. Kyllä mä katson olemiseni ja elämiseni olevan paljon muutakin. Enimmäkseen ihan kaikkea muuta kuin jonkun randomin äijän mahdollinen läähätys perääni.
Tämä. Minäkään en ymmärrä, miksi pitäisi saada huomiota miehiltä. Inhosin sitä nuorena ja opin olemaan katsomatta ketään kadulla vastaantulevaa miestä päin, jotten vaan näkisi, että kuolaako ne mua yököttävästi. Olen oppinut sen vuosikymmenten aikana niin hyvin, etten oikeastaan edes enää itse huomaa miehiä kadulla.
Ap on siis se setämies, joka on tehnyt avauksia siitä, että kaupan kassalla työskentelevät tytöt eivät enää flirttaile hänelle. Säälittävää. Melkolailla pohjanoteeraus vanhenevan miehen elämässä toi kaupan kassojen iskeminen. Pitäisikö sun jo katsoa peiliin vähän kriittisemmällä silmällä itse?...
Joo. Mrgeriatric on just se pappa, joka valitti, että kassatytöt oli 20 vuotta sitten paljon kohteliaampia kun lähtivät flirttiin mukaan toisin kuin nykyään. :D luulis yli 40-vuotiaan äijän osaavan laskea 1+1=2, eli nuoret tytöt ovat kiinnostuneempia ikäisistään kuin ikämiehistä.
N25
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitukseni pointti ei ollut se, että vanhojen naisten tulisi tulla nuorekkaammiksi. Pointti oli se, että nuoren naisen tulisi arvostaa miesten tekemiä lähestymisyrityksiä - vaikka mies olisikin selvästi vanhemman oloinen.
-mryouth75
Mutta ethän sinä vielä voi olla vanhanoloinen. Huoli pois ja ulos kesäpäivään! Nuoret naiset odottavat!
Mutta vakavasti. Ihminen ei tarvitse jatkuvaa huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Mutta jokainen tarvitsee rakkautta. Siihen riittää yksi ihminen. Soisi jokaiselle suuren rakkauden. Oikeastaan sanon niinkin, että näin naisena miesten huomio on usein myös tehnyt surulliseksi silloin, kun elämässä ei ole ollut ketään erityistä.
Vierailija kirjoitti:
Tajuan jo nyt 35-vuotiaana, etten enää näytä yhtä hehkeältä kuin 15 vuotta sitten, ulkoisesti. Tämä siitä huolimatta, että monet tutkimukset kertovat naisen olevan kauneimmillaan ja parhaimmillaan juuri noin 35-vuotiaana.
Olen kuitenkin tyytyväisempi elämääni nyt kuin 20-vuotiaana. Henkisesti olen tasapainoisempi ja enemmän sinut itseni kanssa. Tiedän, että fyysisesti suunta tästä eteenpäin on alaspäin, mutta se ei haittaa, se on elämää. Kaikki me aikanaan vanhetaan.
Mulla on jo lapset hankittu, eli ei tarvitse enää houkutella seksuaalisesti miehiä sankoin joukoin. Oma mieskin löytyy ja jos hän päättää vaihtaa nuorempaan, niin sitten hän ei ollutkaan arvoiseni ja ansaitsee mennä. Pärjään hienosti itseksenikin ja tosiaan lapset on jo saatu, joten ei senkään puolesta enää pakottavaa tarvetta ole miehelle. Mutta sellainen siis löytyy. :) Ja uskoisin, että kuitenkin vierelläni pysyy jatkossakin, mutta varmaahan mikään ei ole.
Se mikä on ollut kaikkein ilahduttavinta iän myötä, on että saan nyt selvästi enemmän arvostusta sekä naisilta että miehiltä kuin hyvin nuorena!
Omista kokemuksista sanoisin, että nuoria naisia esineellistetään ja arvotetaan ja vanhempia naisia kohdellaan ihmisinä. :)
Joo ne tutkimukset saavatkin miehet haluamaan enemmän 35 kuin 25 vuotiasta. Mistäköhän tuntuisi elää noin denialismissa.
Työpaikkani 20 v. Eivät ole kovinkaan hyvännäköisiä. Shokki hiusväri, ylipainoa reilusti ja tatuoinnit. Parhaimman näköinen on eräs 32 v.
Onpa mammoilla paljon suolaa suussa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa mammoilla paljon suolaa suussa.
Pitäähän fossiilille näyttää paikkansa. :)
Aina on grannylovereita mutta ylivoimaisesti suurin osa miehistä himoitsee ikäväliä 16-26. Ja siinäkin tuo loppupää muodostuu erityisen hyvät geenit omaavista.
Miksi tämä suututtaa naisia. Saa kai sitä haluta. Suurin osa kuitenkin nököttää kiltisti sen mummelimammansa kanssa.
Minusta on myös vapauttavaa kun ei tarvi tälläytyä ja olla muodikas tai seksikäs. Voi olla oma itsensä.