Vierailija

Olen vastikään muuttanut yhteen mieheni kanssa. Tämä on se hetki jota olen koko elämäni ajan pelännyt, ja pelkoni ovat käyneet toteen... Olen nuori, itsestään huolehtiva nainen, josta ei kukaan päällepäin arvaisi kaikkein kauheinta ongelmaani: ilmavaivoja. Minulla on suolistosairaus, jonka vuoksi muutun päivittäin iltaa kohden oikeaksi ihmisilmapalloksi. Vatsan turvotus on sitä lajia että näytän viimeisilläni raskaana olevalta, mutta ei sekään ole isoin ongelma, vaan se, että ilman on tultava joskus uloskin.

Muiden seurassa pidättelen tietenkin, mutta yöt. Nukkuessa en pysty kontrolloimaan asiaa. Tiedän nyt varmaksi, että mies on huomannut mitä on meneillään, sillä sen verran usein hän on ollut hereillä kun minä nukun. Herään itse usein siihen, kun ilmaa pääsee ulos. Noina hetkinä tunnen itseäni kertakaikkiaan kuvottavaksi.

Asiasta ei ole puhuttu sanallakaan. Mies ei ole vihjannut yhtään mitenkään, että tietäisi ongelmastani. Mutta kyllä hän tietää. Me emme kumpikaan syty pieruhuumorista, joten vitsailemaankaan en asiasta ala.

Luotan mieheeni ja haluan uskoa, että hän rakastaa minua tästä luotaantyöntävästä vaivasta huolimatta. Mutta itse tunnen kuvotusta itseäni kohtaan, ja myös pettymystä, vaikken voi tästä sairaudesta päästä eroonkaan. Tunnen itseni epänaiselliseksi. Asia ahdistaa minua paljon, etenkin iltaisin. Minulla on nukkumisvaikeuksiakin. Ne illat ovat helpompia, kun huomaan miehen nukahtaneen syvään uneen ennen minua. Silloin voin paremmin rentoutua.

Kuten sanoin, en usko että kukaan arvaisi että minulla on näin inhottava ongelma. Aina ei kaikkea näe päältäpäin katsoen.

• ylös 62
  • alas 35

Sivut

Kommentit (51)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No voi hyvänen aika, aivan normaalia. Jokainen pieree ja jos ei toinen ihminen normaaleja elintoimintoja kestä niin eipä ole kummoinen ihminen.

• ylös 127
  • alas 1
Vierailija

Normaaleja asioitahan nämä ovat, mutta minulla on kyllä oikeasti sairauskin joka aiheuttaa kaikenlaisia vatsavaivoja. Sosiaalinen elämä kärsii, ja parisuhteita olen vältellyt koko aikuisuuteni ajan tästä syystä. Nyt vaan piti uskaltaa mennä elämässä eteenpäin. Yhdessä nukkumisesta en kyllä yhtään nauti :(

Ap

• ylös 39
  • alas 6
Vierailija

Jos olette muuttaneet yhteen, niin kai mies tuossa vaiheessa myös tietää sairaudestasi?
Jos ei, niin hyvä olisi kertoa, ei suhteesta mitään tule, jos jo tuollaisia asioita pitää alkaa salailla.

• ylös 98
  • alas 0
Vierailija

Kerro joskus vaivastasi miehelle. Ymmärtää kyllä. Tai voit vain mainita, että sinulla on suolistosairaus ja siihen kuuluu monia vaivoja. Ja ajan kanssa siihen tottuu, eikä sitä häpeile. Täällä kohtalotoveri!! Tsemppiä!

• ylös 32
  • alas 0
Vierailija

Ihmettelen, että olette jo muuttaneet yhteen mutta et ole vielä kertonut sairaudestasi. Tiedän että sinua nolottaa, mutta ota asia puheeksi ettei sinun tarvitse miettiä asiaa enään.

• ylös 46
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Asiasta ei ole puhuttu sanallakaan.

Tämähän se tässä ongelma on, eikä piereskely. Kerro nyt hyvänen aika sille miehellesi suolistosairaudestasi ja siihen liittyvistä asioista. Kerro myös, että asia nolottaa. Mies ymmärtää ihan varmasti ja oma olosi helpottuu.

• ylös 50
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos olette muuttaneet yhteen, niin kai mies tuossa vaiheessa myös tietää sairaudestasi?
Jos ei, niin hyvä olisi kertoa, ei suhteesta mitään tule, jos jo tuollaisia asioita pitää alkaa salailla.

Olen kyllä jossain vaiheessa maininnut että minulla on ongelmallinen suolisto, mutta en usko miehen kiinnittäneen asiaan kauheasti huomiota. Vaiva kun ei vaadi hoitoa (tai pikemminkin hoitoa ei ole) eikä lääkityksiä, joten elämä on vain suunniteltava sen mukaan. Ei tämä nykyään enää kauheasti haittaa normaalia elämää, kun olen kehittänyt elämäni rutiinit sellaisiksi, että pärjään. Mutta kyllä inhottaa kärsiä pahoista ilmavaivoista yhteisessä kodissa...

Häpeän siis vaivaani aikalailla. Ehkä ei pitäisi, mutta kyllä vatsavaivat ovat sieltä kiusallisisimmasta päästä.

Ap

• ylös 6
  • alas 11
Vierailija

Puhut asiasta avoimesti ja teet selväksi että tämä on iso osa sinua, ottaa tai jättää. Et kuitenkaan voi loputtomiin pidätellä ja kuten totesitkin, yöllä et kuitenkaan pysty kontrolloimaan ilmojasi. Meillä välillä koko perhe meinaa tukehtua hajuihin ja mies ei koskaan asialla, mut minkäs teet ;) Nimim. tälläkin hetkellä pskalla ovi auki

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Parisuhteenhan pitäisi perustua avoimmuuteen! Jos salaat näinkin normaalin asian niin väistämättä miehelle voi tulla mieleen mitää muuta salaat. Olet jo iso tyttö niin avaa se suusi ja puhu sille miehelle.

• ylös 26
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.