Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut 8 kiloa, mutta en huomaa itsessäni muutosta

Vierailija
14.06.2016 |

Huomaan toki että vaa'an lukema pienenee ja samoin sentit kropasta. Myöskin vanhat housut tuntuvat vyötäröstä liian isoilta. Mutta jos katson itseäni peilistä, siellä seisoo sama pullukka kuin ennenkin. Lisäksi vain yksi lähipiiristä on huomannut laihtumiseni. Alkuperäinen tavoite oli -10 kg, eli enää 2 kg jäljellä. Nyt mietin, olenko silloinkaan tyytyväinen... Masentavaa!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut vuoden aikana 25 kg (88 kg --> 63 kg), enkä näe mitään mainittavaa muutosta itsessäni. Ehkä muut huomaavat? Itse olen päättänyt, että laihdutan vielä kymmenisen kiloa. Eli et ole ainoa, joka tuntee noin, käsittääkseni kyseessä on aika yleinen ilmiö. Sitä on aiemmin ehkä ollut läskisokea, ja kun hoikistuu, niin vaatimukset vain kasvavat.

Vierailija
2/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et huomaa eroa, koska nupissa on vikaa. Sori, että sanon näin suoraan, mutta btdt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et huomaa eroa, koska nupissa on vikaa. Sori, että sanon näin suoraan, mutta btdt.

Sori mitä tarkoittaa "btdt"?

Vierailija
4/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mitä tarkoittaa "btdt"?

been there done that, vaapasti suomennettuna, että sama on koettuna.

Vierailija
5/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaa sanokaa nyt vielä jotain

Vierailija
7/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan haluaa enää kommentoida :/

Vierailija
8/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat nyt, ja kuinka pitkä olet?

Vierailija
9/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin on, kymmenen kilon painonpudotus ei omissa silmissä näytä miltään.

Liikkumien sujuu kyllä kevyemmin, ja ehkä siitä läskistä osa on muuttunut lihakseksikin, kun juokseminenkin sujuu nyt.

Vierailija
10/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ja lähtöpaino? Jos olet laihtunut 8 kg normaalipainon sisällä, kyllä sen näkee ja huomaa jokainen ja vaatteet käyvät löysiksi joka puolelta. 8 kilon pudotus vastaa yhtä vaatekokoa. Jos tiputat sadasta kilosta yhdeksäänkymmeneen, ei sitä huomaa kuin itse.

Vierailija
11/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia nostetaan puntteja samalla kuin laihdutetaan... Itse olen laihtunut vain tyyliin 10kg mutta näytän täysin toiselta ihmiseltä kuin vuosi sitten. 

Vierailija
12/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut ennen aloittamista valokuvan itestäs alusvaatteissa. Varmasti olisi eroa, kun vertaisit nykyhetkeen.

Vierailija
13/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän pudotettavaa, sen kauemmin kestää ennen kuin tulokset alkavat näkyä. Mutta kyllä sen pitäisi tuntua jo tässä vaiheessa. Olon pitäisi olla kevyempi ja vaatteiden hieman väljempiä. (Itse ainakin huomasin jo viiden kilon jälkeen, ja lähtöpaino oli sentään melkoinen.)

Vierailija
14/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ehkä se mieli tulee vähän perässä. Itsellä reippaasti tiputettavaa, ja nyt laihtunut 7 kg. Monet vaatteet (lähinnä takit ja housut) löysentyneet paljon, joissakin on jo pitänyt vaihtaa kokoa, mutta en kyllä itsekään peilistä tai muuten huomaa mitään eroa. Ei kukaan tästä ole mitään sanonut, mutta toki tuo pudottamani määrä on pieni verrattuna siihen, paljonko minulla kokonaisuudessaan on pudotettavaa (vielä ainakin 30 kg). Sinulla siis sillä tavalla eri tilanne.

Monet eivät kehtaa alkaa painoa välttämättä kommentoimaan, ainakaan vähän tuntemattomat. Voisi olla esim. sairaus tai stressi mikä saa laihtumaan, ja näin ollen aiheuttaisi kiusallisia tilanteita huomauttamalla tilanteesta.

Paljon onnea onnistuneesta painon pudotuksestasi! :)

Vierailija
15/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama tilanne! Olen itsekin laihtunut saman verran, ja parin ensimmäisen kilon lähtemisen huomasin, mutta nyt peiliin katsoessa tuntuu kuin olisin vain lihonut takaisin, kun mitään suurempaa muutosta ei näy. Turhauttavaa.

Vierailija
16/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 165 cm, lähtöpaino 70 kg ja nyt olen 62 kg. Alkuperäinen tavoite 60 kg, nyt haaveilen 50 kg.... Jos silloin olisi hoikka myös peilistä?

Ap

Vierailija
17/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytän normaalipainoiselta BMI:n ollessa 22 tai 21, hoikaksi muutun BMI:n ollessa 20 ja 21 välillä. Pituus miinus 115 on myös hyvä indikaattori hoikan ihmisen painolle.

Eli ihan omasta preferenssistäsi kiinni, nyt olet siirtynyt ylipainon puolelta terveellisen painon lukemiin. 60 kilossa BMI: si on 22, mikä on oikein hyvä. Jos haluat tavoitella hoikkuutta ulkonäkösyistä, kannattaa suunnata lähemmäs 55 kiloa tai alle.

Vierailija
18/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näytän normaalipainoiselta BMI:n ollessa 22 tai 21, hoikaksi muutun BMI:n ollessa 20 ja 21 välillä. Pituus miinus 115 on myös hyvä indikaattori hoikan ihmisen painolle.

Eli ihan omasta preferenssistäsi kiinni, nyt olet siirtynyt ylipainon puolelta terveellisen painon lukemiin. 60 kilossa BMI: si on 22, mikä on oikein hyvä. Jos haluat tavoitella hoikkuutta ulkonäkösyistä, kannattaa suunnata lähemmäs 55 kiloa tai alle.

Kiitos, hyvä kommentti! Varmaan hetken pidän painoa kuudessakymmenessä ja tunnustelen, onko tarvetta jatkaa. 50 kg on sitten ehdoton alaraja.

Vierailija
19/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea onnistuneesta laihdutusurakasta! Överiksi ei kannata vetää, ja jos olet yli 35 niin naamasta näkee hyvin koska pudottaminen kannattaa lopettaa. Vaaka ja peili ovat laihduttajan parhaat kaverit.

Ota itsestäsi kuvat alusvaatteissa monessa eri kulmassa, niistä painon tippuminen parhaiten konkretisoituu. Esim 62 ja 58 kilon erotus tulee näkymään erittäis selkeästi kuvissa, silmä tottuu omaan peilikuvaan kun tiputtaa painoa järkevällä tahdilla.

Tsemppiä jatkoon ja nauti bikinikropasta, sellainen sulla nyt on!

T. 14

Vierailija
20/29 |
14.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aikansa ottaa ennenkuin oman kehon muutokset huomaa ja sisäistää. Samasta syystä lihomisen tajuaa yleensä vähän myöhässä, joku on saattanut olla pitkäänkin ylipainoinen ennenkuin vasta kuvasta huomaa minkä kokoinen on oikeasti. On todennäköistä että muutos on oikeasti näkyvä, mutta et vain rekusetöi sitä peilikuvastasi. Usko tässä vaiheessa vaakaa ja lukuja, huomaat muutoksen luultavasti myöhemmin :) Lähde vaateostoksille kun saavutat tavoitteesi, uusia vaatteita (ja kokoja) kokeillessa muutos näkyy konkreettisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi