Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ollut pitkä/epäsäännöllinen kierto, kuinka neuvolassa määritellään LA?

25.02.2006 |

Itselläni ehti tulla vain yhdet kuukautiset keskenmenon jälkeen... Ajattelin tikuttelemalla löytää ovulaation ja sen löysinkin vasta kp 27 eli kierto olisi sen mukaan n. 40-41 päivää. Tulin raskaaksi ja nyt ajattelinkin tuota ovulaation tarkkuutta laskettuun aikaan... Jos neuvolassa siis määritellään LA kuukautisten mukaan, minullahan se luultavasti heittäisi n. kaksi viikkoa. Onko kenelläkään kokemusta, miten neuvolassa toimitaan tällaisissa tapauksissa? Tehdäänkö vielä varmuudeksi ultra vai luottavatko ovulaatiotikkuihin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis varmistettiin ultrassa. Ei heittänyt kuin muutaman päivän eli aika tarkasti voi päätellä ovisajankohdastakin. Onnea odotukseen!

Vierailija
2/2 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierto oli 19-45 ja yli vuosi yritettiin saada lasta. Stikseillä myös itse etsin ovulaatiota, jota ei tod. aina edes löytynyt. Mutta nyt siis kuitenkin raskaana. Alkuksi la katsottiin normaaliin tapaan, eli lasketaan siitä milloin edelliset kuukautiset ovat olleet. Ensimmäisessa ultrassa saadaan oikea la, joka ilmoitetaan myös Kelan papereihin. Tärkäeä päivämäärä siis. Juu, mulla la AIKAISTUI jopa 2 viikkoa, juuri epäsäännöllisen kierron vuoksi. Näin ollen ovulaatio oli ollut tuolla kierrolla heti kuukautisten perään / samaan aikaan.

Pikkumiina 28+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla