MARRASMAMMOJA -06 - löytyköhän jo muitakin täältä?
Kyselen ja kurkistelen varovsti tänne puolelle.
Minulla la 3.11. ja kolmatta odotan.
Kommentit (33)
Elokuulla 05 jätettiin ehkäisy ja aina on pitänyt häntä koipien alla siirtyä listasta toiseen. Nyt sitten sain plussan ja meilä olisi laskettu aika 4.11. Kierto on ollut kyllä hieman epäsäännöllinen, että saa nähdä muuttuuko sitten neuvolassa. Tunne on epätodellinen, kokoajan tekisi mieli käydä vessassa tarkistamassa, etteihän vaan mitään vuoda....
Esikoinen, poika aloittaa syksyllä koulun ja tytö täyttää heinäkuulla 4v. Molemmat syntyneet heinäkuulla ja nyt jo jännittää osaankohan edes talvivauvaa hoitaa ;)
Toivotaan meille ihanaa raskautta!!!
Effica kyseli vointeja, vastailen nyt tähän pinoon ku ei oo mitään päiväpinoa erikseen. Mulla tänään aamulla vatsa sekaisin, joutui istumaan vessassa :-( Mietinkin että voiko raskaus aiheuttaa tällaistakin vai johtuikohan kenties jostain muusta?? Ilmeisesti se kuitenkin voi aiheuttaa vähän kaikkea :-) Mistään ei mitään tiedä kun ensimmäistä odottaa. Ja menossa siis vasta rv 4+6. Muuten olo on ihan hyvä, kaipa se kohtu tuolla kasvelee kun on sellasia tuntemuksia. Väsy on aika kova ja pissillä pitää rampata mut kuuluu asiaan eikä haittaa yhtään!
Mitäs muille marraskuisille kuuluu? Toivottavasti joku ehtii perustaa sellasen esittelypinon...
JoJo
Täällä laskettuaika olis 2.11.2006. Meillä yritetty vauvaa jo 08/2004 asti ja eka inssistä tärppäsikin viime lokakuussa, mutta meni kesken marras-joulukuun vaihteessa rv 9+0. Yks tärppäämätön inssi oli välissä ja nyt taas inssistä plussaa. Olen kiitollinen. :)
Eli minä kyllä osaisin listan tehdä, kun olen aikoinani tuolla kuumeilupuolella listaa pitänyt, mutta en tiedä uskallanko... Yritän ottaa niin rauhallisesti. Toki voisin listan tehdä ja sitten jos käy huonosti, niin joku muu sais jatkaa. Olen kuitenkin yllättävän positiivisella mielellä. Pelkkä ajatuskin uudesta raskaudesta pelotti. Ja pelottaahan nuo vessakäynnit hieman. Viimeksi alkoi keskenmeno vuodolla ja tuhruttelulla.
Täällä on kans maha sekaisin. Viimeksi ei tällaista ollut. Nyt saa joka ruokailun jälkeen mahan väännön ja eiku vessaan. Mitään ei juurikaan välttämättä tule, mutta hetken polttelee. Repäisykipuja on ollut myös pari ja nännit arkana. Viimeksi minulla ei ollut oikein mitään oireita. Tissit hieman kipeät ja niitä särki ku oli kylmä. Viimeksi oli kauheesti valkovuotoa, nyt ei juuri ollenkaan, mutta ei kai ne raskaudet aina samanlaisia olekaan. Voin kuitenkin jotenkin verrata, koska raskauteni oli " normaali" siihen vuotoon asti. Eli kerettiin silloin nähdä jo sydämen syke ja vaavi ultrassa ja semmosta. Se oli vaan liian pieni heti eka ultrasta lähtien. Varmaan jännitän sitä eka ultrakäyntiä ku hullu. Meillä on ultra 16.3.2006. Sitä odotellessa.
Onnea kaikille plussanneille! Voi ku pysyttäis kaikki mukana loppuun asti! :)
MollyJii
Olis kiva olla jotakin muuta kuin vain " marraskuiset" . :)
Heipä hei!
Menin tuonne jo törttöilemään omaa aloitustani, mutta mulle on ihan sama minne sitä listaa aletaan kokoamaan. En alkuun uskaltanut ilmoittautua ollenkaan, kun pelko keskenmenosta on ollut niin suuri. Ajattelin kuitenkin, että se tulee jos on tullakseen eikä siihen vaikuta se olenko ilmoittautunut jollekin listalle vai en.
Minusta sen verran, että esikoista täällä odotetaan ja tosiaan odotuksen odotus kesti pitkään. Minun lisäksi tätä ihmettä on mukana odottamassa aviomies ja kaksi kissaa ;) Me täytetään molemmat nyt keväällä 25 v. Laskettua aikaa ja synnäreitä en edes halua vielä miettiä, kun ollaan näin alussa. Alkuraskauden ultran jälkeen on jo vähän viisaampi ja toivottavasti hitusen rauhallisempikin ;) Vielä sinne pitäisi jaksaa pari viikkoa...
Mörötin-81 rv 5+0
Mun puolesta sä voisit perustaa sen esittelypinon jos sulla on kerran siitä kokemusta. Mun mielestä Marrasmammat kuulostais hyvältä, kommentteja ja lisää ehdotuksia?!? Sit kun on ryhmä perustettu ni on helpompi löytää pinot ja kaikki marrasmammat samasta paikasta, eiks nii?
JoJo
Aika moni meistä tulee kuumeilupuolelta, jossa ollaan pinouduttu Marrasmasut-nimellä. Voishan se olla ihan sopiva tällekin puolelle...
Eli hei vaan kaikille ja onnea plussasta!!!!
Ite tein testin lauantaina (25.2) ja jonkinlainen huoli on persiissä varmasti vielä kauan, koska mulla oli tuulimuna tammikuussa. Tää uus tärppäs siis heti, menkkoja ei kerenny tulla välis ollenkaan. Noh, niihän ne sanoo että toinen tuulimuna peräkkäin on todella harvinainen ja siihen täytyy nyt uskoa. :)
Pitkän kierron takia viikot on vähän hukassa mutta taitaa olla vasta jotain 4+3 tienoilla, siitä ne lähtee kasvamaan. Ens viikolle sain jo eka neuvolan, ajattelin kysyä mahdollisuuksista ylimääräiseen ultraan sen tuulimunan takia.
Tästä kai se sit lähtee, marraskuun odotus. :)
Mariposa
P.S. Nimiehdotuksista.. Joku oli jo ehdottanu jotain ihan hyvää ja mulla tuli mieleen Marrasmurut (06).
Onnittelut vaan muillekin tuleville marrasmammoille! Täällä piti jo eilen tirauttaa itkut illasta kun jotenkin tuli sellainen olo, ettei tästä kuitenkaan tule mitään. Onneksi on tuo ihana mies luomassa uskoa ja lohduttamassa ja halimassa kun tarve vaatii. Viime yön sain nukkua melko rauhassa, aamuyöstä kävin tosin taas vessassa vaikka yleensä ei tavitse käydä kesken unien. Nyt kuitenkin sain nopeasti unen päästä kiinni, kun pahaolo ei vellonut. No aamullahan se sitten taas huoletti, että miksi nyt ei ole pahaolo, mutta toisaalta sain eilen illalla syötyä hyvin. En kuitenkaan ole pahoillani vaikka yökötys tulisi takaisin ;) Tänään lähdetään vkl reissuun ja ehkä samalla saa ajatukset vähän irti tästä odottamisesta. Yrittäkäähän saada meille oma pino aikaiseksi, minusta tuo " marrasmurut" olisi ihan hyvä nimitys marrasvauvojen odottajille. Ja niillä väreillä ei nyt niin väliä, ne saa lisättyä sitten jälkikäteenkin jos ne tuntuvat tarpeellisilta. Kun vaan saataisiin nyt kaikki marrasvauvojen odottavajta samaan pinoon ja päästäisiin vaihtamaan kuulumisia.
Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Mörötin rv 5+1
Ootte te kyllä ihania kun huolestutte jos ei oo paha olo... Mutta onko kellään niin niinkuin mulla että pelkään pahaa oloa niin kovasti että jännitän aina aamusin ku herään että onko paha olo vai ei ja sitten se jännitys aiheuttaa sen öllöolon vaikkei sitä muuten olis? Ihan älytöntä! Mitenköhän voisin olla jännittämättä? Oon varmaan maailman oksukammosin ihminen!
Sori toi kauhee tunteenpurkaus... Mitäpäs teille muille kuuluu? Mites MollyJii onnais sen pinon teko?
Nyt täytyy vissiin lähtee ettimään jotain ruokaa... onneks on jo torstai!
Ja ens viikko lomaa, jiihaa!!
JoJo + Pallero rv 5+0
Hei, olen 40-v. ja kolmannella kierroksella (tyttö vm. -96, poika -98). Vikat menkat 1.2. ja tein eilen ClearBluen. Onko teillä kokemuksia ko. testistä? Sain nimittäin aikaseksi erittäin voimakkaa poikkiviivan, mutta pystyviiva oli tosi haalea, mutta erottui kuitenkin selvästi. Onkohan tulos luotettava, ohjeessa kyllä sanottiin, että toinen viiva voi hyvin olla haaleampi, ja se silti tarkoittaa, että raskaana ollaan? Sain la:n 8.11. jossain laskurissa. Kauheasti jännittää, edellisestä on niin monta vuotta ja olen jo tällainen " vanhus" , joidenkin mielestä en enää lapsentekoiässä, itse en tähän ajatukseen yhdy.
Ei kantsi meikäläisen ruveta koneen kanssa touhuamaan...