Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausdiabetes ja maha sekaisin dietistä

31.07.2008 |

Onkohan normaalia, olen nyt ruokavaliolla, koska

paastoverensokerini oli raja-arvo.

Nyt olen pari päivää toteuttanut ruokavaliota, ja vatsani on

aivan sekaisin. Onko kellekkään muulle käynyt näin, vai

onko elimistöni ainoa joka sekoaa tästä hitonmoisesta hiilarimäärästä?

Nanni 27+4

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mainitsit, että vatsa on sekaisin korkeasta hiilarimäärästä. Yleensähän raskausdiabetes ruokavalio johtaa hiilareiden vähentämiseen, oletko siis karppaaja. Olen ymmärtänyt, että jos siirtyy vähähiilihydraattiselta ruokavaliolta normaaliin, on aika helppoa saada vatsa sekaisin. Silloin vatsa reagoi itselleen uusin ravintoaineisiin esim. viljoihin menemällä sekaisin

Vierailija
2/2 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ainakin niillä ohjeilla mitä Hus jakaa saa vatsansa sekaisin. Luulen että kysymys on kuitujen huimasta määrästä. Aluksi tuli syötyä leipävaihtoehtona aina ruisleipää (ja paljon) kasviksissakin taisi mennä jopa överiksi, ettei vaan tulis nälkä.............

Sain mukana hiilareiden vaihtotaulukon ja hieman tuota kuitumäärää rajoittamalla maha tottui nopsaan diettiin. Täysjyväleipähän ei siis aina tarvitse ruista olla vaikka minulla kyllä sokerit pysyykin parhaina juuri ruisleivällä. Normaalisti syön ihan sekaravintoa, mutta en ole ikinä vetänyt niin paljoa leipää kuin nyt.

Sanoisin että maha kyllä tottuu uuteen ruokavalioon aika nopsaan ja eipä taida ainakaan tulla ummetusta........

p.s. Vaihtotaulukon helmi on 1pala ruisleipää vastaa n.3-4dl popcorneja

Tsemppiä!

Selidora 32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla