Lestadiolaisäiti vastaa hetken kysymyksiinne.
Joten kysykääpä ihmeessä, jos jotakin kysyttävää on.
Kommentit (10)
ihan oikeesti: eihän kukaan ehdi jutella kunnolla lastensa kanssa jos heitä on esim 10, sehän on ihan selvä. Kommentti? Mielestäni pitää satsata lapsiin enemmän kun että sanotaan " huomenta" ja " hyvää yötä" , eikä mielestäni kuulu isompien lasten tehtäviin hoitaa pienempiä. Mitä sun näkökulma?
ja hänellä on palava halu harjoittaa jotain ammattia (esim. tutkija) niin jättääkö hän tietoisesti miehen etsimättä vai rupeaako 20 vuodeksi kotiäidiksi hokien että " tämä on jumala tahto" ? Tämä askarruttaa mieltäni oikeasti, sillä itse varmasti katkeroituisin kovasti.
Eli näitä perinteisiä kysymyksiä, minua kiinnostaa nimittäin tuo ehkäisy ja lasten määrä.
Jos esimerkiksi lestadiolaisperhe menee hyvin nuorina naimisiin ja sattuvat olemaan sellaista hedelmällistä sorttia että rouva raskautuu pelkästä ajatuksesta jo suunnilleen, niin silloinhan lapsia tulee 1-2 vuoden välein. Huolestuttaako sinua se, että miten kroppa kestää? Harrastatteko te selibaattia ehkäisymielessä vai miten sitten on, jos kroppa ei kestäkään?
Anteeksi jos tämä on tosi tyhmä kysymys =)
Tavallaan olen tosi kateellinen teille joilla on suuret perheet. Olisihan se melkomoinen juttu että olisi vaikka kymmenen lasta!! Huima määrä tohinaa mutta myös huima määrä rakkautta.
ja tekemään lapsia jatkuvasti?
Eikö sinulla koskaan ole huono omatunto siitä, että et pysty antamaan lapsille yhtään aikaa?
Ja miten teillä voi olla tietokone, kun ei saa edes telkkua katsella?
Onko teidän jumala asettanut rajat koneelle niin kuin lapsille konsanaan? Eli ei telkkaa netin välityksellä... :-)
Onko näin, että lessunainen ei siis puhu eikä pukahda?
Ajattelin asiallisesti vastailla kysymyksiinne, kun oikeastaan minua kiinnosti teidän ajatuksenne lestadiolaisista. Halusin tarjota mahdollisuuden kysyä. Sinä vierailija kahdeksan muistutit kuitenkin tämän palstan äitien raadollisesta puolesta.
Muille toivotan siunattua yötä ja Jumalan varjelusta.
ap
Minkälaiset asiat on teistä syntiä? Miten te suhtaudutte avioeroihin tai Jos jollain on on nuoruuden suhteestaan lapsi/lapsia avioliitonulkopuolella siis, pidättekö syntisenä? Mitäs jos lestadiolainen ottaakin akakseen/ukokseen ns. tavallisen ihmisen?
Mulla on kaksi tuiki tavallista ystävää jotka ovat lestoja. Toisella on 3lasta ja toisella 2. Enempää eivät tee. Raskauden voi estää hyvin kun on naimatta oviksen aikaan. Näin he eivät enää tule raskaiksi.
Oletko haaveillut isosta perheestä?