Opamox - kokemuksia?
Lääkäri määräs tänään 15mg Opamoxia, puolikas iltaisin ahdistukseen/unettomuuteen. Millaisia kokemuksia teillä on ko.lääkkeestä? Oon aika lääkeherkkä, ja muutenkin mietityttää tuommoisen käyttöönotto.
Kommentit (58)
Kyllä niillä sellasen rennon olon saa,kiva nukahtaa. ei pyöri turhia asiat mielessä. Aamulla ei herää tokkuraisena eli eivät oo niin vahvoja..
Opamox on hyvä paniikkikohtauksiin, muttei se ainakaan itselläni oikein unettomuuteen auta. Imovane parempi.
Oikein mukava fiilis tuli niistä (jo 7,5 milligrammasta): täysin huoleton, seesteinen ja positiivinen. Jäin koukkuun, mutta onneksi oli vain 30 kappaleen resepti. Ei enää ikinä bentsoja.
Mulla ajoi asiansa tilapäisessä käytössä, ei mitään pahaa sanottavaa. Voit toki kokeilla alkuun puolikkaalla, sekin voi riittää.
Tooodella pahasti koukuttava lääke ja vierotusoireet hirveät. En suosittele kenellekään. Puolikas tehoaa hetken, kohta huomaat vetäväsi kolmesti päivässä kokonaisen...
Täysin turha ja tehoton bentso. Lääkärit määräilee nykyään kun ei ärhäkämpiä mielellään määräile, jos ei ole pakko.
Mulle riittää puolikas vaikka olen syönyt niitä satunnaisesti monta vuotta. Kokonainenkaan ei iso annos oo.
Tiedän henkilön, joka on kuollut kyseiseen lääkkeeseen..
Jäin nalkkiin. Sitä määrättiin alunperin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, johon liittyi ahdistusta. Uusiessani reseptiä kysyttiin aina MTT:ssä vain, että onko annos sama (15 mg x 3). Olen itse lääkäri, joten tehtailin reseptejä itsellenikin. Lopulta meni n. kourallinen päivässä. Vieroitus psykiatrian suljetulla.
Mulla toimiva lääke paniikkiin ja ahdistusvaivoihin (siis mielialalääkityksen lisänä).
Vierailija kirjoitti:
Tiedän henkilön, joka on kuollut kyseiseen lääkkeeseen..
Ja miten pelkkään Opamoxiin kuolee? :D Sekakäytössä voi onnistua.
Olen syönyt epäsäännöllisesti vuosia. Edelleen puolikas riittää. En kai ole koukuttuvaa sorttia, koska välissä on kuukausienkin taukoja ja sitten saatan syödä päivittäin ahdistukseen. Lopetan aina heti, kun en tunne enää tarvetta. Auttaa minulla nukkumiseen.
Minulla nukuttaa niin tehokkaasti että on mahdoton pysyä hereillä. Joskin oma annostukseni oli 30mg. Villit unet.
Vierailija kirjoitti:
Jäin nalkkiin. Sitä määrättiin alunperin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, johon liittyi ahdistusta. Uusiessani reseptiä kysyttiin aina MTT:ssä vain, että onko annos sama (15 mg x 3). Olen itse lääkäri, joten tehtailin reseptejä itsellenikin. Lopulta meni n. kourallinen päivässä. Vieroitus psykiatrian suljetulla.
Täyttä puppua. Jos olisit lääkäri, niin tietäisit että on "hieman" tehokkaampia ja miellyttävvämpiä bentsoja väärinkäytettäväksi kuin opamox.
Kannattaa lukea ne sivuvaikutukset. Tunnistat sitten jos niitä tulee.
Miksi alapeukutatte koukkuunjääneiden kommentteja? Toiset ei huomaa mitään vaikutusta, toiset koukuttuu nopeasti. Kummatkin kokemukset on yhtä todellisia, ja ne on hyvä ottaa huomioon kun miettii omaa lääkkeidenkäyttöään.
Lasten lääke. Ahdistukseen alpratsolaami(Xanor) ja unilääkkeeksi midatsolaami(Dormicum). T: Farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutatte koukkuunjääneiden kommentteja? Toiset ei huomaa mitään vaikutusta, toiset koukuttuu nopeasti. Kummatkin kokemukset on yhtä todellisia, ja ne on hyvä ottaa huomioon kun miettii omaa lääkkeidenkäyttöään.
Lääkeriippuvuus ei ole vähättelyn asia, mutta opamox??? Voi koukkuun jäädä vaikka pikkuhousujen nuuhkimiseen, jos on jäädäkseen. Menee hieman överiksi Suomessa muutenkin lääkeriippuvuudella pelottelu. Todellisuudessa suurempi ongelma on alilääkitys näiden pelkojen ja lääkäreiden vellihousuuden vuoksi. Jos laimeimpaan rauhoittavaan jää joku koukkuun, niin se on lähinnä henkilökohtainen voivoi. Tässä ei nyt puhuta mistään oksikodonista kuitenkaan.
Liian lievä lääke mulle. Ei vaikuttanut oikeastaan mitenkään. Sama kun ei ois syönyt ollenkaan.