Miten jotkut pystyy kasvattamaan omat hiukset alaselkään asti?
Itse, vaikka vaan kerran vuodessa käyn parturissa siistimässä latvat, niin siinä lähtee kerralla se 10cm sitä kuivaa latvaa pois. Eli vuoden kasvu. Ei mun hiukset ainakaan tätä tahtia mihinkään kasva.
Onko niillä pitkähiuksisilla ne latvat sitten jo ihan kuollutta kuivaa hiusta sinne puoleen selkään saakka? 🤔
Kommentit (35)
Mulla on alaselkään hiukset. Tällä hetkellä latvat ovat hieman haperot ja kampaaja kesälomalla. Mä tykkään käydä tuolla yhdellä ja samalla n. kolmen kuukauden välein siistimässä latvaa. Hädin tuskin senttiä lähtee, vaikka joka kerta olen sanonut, että ota reilummin. Ei ota, kun ei tarvii. Vähän kerrostettu, ettei ole limana pitkin päänahkaa. Hyvin kiiltää ja keskipaksu.
Mulla on pitkä tukka, koska kyllästyin lyhyemmän jatkuvaan värjäämiseen, föönaamiseen jne pulaamiseen. Pitkän tukan saa äkkiä sipastu monelle erilaiselle häkkyrälle, ponnarille tai letille. Tai sitten "pipo" päähän ja menoksi.
Pesen milloin milläkin shampoolla. Tänään käytin Linna shampoota ja erittäin hyvää kotimaista hoitsua. Kerran viikossa pesen(kuorin) ihoni suolalla, myös päänahan.
Mulla on hiirenhäntä tukka ollut aina eikä se siitä kummemmaksi muutu vaikka mitä säisi tai tekisi. Hyvänä puolena on se että kuivaa alta aikayksikön ilman föönejä.
50 v ja hiukset 70 cm pitkät. Ihan helppoa: ei vaan mene sinne kampaajalle.
Sulfaatiton shampoo ja marketin hoitoaine riittää. Värjään hennalla, se hoitaa ja vahvistaa hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pyllyyn asti paksu ja hyväkuntoinen tukka, käyn kerran vuodessa kampaajalla joka ottaa vaan tosi vähän pois 😌 mutta kyllä näiden hoito on aika taidetta, etsimällä löytää parhaat tuotteet. Latvatkin pysyy mulla hyvänä kunhan en käsittele hiuksia (edes föönaa!), en käytä markettien hiustenhoitotuotteita (liikaa kemikaaleja) ja öljyän tukkaa pari kertaa viikossa.
Wella ja Schwartzkopf myyvät ihan samoja tuotteita niin kampaamoissa kuin marketeissakin. Vain hinta on eri. Tässä Kuningaskuluttajan tutkimuksessa vertailtiin aineososat ja ne oli ihan samat.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/08/markettishampoon-ja-kampaamotuo…
Mulla kasvaa hiukset tosi hitaasti, mutta mä en runtele niitä. Pesen 2-4 päivän välein silikonittomalla luomushampoolla, en föönaa, väännä, kiharra, suorista jne. En läträile tököttejä tai laita hiuksia nutturalle. Annan niiden vain olla, niin kyllä ne kasvaa :) Toki asiaan vaikuttaa geenit. Mulla on luonnostaan paksut ja liukkaat hiukset.
No nehän onkin aivan hirveän näköistä hamppua! Kaikiltatutuilta pitkähiuksisiltavoisi napata alimmat 20cm, ovat takkuista hiirenhäntää.
Joskus 18-vuotiaana söin lihaa melkein päivittäin, hiukset olivat 56 senttiä pitkät, yksi luonnonkihara ilmaantui. Paksut ja hyväkuntoiset. Ei aina ollut kesähelteellä hauskaa, se hiosti ja työpaikalla oli vaikea saada pysymään kiinni.
Mulla oli ennen pitkä tukka, mutta kyllästyin kun se oli aina tiellä ja kuuma. Nyt lyhyessä tukassa huomaa kuinka nopeasti tää oikeesti kasvaa. Ihan kevyesti sen pari senttiä kuussa.
Mä sanoisin myöskin laiskuuden ja geenien olevan syynä. Mä en jaksa tehdä tukalle mitään. Pesenkin ehkä 2 krt viikossa. Aineet on markettikamaa, mutta omille hiuksille sopivia. Pitkään tukkaa laitoin öljyä latvoihin silloin tällöin. Tämä lyhyempi malli ei hamppuunnu tai kuivu ollenkaan. Toki myös mun hiuslaatu on paksua.
Sen oman pitkän tukan todellinen kunto on helppo todeta tekemällä letti. Jos letti on lopussa ohut hiirenhäntä, niin suosiolla se pätkä pois.
Pitää syödä kunnolla jos haluaa että hiukset pysyy päässä ja kasvaa. Ihan tavallista ruokaa mutta riittävästi. Kynsistä ja hiuksista näkee saako tarpeeksi ruokaa ja onko se tarpeeksi terveellistä. Ihosta taas näkee syökö liikaa herkkuja ja juoko tarpeeksi vettä...
Jos jatkuvasti kihartaa, föönaa, värjää jne. hiuksia, ne eivät pysy hyvässä kunnossa vaan tulee kaksihaaraisia. Auringon vaalentamat käsittelemättömät hiukset ovat kauneimmat, niin tummilla kuin vaaleilla. Aurinko vaalentaa vain päälimmäiset hiukset eikä haurastuta koko kasvustoa.
Minulla hiukset kasvavat nopeasti luonnostaan, enkä ole tarvinnut mitään poppakonsteja kokeilla. Hiukseni ovat hyväkuntoiset, ja pari kertaa vuodessa käyn kampaajalla hiusten latvoja leikkauttamassa. Pesen shampoolla kolme kertaa viikossa, käytän hieman pois huuhdottavaa hoitoainetta latvaosissa tai hiuksiin jätettävää hoitoainetta silloin tällöin (nyt kun hiuksissa ei ole mitään käsittelyjä). Kuivatan yleensä hiukset hiustenkuivaajalla siten, että pää on alaspäin. Mielestäni tällä tavoin kuivattamalla hiukseni pysyvät pitempään puhtaana. Jos annan niiden itsekseen kuivaa, niin usein saattavat tuntua päänahasta likaisilta jopa seuraavana päivänä. En käytä koskaan mitään muotoilutuotteita tai hiuslakkaa tms. hiuksissani. Joskus otan raitoja hiuksiini, ja kun olivat hieman lyhyemmät, niin teetin permanentin. Permanentin kanssa hiukset kasvoivat kuin huomaamatta todella pitkiksi. Permanentista huolimatta hiukset pysyivät terveinä ja hyväkuntoisina, ja silloin käytin hoitoainetta pesun yhteydessä. Teetän permanentin muutaman kuukauden päästä, ja nyt juuri leikkautin latvoista pois n. 20 cm. Hiukseni ovat aika ohuet, mutta kun ovat pitkät, niin näyttävät runsailta. Permanentti "monistaa" ne, tykkään!
Geenit. Mulla on paksut lantiomittaiset hiukset. Yksittäinen hius on todella paksu, niitä on runsaasti ja ne kasvavat nopeaan. Käytän kuumaa kiharrinta usein ja ennen vaalensin kuukausittain. Hiuslaatu kestää, kun on niin paksu, ei ohene eikä rispaannu latvoista. Hentoa ja ohutta hiuslaatua on varmasti vaikeaa kasvattaa tosi pitkäksi.
Olin blondannut hiuksiani kampaajalla säännöllisesti, kun päätin kasvattaa pitkät hiukset. Ajattelin katsoa, pystyykö ne kasvattamaan blondeina. Ja on pystynyt ainakin tähän asti, kolmas vuosi menossa nyt. Kampaajalla käyn säännöllisesti blondauksen takia ja sanon aina, että lyhennä jos tarvitsee. Pari kertaa hän on sentin verran nipsaissut. Käytän latvahoitoa joka pesun yhteydessä, muuten menevät takkuun. Paksut hiukseni eivät ole, mutta pitkinä näyttävämmät kuin lyhyinä. Mieheni idea.
Vierailija kirjoitti:
En hoida hiuksiani mitenkään, en syö mitään biotiineja ym. Käyn kerran vuodessa leikkaamassa, sanon kampaajalle, että ota kaikki huono pois. Pituutta lähtee kerralla 1-2 cm. Hiukset ovat koko pituudeltaan kuollutta solukkoa.
Ja tuosta leikkauksesta maksat parturille hurjat summat? 😮
Mä ainakin haluan että jos kerran vuodessa vaan leikataan hiuksia, niin ne huonot latvat pitääkin sitten leikata kunnolla pois. Ap
Mun hiukset ei kasva kuin juuri ja juuri kainaloon asti, siihen loppuu ja silloin on jo kymmenen sentin verran ohuempaa latvaa. Ei ehdi kasvaa tarpeeksi ennen kuin jo irtoaa, joten no can do. En ole värjännyt yli 10 vuoteen, en käytä kuumia muotoilulaitteita, en kuluttavia shampoita tai harjoja, pesen kerran tai kahdesti viikossa. Teen kaiken oikein, tosin muotoilutuotteita mun on kyllä käytettävä tai tulen hulluksi.
Hento, pehmeä ja vetelä suora hius, jota on mukamas "miljoonittain" mutta silti hiusmassa on niin ohut että liuruuntuu ja näyttää surkealta. Saisin koko ajan olla harjaamassa hiusten pituuksia yhteen ja kohta ne olisivat taas narumaisesti erillään.
Miellän itseni pitkähiuksiseksi ja haluaisin pitkät vyötärömittaiset hiukset, jotta voisin pitää niitä palmikolla ja pitkällä heiluvalla ponnarilla, mutta turha tuollaisesta on kai haaveilla kun ei se ponnari ja letti mun hiuksilla näyttäisi yhtään miltään. Hiukseni ovat niin painottoman kevyet etteivät ne edes heilu liikkeiden mukana minnekään.
Mulla pyllyyn asti paksu ja hyväkuntoinen tukka, käyn kerran vuodessa kampaajalla joka ottaa vaan tosi vähän pois 😌 mutta kyllä näiden hoito on aika taidetta, etsimällä löytää parhaat tuotteet. Latvatkin pysyy mulla hyvänä kunhan en käsittele hiuksia (edes föönaa!), en käytä markettien hiustenhoitotuotteita (liikaa kemikaaleja) ja öljyän tukkaa pari kertaa viikossa.