Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut pystyy kasvattamaan omat hiukset alaselkään asti?

Vierailija
13.06.2016 |

Itse, vaikka vaan kerran vuodessa käyn parturissa siistimässä latvat, niin siinä lähtee kerralla se 10cm sitä kuivaa latvaa pois. Eli vuoden kasvu. Ei mun hiukset ainakaan tätä tahtia mihinkään kasva.

Onko niillä pitkähiuksisilla ne latvat sitten jo ihan kuollutta kuivaa hiusta sinne puoleen selkään saakka? 🤔

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkää tukkaa hoidetaan hellästi ja antaumuksella. Kaikkihan se on kuollutta, mutta kuivaa sen ei tarvitse olla 😃

Tietenkään tukkasi ei kasva, jos leikkautat kaiken uuden kasvun pois.

Vierailija
2/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten kasvusyklin pituus ja myös hiusten kuluminen latvoista on tosi yksilöllistä. Useimmat eivät todellakaan pysty kasvattamaan tukkaa alaselkään asti, mutta joillain onnistuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut sellasen parran.

Vierailija
4/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pitää huolta hiuksista, jotta sitä huonoa latvaa olisi mahdollisimman vähän. Yleensä ne, joilla on tervettä tukkaa alaselkään asti eivät värjää, suorista, kiharra ynnä muuten vahingoita hiuksiaan lämmöllä tai kemikaaleilla. Geeneilläkin on osuutensa hiuslaadussa.

Vierailija
5/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkot

Vierailija
6/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida hiuksiani muuten kuin pesen ja laitan hoitoaineen. Kampaan, mutten koskaan käytä suoristusrautoja tai hiustenkuivaajaa. Hiukseni on pyllyyn asti ja hyväkuntoiset. Latvoja saisi taas tasoittaa. En edes syö terveellisesti joten en ymmärrä miten ne kasvavat niin pitkiksi.

Vierailija
7/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikataan puolivuosittain tuo 10 senttiä jotta pysyisivät jotenkuten hallittavan pituisina. Raidoitan, föönaan, suorista, kiharran ja on aivan hyväkuntoista latvaan asti. Hiustyypistä siis kiinni.

Vierailija
8/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo omaa tukkaa on kasvattaa. Koitappa kasvattaa naapurin tukkaa.

Vierailija
9/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ravintoa pitää saada riittävästi. Harvoin näkee tosi laihaa ihmistä, jolla on pitkät ja paksut hiukset. Itselläni on aina hiukset ohentuneet ja kärsineet laihdutuskuurien aikana. Olisikin kiva tietää mitkä ruoka-aineet vaikuttavat hiusten ja kynsien kasvuun, ettei jättäisi niitä pois, kun vähentää ruokaa. Lisätyn sokerin poisjättämisellä ei ole ollut mitään negatiivista vaikutusta hiusten kasvuun, mutta voi olla, että rasvattomuus ei ole sopinut minulle, koska edellisen kerran, kun tukka meinasi tippua oli erittäin vähäkalorisella dieetillä.

Vierailija
10/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 44-vuotiaalla tädillä on paksu pitkä tukka alaselkään asti.

Leikkaan itse jos ja kun leikkaan (on helppoa, ohjeita on YouTubessa).

Pesen oliiviöljysaippualla. En käytä hoitoaineita, en käytä muotoilutuotteita. Fööniä saatan satunnaisesti näyttää otsatukalle, ei juuri muuten.

Lopetin shampoo- ja hoitoainerumban viime vuoden lokakuussa. Sen jälkeen tuuheus ja hiusten yleinen kunto on noussut varman tasaisesti. Ikinä enää en koske lakkoihin, geeleihin, shampoisiin tai muihin litkuihin. Jopa latvat ovat kunnossa.

(Juon paljon vettä, syön paljon vihreää).

Vierailija
11/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorin! Auttaa, oikeasti. Kokeile!

Ja kuten muutama muukin tuossa jo sanoi, ei liiemmin kuluttavia muotoiluvälineitä tai kemikaaleja. Tyydy omaan väriin ja ole siitä ylpeä.

Käytä myös hiustenpesujen välissä jätettävää hoitoainetta, vaikka kampauksia viimeistelemään.

Pidä paljon letillä! Ei takkuunnu ja kulu.

Tosiaan, syö monipuolisesti.

Omani ovat takamukseen asti, myönnän olevani ylpeä näistä.

Vierailija
12/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Hiusten elinikään ei voi vaikuttaa millään ulkoisilla hoidoilla. Hius kasvaa toisilla hitaammin, toisilla nopeammin, ja kun se tulee tiettyyn ikään niin se irtoaa ja kasvu alkaa alusta. Jos sinulla on hitaasti kasvavat hiukset, joilla on lyhyt elinikä, niin et pysty millään kasvattamaan niitä pitkiksi.

Hyväkuntoiset pitkät hiukset ovat upeat, mutta hyvältä näyttävät muunkin pituiset hyväkuntoiset hiukset. Rotanhäntä, jossa on ohut nippu riittävän pitkiksi päässeitä hiuksia ja nekin mahdollisesti kuivia ja kuluneita, ei sen sijaan kaunista ketään.

Vierailija
13/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alaselkään asti ulottuvan tukkani salaisuus on laiskuus. En käsittele sitä millään lailla, enkä edes harjaa joka päivä - nutturasta ei näe, onko hiukset harjattu. Pesu saippualla, huuhtelu sitruunahappovedellä ja menoksi. Syönkin mitä sattuu. Kun tukka on kiinni, se kasvaa ihan salaa ja latvat pysyvät kunnossa. Kilpirauhasongelmaiseksi olen varsin tyytyväinen.

Vierailija
14/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priorin! Auttaa, oikeasti. Kokeile!

Ja kuten muutama muukin tuossa jo sanoi, ei liiemmin kuluttavia muotoiluvälineitä tai kemikaaleja. Tyydy omaan väriin ja ole siitä ylpeä.

Käytä myös hiustenpesujen välissä jätettävää hoitoainetta, vaikka kampauksia viimeistelemään.

Pidä paljon letillä! Ei takkuunnu ja kulu.

Tosiaan, syö monipuolisesti.

Omani ovat takamukseen asti, myönnän olevani ylpeä näistä.

Bioteeni + kalkki on halvempi kombo. Mitään näkyvää vaikutusta niilläkään ei ole hiusten elinikään, kasvuvauhtiin tai määrään.

Vierailija
15/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 44-vuotiaalla tädillä on paksu pitkä tukka alaselkään asti.

Leikkaan itse jos ja kun leikkaan (on helppoa, ohjeita on YouTubessa).

Pesen oliiviöljysaippualla. En käytä hoitoaineita, en käytä muotoilutuotteita. Fööniä saatan satunnaisesti näyttää otsatukalle, ei juuri muuten.

Lopetin shampoo- ja hoitoainerumban viime vuoden lokakuussa. Sen jälkeen tuuheus ja hiusten yleinen kunto on noussut varman tasaisesti. Ikinä enää en koske lakkoihin, geeleihin, shampoisiin tai muihin litkuihin. Jopa latvat ovat kunnossa.

(Juon paljon vettä, syön paljon vihreää).

Kuulostaa kaikin puolin muuten ihanalta, mutta miksi ihmeessä otsatukka?! Otsatukka ja pitkä - todella pitkä - tukka on kamala, jotenkin tulee ihan 70-80-luvut mieleen... Jos sulla on hieno ja tuuhea tukka niin kasvata ihmeessä se otsatukka pois. T: täti 45 v

Vierailija
16/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida hiuksiani mitenkään, en syö mitään biotiineja ym. Käyn kerran vuodessa leikkaamassa, sanon kampaajalle, että ota kaikki huono pois. Pituutta lähtee kerralla 1-2 cm. Hiukset ovat koko pituudeltaan kuollutta solukkoa.

Vierailija
17/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsatukkako kamala?? Oijoi, ei tämän tädin mielestä.

Mun kasvojen mallliin sopii otsatukka. Oon sellainen pallopää, että ilman olen kuin mikäkin kuu-ukko.

Ja sitäpaitsi, jos siltä tuntuu, ostatukan saa pannalla äkkiä piiloon - tosin sen pitää olla riittävän pitkä.

:-) Täti-44

Vierailija
18/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku että hiusten kasvuun pystyy itse jotenkin vaikuttamaan, jopa muuttamaan radikaalisti määrää ja pituutta? Keskimääräinen hiustenkasvuaika on 7-vuotta, mutta suomalaisilla ei niinkään pitkä. Itselläni on pitkät, paksut hiukset en hoida niitä erityisesti, pesen ja siinä kaikki.

Vierailija
19/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu hiuslaatu auttaa asiaa. Oikeat, ei välttämättä kalliit hiustuotteet, edesauttavat hiusten hyvinvointia. Lämpökäsittelyä yritän välttää. Hiukset pysyy niin hyväkuntoisena ettei latvoista tarvitse ottaa kuin pari senttiä pois kerrallaan.

Vierailija
20/35 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiini, msm, säännölliset hiusnaamiot ja latvasuoja-aineet ovat minun pitkän ja hyväkuntoisen tukan salaisuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan