Ulosoton suojaosuus 0€
Meni opintolainat ulosottoon. Teen osa-aikatyötä ja palkkani on 500€/kk netto. Uo on sitä mieltä, että suojaosuus on 0 €. Eli vievät kaiken. Ja tämä ei ole provo. Toimeentulotukea en saa, koska minut lasketaan yrittäjäksi, koska olen oyn varajäsen. Siksi en saa myöskään työkkäreitä. Tätä on Suomessa nykyään. Ryhdy yrittäjäksi, kärsi loppu elämäsi.
Kommentit (12)
Ulosoton suojaosuus on 22.60 päivää kohti ja se koskee siis myös lauantaita ja sunnuntaita, joten marssipas ulosottotoimistoon ja pyydä korjaus asiaan viipymättä, jo huomenna.
Ulosotto vai veikö pankki rahat tililtä ihan normi lyhennyksenä. Miksi ihmeessä et sopinut asiaa pankin kanssa ?
Miten on mahdollista, että opintolainat menee ulosottoon? Nehän saa anteeksi, jos elämässä ei kaikki mene putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että opintolainat menee ulosottoon? Nehän saa anteeksi, jos elämässä ei kaikki mene putkeen.
Ei saa. Valtio (Kela) maksaa ne kyllä pankille mutta perii opiskelijalta.
Vierailija kirjoitti:
Ulosoton suojaosuus on 22.60 päivää kohti ja se koskee siis myös lauantaita ja sunnuntaita, joten marssipas ulosottotoimistoon ja pyydä korjaus asiaan viipymättä, jo huomenna.
Eikös myös lapset nosta suojaosuutta? Niin ainakin käsitin kun noita ulosottojuttuja lueskelin.
Kyllä ne voi saada anteeksi. Jos on tarpeeksi kauan ollut työttömyyttä, on työkyvytön tms, niin Kela voi antaa niistä kyllä vapautuksen. Näin kävi myös itselläni.
Yritin työttömänä sopia pankin kanssa opintolainan lyhennyksiä järkevämmiksi. Ei onnistunut. Riippuu ehkä pankista, mutta ei kaikki jousta.
Kyllä huollettavat nostavat suoja-osuutta
Kuule ap, älä ole tyhmä. Suostu vain pimeisiin töihin. 15 vuotta ja velka vanhenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Valtio (Kela) maksaa ne kyllä pankille mutta perii opiskelijalta.
No miksi minä sain korkoineen lähes 16000 euron opintolainan anteeksi kokonaan. Eikä minun luottotiedot menneet.
Lyhensin opintolainaa ja huomasin etten selviä tästä. Sain vinkin, että jätä maksamatta lyhennykset niin pankki irti sanoo 3 kuukauden jälkeen lainan ja kela ottaa sen haltuun. No näin kävi ja sitten kelalta tuli selvityspyyntö siitä miten toimitaan ja minä kirjoitin sinne oman näkemyksen tilanteestani. Sieltä sitten tuli päätös, että laina on maksettu korkoineen ja minulle ei tule tästä mitään merkintöjä.
Niin täydellisen maksu vapautuksen takia pitää olla työkyvytön vähintään 5 vuotta ja taloudelliset näkökohdat katsoen lainan perintä olisi kohtuuton.
Laitonta.