Vierailija

Eduskunnan työasiainvaliokunta korosti hallituksen esityksen (HE 131/1994) johdosta antamassaan lausunnossa (TyVL 8/1994) naisten asepalvelun vapaaehtoisuutta. Valiokunnan mukaan vain muutamassa maassa pakollinen asepalvelu koskee molempia sukupuolia. Valiokunta totesi, että äitiys, synnyttäminen ja lapsista huolehtiminen ovat tärkeitä perusteita sille, miksi naisten pakollista asepalvelusta ei voida puoltaa vain kapea-alaisesti tasa-arvon näkökulmasta.

• ylös 3
  • alas 20

Kommentit (15)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan työasiainvaliokunta korosti hallituksen esityksen (HE 131/1994) johdosta antamassaan lausunnossa (TyVL 8/1994) naisten asepalvelun vapaaehtoisuutta. Valiokunnan mukaan vain muutamassa maassa pakollinen asepalvelu koskee molempia sukupuolia. Valiokunta totesi, että äitiys, synnyttäminen ja lapsista huolehtiminen ovat tärkeitä perusteita sille, miksi naisten pakollista asepalvelusta ei voida puoltaa vain kapea-alaisesti tasa-arvon näkökulmasta.

Tämän täytyy ainakin nykypäivän naisiin sovellettuna olla vitsi. Lapsien hankkimista vaan lykätään ja lykätään omien itsekkäiden tarkoitusperien vuoksi.

• ylös 3
  • alas 26
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Toki juu, kunhan joku hoitaa sitten seuraavat 18 vuotta sitä lasta.  Se 9kk:n raskauskin on pidempi kuin intin palvelusaika. Kai siitä jotain hyvitystä saa?

• ylös 30
  • alas 2
Vierailija

Entäs me ns. susirumat naiset, joille ei löytynyt nuorena lapsentekokumppania? Ai niin, emmehän me ole naisia tai edes ihmisiä...

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämän täytyy ainakin nykypäivän naisiin sovellettuna olla vitsi. Lapsien hankkimista vaan lykätään ja lykätään omien itsekkäiden tarkoitusperien vuoksi.

Kaikki ei halua lasta esim alle 30v.  Suurin osa opiskelee, haluaa matkustella, elää nuoruutta joka eletään vaan kerran. Itse en ollut edes kiinnostunut lapsista alle 35 vee. Kovasti mietitytti että jos sittenkin kun olin siinä 36 vee. Eipä silti ei sitä ollut miestäkään silloin. Biologinen klo alkoi hurjaa vauhtia tikittämään. Löysin miehenkin n 38 v ja vauvva tuli yli 40 vee. Voi sitä onnen päivää kun sain tietää että olin raskaana. Aivan mahtavaa, sanoinkuvaamatonta. Eli olin todella kypsä saamaan vauvvan. Mies nyt ei ollut yhtä onnellinen mutta se ei himmentänyt mun onnea. Oli nuorempikin ja oli luullut että en saa vauvvaa koska ikä'ä oli enemmän mitä av mammeli sallii,. 

Vierailija

Synnytyshullu iskee jälleen! Onko kukaan pitänyt kirjaa siitä, kuinka monta kertaa tämä sama aloitus on postattu tänne?

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Kyllä feministit pitävät Suomessa huolta siitä, ettei naisilla ole kuin oikeuksia. Velvollisuudet kun eivät ole kivoja ja eikä niillä saa etuoikeuksia.

• ylös 0
  • alas 15
Vierailija

Olen suorittanut vapaaehtoisen asepalveluksen eli saanko jättää lapset tekemättä?

Vierailija

Onko vähän liikaa vapaa-aikaa kun spämmäät samoja keskusteluja ja viestejä sekä Ylilaudalle että tänne?

Vierailija

Aina miehet ovat kiipeämässä perse edellä puuhun tämän asian kanssa. Sen sijaan, että puhuttaisiin siitä, kuinka pakkoarmeija miehille tulisi lopettaa ja etsiä tilalle parempia ratkaisuja, puhutaan siitä, että täytyyhän naisetkin pakottaa johonkin että on tasapuolista.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Entäs kun minä synnyin ilman kohtua? Oisko mun pakko mennä armeijaan, vaikka mieluummin niitä lapsia tahtoisin :(

Vierailija

Valtaosa naisista lisääntyy jo ilman mitään pakkoja. Saavathan palvelukseen sopimattomat miehetkin vapautuksia, miksi tätä ei sovellettaisi myös naisten kohdalla? Ei ole yhteiskunnallisesti kannattavaa kannustaa kyvyttömiä yksilöitä lisääntymään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aina miehet ovat kiipeämässä perse edellä puuhun tämän asian kanssa. Sen sijaan, että puhuttaisiin siitä, kuinka pakkoarmeija miehille tulisi lopettaa ja etsiä tilalle parempia ratkaisuja, puhutaan siitä, että täytyyhän naisetkin pakottaa johonkin että on tasapuolista.

Kerro toki lisää noista paremmista ratkaisuista. Miksi suomalaiset naiset eivät pysty siihen mihin esim. israelilaiset naisetkin pystyvät?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.