Neuvolatäti kiusaa
Kiusaako teidän muiden neuvolatädit teitä?
Mun neuvolatädillä on sellanen tyyli että aina pitää olla pätemässä ja jostain mäkättämässä.
Takertuu asioihin joilla ei ole merkitystä ja yrittää neuvoa turhia.
Odotan jo kolmatta joten olen aika hyvin kartalla näistä jutuista, mutta joka kerta sen pitää aina mun mieli pahoittaa kun sen luona käyn.
MIKSI?
Kommentit (19)
Vaihda terveydenhoitajaa. Moni muu on tehnyt samoin. Myös se auttaa, ettei puhu käynneillä mitään ylimääräistä turhaa, johon th voisi tarttua.
Kerro esimerkkejä, mitä on sanonut.
Taitaa täti olla kesäloman tarpeessa. Ymmärrä, että hänellä on raskas työ ja omat vaikeutensa ja pysy rauhallisena. Stressi ei tee hyvää lapselle. Voit sanoa hänelle nätisti, ette kaipaa kovin paljon ohjaamista, kun lapsia on jo ennestään. Haluat vain tietää, että lapsella on kaikki hyvin, that's it!
No mikälie terveydenhoitaja.
Aina nyt vaan on jotain josta ottaa mut puhutteluun. Ei edes mitään järkevää syytä, liikkunut väärin, syönyt väärin (en esim. juo maitoa mutta muuten käytän jotain maitotuotteita) ym. ym. Elän ja hengitän hänen mielestään väärin, kun en mene ihan valtavirran mukana hänen hanuriaan nuollen ja mielistellen, vaan saatan jopa kyseenalaistaa hänen ohjeitaan, esim. tuohon maitoon.
Ihan kiusaamiselta tuo vaikuttaa, kun jää fiilis että tahtoo tahallaan pahoittaa mielen!
Olen pieneltä paikkakunnalta, joten olisi todella kiusallista vaihtaa.
Ehkä olen ihan hiljaa jatkossa, niin ei olisi mitään sanottavaa.
Lasten koulusairaanhoitaja on tuon tapainen. Puhui jarkuvasti alentuvasti ja rympeän ylimielisellä äänellä kuin vähä-älyiselle. Viimeksi katsoi asiakseen painokkaasti huomauttaa, että kesällä on kuuma ja on annettava vettä juotavaksi.
No älä?! Eiköhän tuo ole suurperheen mutsille jo ihan tuttua huttua. Kenelle tahansa normaalijärkiselle tulee mieleen tarjota juotavaa lapselle! Menetin sillä kertaa jo malttini ja puuskahdin takaisin, että kuinka tyhmänä oikein vanhempia pidät!
Voi, näitä juttuja olisi niin monta...
No:7 on itsekin sh, joten jotakin tajua terveyteen liittyvistä asioista on itselläkin
Älä mene mukaan noihin liikkumis- ja syömiskyselyihin. Äläkä viitsi kyseenalaistaa mitään. Jos olet varma, että elintavoistasi ei ole haittaa sikiölle/lapselle, niin elä elämääsi. Ei kai kolmannen kohdalla ole edes kovin monta neuvolakäyntiä, jos kaikki on ok?
Siskoni myös kertonut että pelottaa joka kerta mennä neuvolaan kun aina pitää jotain negatiivista tädin nälväistä. Pieneltä paikkakunnalta myöskin. Vanhempi ja kokenut tämä terveydenhoitaja.
Ap, mitäpä jos sanoisit sille. Että "puhut minulle nyt aika ikävään sävyyn, kuin olisin lapseton teini. Minulla on jo kolme lasta, joten ei sinun nyt tarvitse minulle tuollaisia selittää, mitäpä jos keskitytään ihan vaan nyt lapsen punnitsemiseen ja rokottamiseen."
Jos saat tuon sanottua vakavasti, mutta ääntä millään tavoin korottamatta, niin voi olla, että menee perille. Jos ei mene, vaihda terkkaria.
Sinun, aikuisen naisen ja kolmen lapsen äidin - EI tarvitse sietää mitä tahansa. Et ole kynnysmatto, lakkaa käyttäytymästä kuten kynnysmatto.
Varmaan vähän yli-innokas täti, joka haluaa hoitaa työnsä hyvin. Ei terkkarin vaihdossa ole mitään väärää. Vaihda vaan, jos tän kanssa ei kemiat pelaa.
Vierailija kirjoitti:
No mikälie terveydenhoitaja.
Aina nyt vaan on jotain josta ottaa mut puhutteluun. Ei edes mitään järkevää syytä, liikkunut väärin, syönyt väärin (en esim. juo maitoa mutta muuten käytän jotain maitotuotteita) ym. ym. Elän ja hengitän hänen mielestään väärin, kun en mene ihan valtavirran mukana hänen hanuriaan nuollen ja mielistellen, vaan saatan jopa kyseenalaistaa hänen ohjeitaan, esim. tuohon maitoon.
Ihan kiusaamiselta tuo vaikuttaa, kun jää fiilis että tahtoo tahallaan pahoittaa mielen!Olen pieneltä paikkakunnalta, joten olisi todella kiusallista vaihtaa.
Ehkä olen ihan hiljaa jatkossa, niin ei olisi mitään sanottavaa.
Onhan se ikävää kun joutuu vähentämään tupakanpolttoa ja sidukkaa.
No vitsihän tuo mutta usein on niin että valitetaan kun kiusataan ja sitten paljastuu jotain vastaavaa.
Kamalan kuuloista.
Kerro mahdollisimman vähän, älä kerro MITÄÄN vaikeuksista, jos on, vaan sano, että hyvin menee, ei vaivoja, ei mitään, voit erinomaisesti.
Muista, ettei muissa maissa ole edes neuvoloita ja äidit ovat raskaana ja lapsia syntyy maailmaan muuallakin. Et tarvitse tuollaista ohjeistusta kolmatta odottaessasi :)
terv. ulkosuomalainen äiti
Oliskin jotain taustalla josta olisi aihetta mäkättää, niin kyllähän mä sen kestäisin. Mutta kun ei. Ja tämä on tehnyt sitä niin kauan kun olen siellä käynyt (edellisten kanssa eskari ikäiseksi). Silloinkin olin imettänyt väärin ja syöttänyt kiinteät väärin jne..
Noh,tässä oli hyviä neuvoja, kiitos niistä!
Joko sanon sille nätisti tai olen jatkossa hiljaa. Kumpi noista toteutuu, nähdään ensi kerralla. :D
Ap
No ei kai niissä hommissa olekaan mitään välkyimpiä. Tulee mieleen Kumman kaa -ohjelmasta se tummatukka. Että just sitä tasoa? :)
Neuvolatäti? Mikset sano terveydenhoitaja?