Mistä tulee tunne, että " me kuulumme yhteen"?
Olemme olleet yhdessä 3 vuotta. Kun tapasimme toisemme, niin jalat meni alta molemmilta. Nyt vietimme vuosipäivää ja tajusin, että koko ajan tämä yhteenkuulumisen tunne voimistuu.
Mistä tässä tunteessa on kyse? Muita kokemuksia?
Kommentit (13)
No en voisi kuvitella olevani kenenkään muun,kuin mieheni kanssa.
Ei vastauksia... Onko tämä jotenkin harvinaista?
Meillä yhteenkuuluvuuden tunne tulee yhteisistä projekteista ja yhteistyöstä, kuten mökkimme remontoimisesta yhteisvoimin. Toinen suhteemme liima on inside-huumori, eli vitsit ja hellittelynimet, jotka eivät avaudu ulkopuolisille.
Miten sen tunnistaa jo ensi kohtaamisella?
Mä oon luopunut unelmoimasta tuollaisesta.
Kiintymys, rakkaus, ylpeys toisesta. En voisi olla kenenkään muun kanssa, vaikka välillä rakkaus on vihaa. Riitelemme joskus niin että järki lähtee. No, meillä on suuret tunteet joka suuntaan, ainakin elämme.
Seitsemännen vuoden kohdalla tiesin ettemme eroa, vaikka mikä tulisi. Yhteisiä vuosia 15. Työtä suhteen eteen pitää tehdä, muistaa pitää hyvänä ja arvostaa. Saan olla onnellinen, että miehelleni perhe ja minä on tärkeintä. Niin on minullekin. Uskon että samanlainenmaailmankatsomus ja perhetausta vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mies sanoi ajatelleensa het ensikohtaamisella, "tässä se nyt on". Minulla ei ollut sitä tietoa, mutta menin muuten vain ihan sekaisin, siis sellainen vetovoima oli.
Ap
Meillä se fiilis tuli heti alkumetreillä, kun huomattiin miten samanlaisia ollaan, miten onkin niin samat intressit ja meidän arvot on myös samanlaisia. Mulla oli ainakin jo alusta asti fiilis, että eihän tää oo tottakaan, että jonkun kanssa vaan sopii näin hyvin yhteen, ja etten aiemmin ollu tavannu ketään edes etäisesti samankaltaista kuin tää mies.
N23, parisuhteessa 4v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mies sanoi ajatelleensa het ensikohtaamisella, "tässä se nyt on". Minulla ei ollut sitä tietoa, mutta menin muuten vain ihan sekaisin, siis sellainen vetovoima oli.
Ap
Ei sitä varmaan tunnistakaan. Alkuhuuman ihastumisen jälkeen tarvitaan sitoutumiskykyä, joka siinä parin vuoden aikana johtaa rakastumiseen tai sitten parisuhteen päättymiseen.
Tuo huuman tunne alussa on ulkonäköön ja "kemiaan" liittyvää. Eihän silloin toista tunne. Kuinka hyvin sopii oikeasti yhteen toisen kanssa selviää myöhemmin. Aika monet noista "rakkautta ensi silmäyksellä" pareista eroo ennen kahta yhdessäolovuotta. Ihan samalla lailla yhdessä voi pysyä ne hitaamminkin lämmenneet jotka alussa katselevat varovaisemmin toisiaan - tai eivät edes ihastu toisiinsa ennenkuin paremman tuntemisen jälkeen. Tuo rakkautta (=rakasyumista) ensi silmäyksellä vaan on niin romanttinen ajatus, kuitenkin pitkissä parisuhteissa järkeä ja tahtoa (=rakkautta) tarvitaan yhtä paljon kuin romantiikkaa.
Kiintymyksestä, joka toivottavasti syvenee koko ajan. Romanttinen, jalat alta vievä seksuaalinen huuma kun yleensä hälvenee muutaman vuoden sisässä.