Hki

Olen nyt viime vuodet ottanut lähes kaikki vaatteeni ja asusteeni kirppikseltä, alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta. Pukeuduin vain laadukkaisiin, klassisiin ja lähes poikkeuksetta ns keskihintaisiin merkkivaatteisiin ja kenkiin (clarks, Ecco, vagabond kengissä ja ns Stockalla myytävät merkit vaatteissa).

Toki tähän menee hurjasti aikaa, mutta nautin kitppareilla kiertelystä ja elämäntilanteeni sallii sen nyt.

Asiaa auttaa se, että käytän xs-s kokoa, jota löytyy helpommin kuin muita.

Onko muita kirpparilta ostavia?

• ylös 4
  • alas 1

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä ostan kirpparilta, mutta yhtälailla myös toisinaan uutena.  Alusvaatteita tai uikkareita en kuitenkaan käytettynä osta ja kenkien kanssakin olen erinomaisen tarkka. - Harmittaa hieman, ette laadukkaita miesten vaatteita kirppareilta löydä niin hyvin kuin naisten.  

Vierailija

Minä ostan  säästääkseni rahaa, ja ajattelen minä vähän  luontoakin. Lisäksi inhoan kaupoissa kiertelyä, poppikoneineet huutaa taustalla, ja olosta tulee ärtynyt ja kyllästynyt.

Tarvitsen paljon siistiä työvaatetta, mutta minulla on myös talo, ja iso 4800 neliön piha. Teen paljon pihatöitä, ja aina on jotain naputettavaa, vaatteet silloin saa olla vähän niin ja näin ja polvet on aina savessa ja vaatteissa tahroja, vähintään savea, kesällä maalia. Eikä se savi oikein pesussa lähde. Lapset rymyää takapihan metsikössä ja rakentavat majoja. Vasara paukkuu heilläkin.

Kulutus on kova varsinkin housuille ja ulkoilutakeille ja lasten pihavaatteille. Joskus kirpparilta löytyy hyvää vaatetta töihinkin, mutta kokoni 46-48 ei ole ihan helppo, ja joudun usein postimyynnin puolelle.  (Ei kenkiä, ei alusvaatteita eikä uikkareita, siinä menee raja.) Mutta monia vaatteita voi tuunata, ja tehdä vanhasta myös uutta, ja sitä teen paljon. Meillä tekstiilit kulutetaan todella loppuun, sillä villa, puuvilla ja pellava ja muu maatuva kama loppukäytetään vielä puskien ym. juurilla rikkaruohostoppareina, päälle vaan oksahaketta. Mikä ei meillä maadu, päätyy kunnan poltettaviin. (meiltä tulee hyvin vähän roskaa, lähinnä lasia ja metallia).

Vierailija

Miten muka xs-vaatteita löytyy paremmin kuin muita? 

Olen itsekin pieni ja kirppareilta ei juuri koskaan löydy sopivaa. Samassa suhteessahan kirpparivaatteet ovat kuin muutkin? 

Eli ääripään koot hakusessa. Mutta jos sinulla on vinkata kirppareilta meille kirpuille, niin laita ihmeessä tähän. 

Olen siis tosi hoikka eli perusmallistojen 34 saattaa olla liian iso, mutta ranskalaisittain sopiva. Pituutta on alle 170 cm, joten hihat ja lahkeet eivät ole ongelma. 

Vierailija

Kävin Kannelmäen Sitratorin kirppiksellä n. viikko sitten. Yhdessä rekissä oli aivan ihania laatuvaatteita kohtuuhinnalla. 

Valitettavasti liian isoja. Mutta n. 40-kokoisena todellinen löytö olisi ollut. Lienevät jo menneet... mutta aina voi käydä tsekkaamassa. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.