Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistun kohta maisteriksi...

Vierailija
13.06.2016 |

...alkusyksyllä viimeistään.

Oman alani työnäkymät erittäin huonot. Luultavasti pääsen ihan eri alalle töihin kuin oma alani: siivoustyöhön, kaupan kassalle. Arvostan kyllä noitakin töitä, mutta en olisi uskonut reilu 5v sitten aloittaessani yliopisto-opiskelujani, että valmistuessani työnäkymät ovat erittäin huonot.

En edes tiedä, olenko ns. "oikealla alalla". Ehkä pohdintoja lisää tuo huono työnäkymä.

Kyllä tämä tilanne stressaa ja masentaa. Onko muille käynyt näin, opiskellut monta vuotta korkeakoulussa ja alalla huonot työnäkymät.

Mitä nyt? Työttömyystukia hakemaan, vaiko ihan muuta kuin oman alan töitä? Vaiko muuta alaa opiskelemaan (mutta mitä?) - alaa jossa olisi töitäkin tarjolla?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun nussimaan.

Se piristää.

Vierailija
22/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tämä toi toivoa siihen, etten ole ainakaan ainut jolla on käynyt näin :D

Pitää siis ottaa rennosti, etsiä töitä ja katsoa mihin tilanne vie... Periaatteessa olisin valmis lähtemään minne päin tahansa työn perässä, koska työnäkymät ovat niin huonot. 

Amistakin olen pitänyt vaihtoehtona, jos en töitä löydä, mutta tosiaan pitäisi löytää vielä ala jossa on "varma työllisyys".

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijan tulee olla väitellyt tohtori, joten maisterin koulutus ei riitä

Vierailija
24/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautin viimeiset opintosuoritukset viime viikolla ja valmistun tämän kuun lopussa. Olen ihan super ahdistunut jo nyt, kun mulla ei ole mitään tekemistä. Tutkinto on ns. yleistutkinto, eikä mulla ole hajuakaan mitä edes haluaisin tehdä. Toki olen hakenut ja haen kaikkia vähänkin omaan alaan liittyviä työpaikkoja, mutta ei se nyt oikein elämän sisällöksi riitä varsinkaan jos mitään niistä töistä ei saa.

Vierailija
25/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijan tulee olla väitellyt tohtori, joten maisterin koulutus ei riitä

Minä olen koulutukseltani maisteri ja ammattinimikkeeltäni tutkija kuten moni työkaverinikin.

Vierailija
26/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pyörii nyt ihme harhaluuloja siitä, että vain väitelleet olisi tutkijoita. Tämä ei pidä paikkaansa. Tutkijoita tosin on on monella eri portaalla tutkijasta professoriin.

Vierailija
27/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin aion väitellä tohtoriksi finansiikriisistä ja aloitan väikkärini symbolisesti Monakon Monte Carlossa. Kun oon valmis tohtori, niin en oo päivääkään tutkija vaan johtaja.

Vierailija
28/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijaen olisi uskonut reilu 5v sitten aloittaessani yliopisto-opiskelujani, että valmistuessani työnäkymät ovat erittäin huonot.
</p>

<p>Onko muille käynyt näin, opiskellut monta vuotta korkeakoulussa ja alalla huonot työnäkymät.[/quote kirjoitti:

Viisi vuotta on normaali aika, ei mikään "monta vuotta".

Vierailija
29/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lempisana "työnäkymät". 😂

Vierailija
30/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt mitä ne opiskellut alat ovat? Niin voidaan sanoa onko toivoa ja vai kannattaako opiskella suosiolla toinen koulutus?

Vierailija
31/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sellaisella alalla, jolla tuo ei tule yllätyksenä vai sellaisella, josta ennen on päässyt töihin hyvin?

Vierailija
32/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse voinut kirjoittaa aloitusviestin, sen verran tutulta kuulostaa. Tai no en sanoisi että alallani on huonot työllisyysnäkymät, mutta alallani on huonot työllisyysnäkymät MINULLE. Kaltaiselleni hieman introvertille, huomion keskipisteenä olemista ja päätöksentekoa kaihtavalle tyypille ei ole kovin suurta kysyntää kaupallisella alalla, minkä ymmärrän hyvin. Pitäisi olla joku supersosiaalinen luova someaktiivi ja uraohjus.

Vierailija
33/33 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea sanoa yhtään mitään, koska et kerro sitä, mikä ala..... Aivan eri asia onko humanistisesta tai jostain muusta.....

Itse oikeustieteen maisteri ja sitten lisäksi paljon muuta (AA, VT). 18.6.2016 tulee täyteen 10 v oman yrityksen perustamisesta.

Ei voi neuvoa, kun olennaisimman ap jätti kertomatta. Mikä ala?

Fatalji