Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei seurakunta tue vähäosaisia perheitä?

Vierailija
13.06.2016 |

Miksei seurakunta voinut tulla vastaan tuossa köyhän perheen tapauksessa? Miksi piti kysyä tätä sosiaalitoimistosta?
Itse seurakunnan jäsenenä toivoisin, että köyhiä perheitä tuettaisiin leirimaksuissa.

Myös vähäosaisen nuoren pitäisi päästä rippileirille
Sosiaalitoimisto ei maksanut rippileiriä, sillä sen mukaan kyseessä ei ollut välttämätön meno...
http://www.hs.fi/m/mielipide/a1465610993834

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnillakin tekee taloudellisesti tiukkaa.

Vierailija
2/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalta on mahdollista hakea maksuvapautusta rippileiristä. Ei muuta kun hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä jutussa sanota, että seurakunnalta olisi asiasta edes kysytty. Lapsi ilmoittautui leirille ja lasku vietiin sossuun. Ehkä sitä voisi myös ensin selvittää, että saako jostain apuja tuohon maksuun ennen kuin ilmoittautuu maksullisella riparille.

Vierailija
4/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnillakin tekee taloudellisesti tiukkaa.

By

Taitaa kohta olla seurakunnilla enemmän omaisuutta kuin valtiolla (kun kaikki pannaan lihoiksi).

Kuinkahan paljon niillä oikein onkaan jemmassa?

Vierailija
5/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalla tässä todella olisi mielestäni vastuu - varsinkin kun on kysymys rippikoulusta. Ilman rippikoulua henkilö ei ole seurakunnan täysvaltainen jäsen, joten olisi aika karua jättää köyhien perheiden kasvatit mm. ilman vaalikelpoisuutta ja avioliitto-oikieutta. 

Vierailija
6/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voisivat ottaa huomioon, että leirin aikana lapselle ei ole osteta ruokaan kotiin. Luulisi löytyvän rahaa ainakin ruokakulujen verran.

Vierailija
7/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnalla tässä todella olisi mielestäni vastuu - varsinkin kun on kysymys rippikoulusta. Ilman rippikoulua henkilö ei ole seurakunnan täysvaltainen jäsen, joten olisi aika karua jättää köyhien perheiden kasvatit mm. ilman vaalikelpoisuutta ja avioliitto-oikieutta. 

En ole sitä mieltä, että seurakuntien ei pitäisi joustaa vähävaraisten maksuissa, mutta kysehän on rippiLEIRISTÄ, ei -koulusta. Rippikoulun voi käydä myös ilman leiriä. Ja avioliitto-oikeus kyllä on ilman rippikoulua, samoin vaalikelpoisuus kaikissa muissa vaaleissa kuin seurakuntavaaleissa.

Vierailija
8/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkiäähän sen rippikoulun aikuisenakin käymään. Itse kävin 22v että sain lapseni kastettua.

Vierailija
9/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhänkän tarvitsisi olla tyhmä, miksei kysynyt seurakunnasta.

Ilmeisesti maailma on mennyt siihen että köyhät ovat myös tyhmiä ja lisäksi ahneita meillekin KUULUU kaikki ja sitten äänestetään kokoomusta ja persuja.

Vierailija
10/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seurakunta auttaa. Maksuvapautuksella tai taloudellisella tuella. Heiltä saa juurikin apua jos sossusta ei saa, eli on ns. viimeinen oljenkorsi. Tiedän itsekin erään lapsiperheen joka on sieltä apua saanut. Monet myös saa maksusitoumuksia ruokakauppaan, kassalla työskennellessä niitä tuli vastaan.

Meillä muuten lapsi oli kerhossa yhden syksyn (maksu jotain 60€) eikä meiltä sitä maksua edes peritty missään vaiheessa. He tiesivät että olin jäänyt yksinhuoltajaksi, ehkä myös että olen hoitovapaalla mutta eivät kyselleet mitään taloudellisesta tilanteestani. Olin valmistautunut maksamaan vaikka tiesin että on mahdollisuus siitäkin hakea maksuvapautusta. Toki pienellä rahalla olin joten en vastustellut :)

Vierailija
11/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tietenkään toimeentulotuella makseta, koska laskuun voi hakea seurakunnalta maksuvapautusta.

Vierailija
12/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina täytyy saada kaikki, myös se mihin ei ole varaa? Joku toinen maksakoon!

Vierailija
13/13 |
13.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä rippileirillä nyt niin mitään ihmeellistä oo, että sinne on pakko päästä. Maksakoot itte oman leirinsä, jos niin kauheesti haluaa mennä.