Lapsi natisee joka ilta "äiti mullon tylsää" nukkumaanmenon hetkellä
No ei tässä itselläkään elämä juhlalta tunnu. Käy ottamaan hiukan hermoon kun joka ikinen ilta sama valitus. Joo, ehkä sulla on tylsää, mitä sillekään mahtaa? 6-vuotias kyseessä.
Kommentit (21)
No oletko kysynyt, miksi hänellä on tylsää? Voisi auttaa asiaan.
Voiskohan "on tylsää" tarkoittaa, että lapsen on vaikea rauhoittua yöpuulle?
Milloin on aamu? Milloin on keskiyö? Onko siihen pitkä aika? Aargght.
Ap
Tuohan on ihan perushöpinää lapsilla.
Kuulostaa vain niin surulliselta.
Ap
Mä sanon tollasessa tilanteessa oikein homeisella äänellä: "Niiiiin on mullakin".
Elämä on harvoin muuta kuin tylsää. Totta helkutis se loukkaa kun sanotaan noin, mutta se nyt vaan on fakta. Vain joku formulapimu esim.elää jännää säpinäelämää glamourineen.
Ei se ole surullista. Sun tehtävä vanhempana on vastata lapsen kysymyksiin. Lapsen ajatusmaailma ja käsityskyky on eri tasolla, sun pitää avata maailmaa hänelle.
Itse valitun samaa pienenä kun piti mennä nukkumaan. Tylsäähän se on maata sängyssä odottamassa unta vaikka olisi niin paljon kivoja leluja ja leikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Itse valitun samaa pienenä kun piti mennä nukkumaan. Tylsäähän se on maata sängyssä odottamassa unta vaikka olisi niin paljon kivoja leluja ja leikkejä.
Mietin vain että liittyykö masennukseen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei liity masennukseen vaan yksinkertaisesti siihen että nukkumaan menoa on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo ei liity masennukseen vaan yksinkertaisesti siihen että nukkumaan menoa on tylsää.
No se olisi hyvä koska itse olen vähän allapäin ollut jo pitemmän aikaa niin sitä helposti uskoo lapsenkin olevan. Tarkkailee, että onko se ja tää ja tuo minun vikaani.
Ap
Meidän kuusivuotiaallamme on ollut ihan sama nukkumaanmenorituaali tässä nyt muutaman kuukauden. "Äiti mulla ei ole mitään tekemistääää! Mulla on ihan tylsäääää!" Olen sanonut, että eihän siellä sängyssä voi mitään tekemistä juuri ollakaan, kun muuten ei malttaisi nukkua tms. Huomionhakua ainakin meillä tuo ja pientä uhmaa vielä. ;)
Vastaisin ja olen vastannutkin, että nyt nukkumaan mennessä kuuluukin olla tylsää. Jopa niin tylsää, että nukahtaa...
Kerro, että nukahtaminen on tylsää, mutta nukkuessa voikin tehdä ihan mitä haluaa, kuten lentää tai ratsastaa dinosauruksilla/yksisarvisilla, mikä nyt lasta erityisesti kiinnostaakaan. Ja hyvien unien jälkeen on hitusen pidempi, jaksaa juosta nopeammin ja keksii uusia leikkejä.
Jotenkin itselle tylsää = paha mieli.
Vaikeaa kuvitella, että se, että on tylsää olisi riittävä aihe valittaa :( Muistaakseni itsellä oli joskus lapsena iltaisin paha mieli (ei tylsää) käydessä nukkumaan ja liitän sen tähän ihan turhaankin ehkä. Tai sitten lapsella on paha mieli jostain.
Ap
Aivan turhaa murehdit ja lietsot itsesi ahdistumaan. Jos itse olet allapäin ja masentunut, hae apua. Ei ole tervettä hysteerisesti tarkkailla ja ylianalysoida lasta ja ottaa kaikesta syyllisyyttä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhaa murehdit ja lietsot itsesi ahdistumaan. Jos itse olet allapäin ja masentunut, hae apua. Ei ole tervettä hysteerisesti tarkkailla ja ylianalysoida lasta ja ottaa kaikesta syyllisyyttä itselleen.
Olenkin terapian piirissä, ja koitan olla välittämättä tuntemuksiani lapselle, ja olla kuin normaali tilanne. Mutta sitten eri asia on, mitä mietin pääni sisällä. Siihen hain juuri apua täältä. TOivoisin todella, ettei mitään huolta ole ja vaikuttaisi siis ihan siltä ja sehän on hyvä. Sain siis kannustavia vastauksia, jotka kannustavat pois moisesta ajattelusta.
Ap
Lapsi kyllä osaa selvästi sanoa jos on paha mieli. Tylsää tarkoittaa tylsää. Todella yleistä mankumista lapsilta, kun ei huvita mennä nukkumaan. Sille ei tule loppua ollenkaan jos lähdet siihen mukaan tyyliin: "Voi anteeksi rakas, mitä haluaisit tehdä? " .
kysy minkälainen elämä olisi kivempaa.