Kakun kostutus ennen vai jälkeen pakastamisen?
Laitan siis kakkupohjan pakkaseen odottamaan juhlia. Milloin se kannattaa kostuttaa?
Kommentit (15)
Luin: Kakan kostutus ennen vai jälkeen pakastamisen?
... :D
Vastausta varsinaiseen kysymykseesi minulla ei valitettavasti ole!
Voileipäkakut (joita sinun aiempi provo koski) kostutetaan vasta paistamisen jälkee, juuri ennen tarjolle asettamista.
Jos kostutat sen ennen, se pakastuu märkänä ja jäätyy möhkäleeksi ja sitten sulatessaan hajoaa mössöksi. Pakasta pohja kuivana, sulata se ja kostuta vasta siinä vaiheessa, kun olet laittamassa mömmöjä päälle.
Vasta kun olet ottanut sen pakkasesta ja antanut sulaa. Jos laitat kostukkeen valmiiksi niin sulatuksen jälkeen kakkupohja on kuin kuralätäkkö.
Ennen pakastamista. Minä myös täytän kakut valmiiksi ennen pakastamista. Lisään vaan hieman liivatettä täytteeseen. Sulattaminen kannattaa tehdä hitaasti jääkaapissa. Paljon kätevämpää tehdä samalla sotkukerralla useampi kakku koristelia vailla valmiiksi pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen pakastamista. Minä myös täytän kakut valmiiksi ennen pakastamista. Lisään vaan hieman liivatettä täytteeseen. Sulattaminen kannattaa tehdä hitaasti jääkaapissa. Paljon kätevämpää tehdä samalla sotkukerralla useampi kakku koristelia vailla valmiiksi pakkaseen.
Jos ei aloitus ollut provo, niin tämä viimeistään. Hyi hitto kukaan mitään liivatteita kakkuihin laita.
Nyt en kyllä ymmärrä miksei pohjaa voi tehdä lähempänä juhlia? Tekemiseen menee aikaa muutama minuutti.
Yöök kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei aloitus ollut provo, niin tämä viimeistään. Hyi hitto kukaan mitään liivatteita kakkuihin laita.
Liivate ei maistu millekkään ja millä luulet että esim juustokakkuja tehdään. Juuri tälla tavalla saa kunnolla kostutettuja täytekakkuja, ei ole mitään kamalampaa kun kuivaksi jääneitä kakkuja.
Tukehdun jätskiin kun nauran tälle aloitukselle ja vastauksille niin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Yöök kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liivate ei maistu millekkään ja millä luulet että esim juustokakkuja tehdään. Juuri tälla tavalla saa kunnolla kostutettuja täytekakkuja, ei ole mitään kamalampaa kun kuivaksi jääneitä kakkuja.
Juustokakkuja ei tehdä liivatteella. Jotain moussekakkuja ehkä, jos on sen verran mielikuvitukseton ettei muuta keksi käyttää. Syy miksi yleensä jätän sellaiset kahvipöydässä rauhaan.
Kiitos asiallisille vastaajille.
Miksi tämä provo olisi..
Ap
Miksei voi tehdä pohjia edellisenä päivänä?
Luin otsikon, että "kakan koostumus ennen vai jälkeen pakastamisen".
Pakastuksen jälkeen