Vierailija

Odotan turvallista ohituspaikkaa, ohittaakseni peräkärryä vetävän auton. Satasen alue peräkärryä vetävä auto ajaa niinkuin pitääkin, noin kahdeksaa kymppiä. Takana tuleva ei malta odottaa, vaan menee minusta ohi älyttömästä paikasta ja sitten kohta siitä peräkärryautosta myös yhtä typerässä paikassa, itseasiassa risteysalueen keltaisen viivoituksen kohdalla. Jonkin ajan kuluttua tulee suora, ja minä pääsen peräkärrystä turvallisesti ohi. Nostan nopeuteni vakkarilla takaisin siihen sataseen ja kas, äskeisen ohittajan perävalot tulevat vastaan, eikä ko. autossa vauhti ole lähelläkään satasta.

Näitä ohituksia on myös usein kuudenkympin alueella, ohi mennään vaikka väkisin kun itse ajan rajoitusten mukaan ja sitten satasen alueella ei kuitenkaan sitä satasta ajeta. Mihin hittoon näillä on kiire olevinaan, kun yleensä kyseessä on vielä aika lyhyt pätkä? Älyttömiä ohituksia ja sitten ohitan nämä itse kuitenkin kohta uudestaan, kun rajoitus nousee.

Eikä nämä ole pappoja, naisia tai vastaavia, vaan ihan kaikista ryhmistä löytyy.

• ylös 14
  • alas 0

Kommentit (2)

Vierailija

Jotkut ihmiset eivät kestä ajaa toisen takana. Ohi on päästävä vaikka keltaisten viivojen yli. Ei vain voi ajaa perässä. Ja se lyhyt matka, joka pakosti ajetaan perässä, ajetaan puskurissa kiinni.

Toinen näiden hullujen ohittelijoiden alalaji on se, joka kestää ajaa toisen perässä muttei jonon viimeisenä. Minua taas ei haittaa yhtään jonon viimeisenä ajaminen, kun ohittamaan ei pitkässä jonossa yleensä kannata ryhtyä, joten olen nähnyt valtavat määrät hulluja ohittelijoita jotka tunkevat jonon toiseksi viimeiseksi ja jäävät siihen ilmeisen tyytyväisinä.

Olen omistanut auton ja ajanut yli 30 vuotta, ja aina on näitä outoja ohittelijoita ollut. Mutta kautta ihmiskunnan historian osa ihmisistä on tykännyt riskeerata omankin henkensä muutaman sekunnin tähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.