Vierailija

Mitä tehdä kun koko ajan väsyttää ja ärsyttää? Olo on tyhjä ja välinpitämätön, ja samalla pinna kireällä. Olen yrittänyt kaikkea; syödä terveellisesti, liikkunut, levännyt, tavannut kavereita. Ei vaan irtoa. Yksin olo ahdistaa, enkä saa mitään aikaiseksi ja toivon, että olis tekemistä. Viime viikolla sitten oli useana päivänä tekemistä töiden jälkeen niin mua vaan väsytti. Ja ärsytti. Olisin vaan halunnut kotiin. Kotona makaan sängyllä enkä jaksa tehdä mitään. Astiat tiskaamatta, pyykit pesemättä ja tavarat hujan hajan. Laskut jää maksamatta, kun ei vaan jaksa. Kotivakuutuskin irtisanottiin, kun en ollut jaksanut avata edes kirjekuorta. Ahdistaa ja inhoan itseäni. Töissä käyn ja siellä pystyn olemaan hyväntuulinen, mutta sielläkin työasioiden hoitaminen vaatii ylimääräisiä ponnisteluja. Auttakaa mua, mitä mun pitäis tehdä??

• ylös 11
  • alas 0

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kilpirauhasarvot oli normaalit viime syksynä, jopa aavistuksen liikatoiminnan puolelle koholla.

Kerro hengitystekniikoista? Minulla on nimittäin paljon huokailevaa hengitystä, tuntuu etten saa kunnolla henkeä, tätä tutkittiin vuosia sitten eikä syytä löytynyt. Vika ns. päässä.

Ap

Vierailija

Kuulostaa masennukselta. Sen ei tarvitse ilmetä välttämättä minään jatkuvana masennuksen tunteena vaan juuri noin kuin kuvailet.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Kai tää voi masennustakin olla. Sitä toi testikin sanoo. Lääkitys ei vaan ihan hirveästi houkuta. Ap

Vierailija

Etsi paikka missä harrastetaan pilatesta.
Mulla lähti aina paha olo pois sen tunnin aikana.
Ulkoile myös metsässä.

Vierailija

Voihan sitä lääkitystä kokeilla, ellet muita keinoja keksi. Eihän sitä ole pakko jatkaa jos ei toimi. Mulla masennuslääkitys poisti kasan fyysisiäkin oireita minkä vuoksi olin ravannut lääkärissä vaikka kuinka (olivat siis psykosomaattisia).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käy mittauttamassa kilpirauhasarvosi.

Hemoglobiini kannattaa tsekata kanssa.

Vierailija

Mulla oli mm kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisämunuaisen uupumus. Mitkään lääkkeet ja hoidot näihin ei tehonneet vaikka kokeilin esim eläinperäisiä vaikeasti saatavia (ainakin silloin) kilpparihormoneja ym näihin erikoistuneen lääkärin johdolla. Ilmeisesti ne johtui sitten masennuksen/ahdistuksen aiheuttamasta stressistä mitä masennuslääkitys helpotti.

makethejp

Jos masennusta niin kyllä varmaan kaverisi sen sinusta huomaisi. Mites verensokeripitoisuus? Montako ateriaa päivässä tulee syötyä?

Vierailija

Hemoglobiini on hyvä. Käyn säännöllisesti luovuttamassa verta ja ollut jopa 140.

6 ateriaa syön yleensä aamuvuoropäivinä, iltavuoroina 4. Olen tehnyt paljon töitä etten napostelis vaan söisin säännöllisesti. Nyt se tosin on lipsunut kun tuntuu niin raskaalta käydä kaupassa, miettiä ostokset, raahata kassit kotiin, purkaa kassit, valmistaa ruoka, siivota keittiö. Pelkästään ton ajattelu saa mut väsyneeksi. Syön usein rahkoja ja kananmunaleipiä sen takia.

Kavereista... Nään kavereita lähinnä vapaapäivinä, koska en jaksa mitään ylimääräistä arkena. Vapaapäivänä energiaa riittää siihen ja silloin olen hyväntuulinen kaverin seurassa. Yksin ollessa mieli taas mustuu. Tällä viikolla kaverikin kyllä ihmetteli mun väsymystä.

Fyysisistä oireista mulla on lähinnä tää väsymys ja se hengen haukkominen. Oon ajatellut ton hengitysasian vuoksi varata lääkäriä, mutta en oo saanut aikaseksi.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.