Onko väärin toivoa, että tytär eroaisi miehestään?
20-vuotias tyttäreni seurustelee 33-vuotiaan miehen kanssa. Ei tuollainen suhde kestä. Pidän miestä hyväksikäyttäjänä, vaikka päällisin puolin vaikuttaakin kunnolliselta. 20-vuotias ei ole seksuaalisesti tarpeeksi kypsä olemaan aikuisen miehen kanssa. Miksi mies ei seurustele ikäisensä naisen kanssa? Olen varma, että mies hakee tyttärestäni vain seksiä ja statuksen nostatusta. Tyttö vaikuttaa onnelliselta, mutta en voi sille mitään että toivon hänen tulevan järkiinsä. Hänet pitäisi saada tajuamaan, että kyse on jostain aivan muusta kuin rakkaudesta. Aikuinen mies ei ole samalla aaltopituudella nuoren tytön kanssa ellei ole todella lapsellinen ja jälkeenjääneeltä mies ei vaikuta. Seksi ja status ovat siis ainoita järkeviä selityksiä.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
On mielestäni väärin toivoa eroa.
Sen sijaan toivo tyttärellesi onnea ja rakkautta ja kaikkea hyvää.
Ihan samaa mieltä.
Ei tilanne välttämättä ole tuo. Minä tapasin 10v vanhemman mieheni, kun olin 18v. Olemme edelleen yhdessä nyt parikymmentä vuotta myöhemmin, onnellisia, naimisissa, lapsiakin on. Mies on hyvä isä lapsille ja hyvä puoliso minulle. Toki vanhempani olivat miehen suhteen vähän varuillaan aluksi, mutta kun oppivat tuntemaan hänet paremmin, epäluuloisuus näytti kaikkoavan.
Taidat kysellä tätä samaa asiaa Ap kerran viikossa vai maltatko odottaa seuraavaa kertaa kaksi viikkoa, jos vaikka, joskus joku viimeinkin vastaisi vain sinua miellyttävällä tavalla. Mutta vastaanpa nyt kertauksena, että minusta on ikävää, jos mietit, että voitko toivoa tyttärellesi pahaa, tai odottaa pahaa tyttärellesi. Siitähän tässä on kai kyse. En ymmärrä, että jos täysi-ikäinen tyttäresi vaikuttaa tyytyväiseltä ellei peräti onnelliselta mies ystävänsä kanssa, niin miksi sinä haluat laittaa kapuloita heidän kahden suhteen väliin. - Ymmärtäsin paremmin, jos mies olisi väkivaltainen tai arvaamaton, mutta pelkkä ikäero - vallankaan kun molemmat ovat "jo" täysi-ikäsiä ei nyt ole minusta este pyrkiä erottamaan tai tuhoamaan heidän parisuhteensa. - pahimmoillaan poltat näppsisi ja tyttäresi ottaa -pikaistuksissaan- eron sinusta. - Et varmaankaan toivo sellaista, vai kuinka? Tai saattaa hän jopa harkiten ja vakaassa aikomuksessakin sen tehdä; kukapa ei loukkaantuisi siitä, että oma parisuhteen pyrkisi,joku ulkopuolinen ilman erityistä perustetta tuhoamaan. - Anteeksi peruste ei enää tässä vaiheessa ole se, että olet tyttäresi äiti. - Äitiys ei tarkoita päätäntä valtaa ja / tai paremmin tietämistä -lähtökohtaisesti ja oletettavsti fyysisesti ja henkisesti terveen nuoren tyttären asioissa. - Jokaisella meillä on oikeus tehdä myös toisinaan vääriäkin ratkaisuja, vaikka sellaisesta ei nyt vielä näyttöä ole.
On mielestäni väärin toivoa eroa.
Sen sijaan toivo tyttärellesi onnea ja rakkautta ja kaikkea hyvää.