Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen ystävä yrittää pilata elämäni

Vierailija
12.06.2016 |

Juttu on siis niin, että lapsesta saakka olen ollut erään naisen kaveri. Jo lapsena, vaikka oltiin parhaat ystävät niin härnäsi minua vallan, ja keksi kavereilleni kaikkea pahaa minusta ja että olisin puhunut heistä pahaa. Oli sovittujen juttujen perumista ihan vaan kiusaksi, että minua alkaa harmittaa, oli välien katkaisemista jonka senkin hän teki vain kiusaksi. Ja koko ystävyytemme ajan aina kun en ollut hänen seurassaan, puhui hän minusta pahaa muille.

Nyt aikuisiällä olen tajunnut katkaista välit tähän ihmiseen, mutta hän edelleen vainoaa minua. Keksii asioita joita olisi tehnyt tai sanonut pahasti häntä kohtaan, että saa ystäväni kääntymään minua vastaan. Yritti jopa kerran baarissa silmieni edessä sanoa parhaalle ystävälleni, että olin tätä haukkunut. Itse katsoin silmät pyöreänä vieressä. Yrittää siis jatkuvasti saada ystäväni hylkäämään minut, vaikka itse heidän seurassaan ei haluaisikaan olla.

Tähän liittyy myös se, että tämä nainen menee sänkyyn kaikkien miesten kanssa,joiden kanssa olen seurustellut tai tapaillut. Myös jos puhun jostai tulevasta ostoksesta yms niin hän on myös ostamassa kyseisen asian, vaikka hänella ei todellisuudessa varaa olekkaan.

Mikäköhän tällaista ihmistä vaivaa? Olen yrittänyt sulkea hänet täysin pois elämästä mutta taas sain hakkaamisuhkailuja asiasta mitä en edes ole tehnyt.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus, kateus. Ei keksi muuta keinoa päästä yläpuolellesi kuin tuo. Onko hänellä itsellään ystäviä?

Vierailija
2/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika manipuloivalle ihmiselle. Onko sinun mahdollista ottaa vielä enemmän etäisyyttä tuohon ihmiseen? Parempi etteit joutuisi olemaan tekemissä lainkaan. Toki hankalaa, jos on täysin yhteinen tuttavapiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisätäkseni vielä, tämä ihminen on tosiaan aika suosittu ja jopa paras ystävänikin on lähetynyt hänen kanssaan, osasyyksi tietenkin että tämä nainen yrittää meidät erottaa ja siksi viettää runsaan vapaa-aikansa ystävänk kanssa, kun itse olen paljon töissä. Ap

Vierailija
4/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika manipuloivalle ihmiselle. Onko sinun mahdollista ottaa vielä enemmän etäisyyttä tuohon ihmiseen? Parempi etteit joutuisi olemaan tekemissä lainkaan. Toki hankalaa, jos on täysin yhteinen tuttavapiiri.

On joo aika pitkälti samoja kavereita, mutta itse en ole tälle naiselle puhunut vuosikausiin. Aina jotenkin vaan onnistuu sotkemaan minut asioihinsa. Ap

Vierailija
5/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaa, koska ei halua tuntea pettymystä siitä, että ystävyytenne katkesi.

Narsisti pyrkii yleensä täysin tiedostamattaan mustamaalaamaan toista niin, että hän itse vie jälleen voiton vertailussa. Narsisti saattaa olla tietoinen halveksunnan tunteesta, mutta kateutta hän ei missään nimessä myönnä tuntevansa. Sen myöntäminen olisi huonommuuden tunnustamista, ja siihen yksikään kunnon narsisti ei ikinä sorru.

Vierailija
6/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisätäkseni, tämä paras ystäväni ei reagoi mitenkään siihen, että tämä nainen yrittää tietoisesti minua mustamaalata ja saada minun ja ystäväni tieni eroamaan. Tietää kyllä ja on myöntänyt, että tämä nainen niin tekee, mutta silti jatkaa tämän kanssa liikkumista jne. Ap

Vierailija
7/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinun mahdollista aloittaa elämä jossain muualla ihan uudelta pohjalta?

Ehkä olisit onnellisempi muualla, koska tuollainen yhteinen kaveripiiri ja elämäsi myrkyttäminen ei taida loppua ollenkaan?

Entä jos vaikka ensin ihan koemielessä lähtisit jonnekin muualle, olisiko mahdollista jopa työpaikkasi kautta saada siirtoa toiseen yksikköön muualle?

Pääsisit vähän muihin ympyröihin, saisit ehkä muita kavereita ja elämääsi uutta sisältöä kuin noissa vanhoissa kaveripiireissä jähnäämisen.

Vierailija
8/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä lisätäkseni, tämä paras ystäväni ei reagoi mitenkään siihen, että tämä nainen yrittää tietoisesti minua mustamaalata ja saada minun ja ystäväni tieni eroamaan. Tietää kyllä ja on myöntänyt, että tämä nainen niin tekee, mutta silti jatkaa tämän kanssa liikkumista jne. Ap

Onkohän oikeasti paras ystäväsi?

Vierailija
9/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohän oikeasti paras ystäväsi?

Niin hän ainakin on tähän asti ollut. Sanoo, että ei tämä nainen ole hänelle mitään pahaa tehnyt, niin ei nää syytä katkasta välejä.

Vierailija
10/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain vainoharhainen.

Vierailija
11/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaamisuhkailuja? Tuolta naiselta? Voisiko jo olla rikosilmon paikka?

Vierailija
12/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauempana pysyt sen parempi.

Usko pois, ajan kuluessa ihmiset kyllä tajuavat, miten päin asiat oikeasti ovat. Jos mustamaalauksella ei ole totuuden perää, ei hän voi jatkaa loputtomiin.

Paras kosto manipuloijalle on, ettet reagoi hänen tekemiseen ja jatkat elämääsi niin kuin ei häntä olisikaan.

Et reagoi mustamaalaukseen, et reagoi häneen tavatessasi. Jatkat elämääsi.

Vierailija
13/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain vainoharhainen.

Minulla on ihan viestit kaikesta tallella. Ja tätä on jatkunut jo 10 vuotta ja sen on todistanut omista vannhemmista lähtien monet ihmiset. Ap

Vierailija
14/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakkaamisuhkailuja? Tuolta naiselta? Voisiko jo olla rikosilmon paikka?

Viestissä sanoo, että antaa olla viiminen kerta kun sanon niin kun mukamas sanoin ja että ens kerralla lähtee. En siis tiedä riittääkö tuo ilmoitukseen. Ääniviesti kyseessä. Ap

Vierailija
15/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa samaa kuin sinä kehuisin sinuna kuinka ostaisin merkkilaukun a' 2000 euroa, mekon a' 1000 e jne 😊

Vierailija
16/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ei kun rikosilmoa tekemään! Hyvä että olet säilyttänyt kaikki viestit! Luulisi että ilmon tekeminen säikäyttäisi ja rauhoittaisi, ellei sitten ole täysin pöpipää. Silloinkin kyllä voit varmasti hakea lähestymiskieltoa.

Ei tuollaiseen uhkailuun tarvitse alistua, pidä nyt itsesi kovana!

Vierailija
17/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja olette? Vaihtaisin kaveripiiriä. Kuulostaa pikku paikkakunnan leikeiltä.

Vierailija
18/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhoja olette? Vaihtaisin kaveripiiriä. Kuulostaa pikku paikkakunnan leikeiltä.

Joo, pieni kunta tämä onkin. Olen itse 24 ja tämä nainen pari vuotta vanhempi. Ap

Vierailija
19/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hiukan samanlainen ystävä joskus sun ikäisenä. Oltiin bestiksiä yläasteella ja täysi-ikäisenä alkoi mustamaalaaminen selän takana ja edessä. Hän selitti kaikille miten olin hänen elämänsä pilannut kieltämällä häntä tekemästä asioita. Jopa hänen äitinsä oli minun äidilleni sanonut, miten hyvä että lähdin opiskelemaan muualle, etten ole hänen tytärtään viemässä pahuuden teille. Todellisuudessa en koskaan pakottanut häntä olemaan kanssani enkä estänyt tekemästä mitään tai kannustanut pahuuksiin (mitä ne ikinä olivatkaan). Isoin ongelma hänelle oli, että olin ihan suosittu omissa piireissäni, joihin tunkeutui ja alkoi syödä minua selkäni takana. Osa lähti mukaan, osa ei. Muutaman vuoden touhua ihmettelin ja lopulta kyllästyin. Katkaisin välit kaikkiin hänen puolelleen asettuneisiin ja kerroin itse kaikille kohdalle osuville, mitä paskaa hän minusta puhui ja sanoin, että voitte uskoa häntä jos haluatte mutta aion katkaista välit kaikkiin hänen ystäviinsä. Joksikin aikaa tuli aika yksinäistä, kun olin tottunut aika sosiaaliseen elämään ja vain muutamia luottoystäviä seisoi rinnallani. Pian sain huomata, että tein oikean ratkaisun. Sain uusia ystäviä ja osa vanhoistakin huomasi todellisen kuvion. Tilannettani helpotti se, että muutin toiselle paikkakunnalle. Tätä ihmistä en enää edes tervehdi vastaantullessa. Olemme eläneet erillämme 15 vuotta enkä koskaan aio hänen kanssaan olla missään tekemisissä, vaikka vanhempamme asuvat lähekkäin.

Sinun tilanteessasi katkaisisin välit tuohon ihmiseen kokonaan. Vaihtaisin myös numeroni ja kävisin näyttämässä viestejä poliisille (uhkailu on aina rikos). Sieltä saat myös vinkkiä miten toimia, jos yhteydenotot häneltä jatkuvat. Estä myös facessa ja muualla sos.mediassa. Jos joku väittää sun sanoneen jotain, niin voit sanoa ettet ole sanonut hänelle mitään, koska ette ole missään tekemisissä ja hän pistää omia sanojaan suuhusi.

Kaikkea ei pidä sietää. Jos et laita pistettä asioille, niin tilanne pahenee. Se kirpaisee kerran, mutta todennäköisesti tuollainen ihminen ottaa jonkun muun kohteekseen seuraavaksi. Jossain vaiheessa paska lasahtaa omaan niskaan.

Vierailija
20/23 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoaminen on nykyään rikos. Lupaathan mennä poliisin juttusille heti ensi viikolla?