Lue keskustelun säännöt.
Kesämekon teettäminen
12.06.2016 |
Sellaista rupesin miettimään, että osaisiko joku edes suuripiirteisesti arvioida, kuinka paljon kesämekon teettäminen ompelijalla tai esimerkiksi opiskelijatyönä maksaisi. Toiveissani oli rento, polvipituinen, vyötäröstä joustava (ei siis vetoketjua, vedettäisiin ylle trikoomekkojen tapaan) kesämekko, jossa olisi ohut vuorikangas ja harso sitten päällä.
Kaupoista ei tunnu löytyvän sopivan mallista sopivalla kankaalla ja värillä, ja lisäksi toivoisin vaatteet olevan siisti ja kestävä. Satasia olen tietenkin valmis työstä maksamaan.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen teettänyt vaatteita ompelijalla kauan sitten, joten en osaa sanoa tämän päivän hinnoista. Tuollaisen mekon tekemiseen ei ammattitaitoiselta ompelijalta kulu varmaankaan kovin paljon aikaa, joten hinta voi olla aika edullinenkin. Jospa joku ompelija tai viime aikoina jotain ompeluttanut vastaa.
Ompelijalla on kyllä kiva teettää vaatteita, koska saa juuri omien mittojen mukaisen. Minulla on kaapissa pari vuosikymmentä vuotta vanha juhlamekko, aivan käyttökelpoinen yhä.