Häh, missä seurakunnissa rippileiri on maksullinen?
Meillä ainakin on ilmainen, jotain lasketteluleirejä tms oli maksullisiakin mutta tämä perus-viikon leiri on tosiaan veloitukseton! Tuo HS:n uutinen ihmetyttää!
Kommentit (30)
No niin, eli oliko muita kuntia jossa ilmainen rippileiri? Turku ja Raisio ainoat?
Meillä Oulussa oli vain joku muutama kymppi.
Keravalla 130 ja leiri on Suomenlinnassa, jonne matkustetaan julkisilla.
Kyllä kaikissa seurakunnissa pääsee ilmaiseksi rippikouluun (päiväripari, maksuvapautus).
Vierailija kirjoitti:
Mitä te uskovaiset sitten saatte kirkollisveronne vastineeksi, jos rippileirikin on maksullinen
Ei uskovat ajattele hyötyvänsä taloudellisesti kirkosta. Se ei ole kristillinen ajattelutapa.
Meillä Inarissa oli molemmilla leireillä (ripari kahdessa osassa, 5 yötä syysloma ja 5 yötä hiihtoloma, konffis hiihtolomajakson lopuksi) maksuna n.30€, sisälsi kuljetukset leirikeskukseen, majoittumiset, syömiset, rippikouluraamatut yms.
Vierailija kirjoitti:
Keravalla 130 ja leiri on Suomenlinnassa, jonne matkustetaan julkisilla.
Eikö srk tarjoa matkat? Näin käsitin...
Lieneekö nykyisin seurakuntia, joissa ei ole mahdollisuus päivärippikouluun? Itse olen muinoin joutunut leirille, koska ko. srk:ssa ei ollut päivärippikoulumahdollisuutta. En olisi halunnut mennä leirille koulukiusaajien kanssa. Riparin käymättömyys ei kuitenkaan tullut kyseeseen, joten leirille oli pakko mennä, (ja se maksoi 100mk), koska "mitä ne ihmiset sanoo". Sittemmin olen kostoksi eronnut kirkosta eikä omia lapsiani ole kastettu ja he ovat käyneet protuleirin. Ei kiinnostanut mitä sen paikkakunnan ihmiset sanovat.
Ruokamaksu oli 30,-
Ei muita maksuja.
Keski-Suomi
Etelä-Pohjanmaalla päivärippikoulu oli ilmainen. Leirit maksullisia.