Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vatsataudin jälkeinen raju väsymys?

Vierailija
11.06.2016 |

ti sairastuivat lapset ja ke minä. koko ilta ja yö meni oksentaessa.. to kipristeli mahaa, mutta muuten tauti tuntui menneen ohi.

olen kuitenkin JÄRJETTÖMÄN väsynyt, en meinaa päästä sängystä ylös ja sippailen istualteen :( ruokakaan ei maistu.

onko tämä nyt ihan normaaalia? tokihan vatsatauti vie voimat, mutta...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minulla! Nyt vasta viikko vatsataudin jälkeen tunnen olevani jokseenkin normaalivoimissa. Ainakin kaksi päivää oli juuri tuollaista että ei jaksa melkein olla edes istuallaan eikä ruoka maistu.

Vierailija
2/7 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tosi lievää vatsatautia, kolmesti vaan oksensin ja ripuloin (tosin silloin tuli kyllä kaikki sisältökin...) yön aikana mutta seuraavana päivänä olin aivan kuolemanväsynyt. Tuntui, että olisin jossain koomassa, hädintuskin jaksoin edes seistä. Tosin jälkiriemuna oli myös kuume ja lihassäryt.

Kaikki tämä jälkioireilu siis vain kahden tunnin (!) taudin jälkeen, joten en yhtään ihmettele jos pidemmästä kärsimyksestä seuraa kunnon väsymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, sama juttu mulla. viime la sairastuin, pariin päivään en jaksanut mitään. vieläkin väsyttää ihan hirveästi ja välillä heikottaa. olen kuullut saman monelta kellä ollut. eli ei hätää, kyl tää viel iloks muuttuu=)

Vierailija
4/7 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime viikolla tiistaina vatsatauti. Molemmista päistä tyhjensin tunnin välein noin 8 tuntia. Seuraavana päivänä olin niin väsynyt etten seistä jaksanut vaikka vatsa rauhoittui. Olo oli normaali vasta sunnuntaina ja sillon alkoi ruoka maistumaan.

Vierailija
5/7 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa ja sokeria ensiavuksi.

Yleensä suurin syy vatsataudin jälkeiseen "vetämättömyyteen" on neste-suolatasapainon heittäminen ja/tai nestehukka. Taudin aikana myös ruuan ravintoaineet imeytyy huonosti joten elimistö käyttää ravintonaan elimistön vararavintoa.

Toki huonolla nukkumisella ja elimistön taistelulla viruksia vastaan on osansa väsymyksessä.

Mutta siis paras ensiapu on nestesuolatasapainon palauttaminen syömällä suolaa ja juomalla reilusti jotain lievästi sokeroitua nestettä (esim. joka toinen lasi limpparia, joka toinen vettä tai kaikki juominen maitona taoi laimeana mehuna). Tai vielä parempi lopputulos tulee, jos juo jotain urheilijoille tarkoitettua nesteytysjuomaa (huom. ei palautusjuomaa, vaan niitä jotka on tarkoitettu suorituksen aikana juotaviksi).

Vierailija
6/7 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, sama täällä.maanantai- illalla oksensin, yöllä ripulia ja sitten se meni ohi,  mutta silti olo voimaton kuin viikon noron jäljiltä! ja miehellä nippailee yhä mahaa eikä ruoka maistu, vaikka oksentanut ei ole tiistain jälkeen .

Vierailija
7/7 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö tarvitsee palautusjuomaa. Esim Gatorade tai jokin urheilujuoma palauttaa vatsataudin jälkeen normaaliin kuntoon nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme