Miten eroon mustapäistä? Auttakaa..
Mustapäitä ilmestynyt paljon, otsassa ja nenänvarressa. Jakakaa parhaat vinkkinne miten pääsee näistä eroon!? Mahdollisimman luonnonmukaisilla tavoilla/tuotteilla jos sellaisia vinkkejä on jakaa! Ällöttävää :((
Kommentit (30)
Mulla toimii tämä http://www.neutrogena.fi/product/oily/visibly-clearsup%C2%AEsup-blackhe…
Voi käyttää myös naamiona
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että ei ole ns Sebaceous filament? Niistä ei voi päästä eroon, mutta puristelu yms pahentaa niiden ulkonäköä.
Koko maailmani mullistui juuri. Miten en ole kuullut tästä ennen. Mulla on nenä täynnä näitä. Pidin niitä mustapäinä ja ihmettelin miksi niitä ei poistettu ihonpuhdistuksessa. Nyt se sitten selvisi. Googlasin videoita näistä ja ne voisi olla mun ihosta kuvattuja. Puristaessa/painaessa huokosista tulee valkoista talia eikä iho näytä sen paremmalta jälkeenpäin. Olen nelikymppinen ja vielä teininä oletin että iho paranee iän myötä. Nyt mietin että jos elän vanhaksi on mielenkiintoista nähdä loppuuko ihoni ylenmääräinen talintuotanto ikinä.
Mulla on isohkot ihohuokoset t-alueella ja poskissa nenän vierellä, ja ne ovat myös jollain tapaa tukkeutuneita, ja nyt jäin miettimään, että onkohan mulla kyseessä sebaceous filamentit vai mustapäät? Tukkeumat ei ole tummia, ikinä, vaan vaaleita. Välillä ne ovat jotenkin pinnassa, silloin ihon saa sileämmäksi kun kuorii. Myös Nivean mustapäälapuilla saa joskus pois, niihin jää sellaisia vaaleanruskeita pieniä pötköjä :D Puristaessa tulee vaaleaa talia(?), mutta tuntuu, että puristaessa huokoset ei tyhjene kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on isohkot ihohuokoset t-alueella ja poskissa nenän vierellä, ja ne ovat myös jollain tapaa tukkeutuneita, ja nyt jäin miettimään, että onkohan mulla kyseessä sebaceous filamentit vai mustapäät? Tukkeumat ei ole tummia, ikinä, vaan vaaleita. Välillä ne ovat jotenkin pinnassa, silloin ihon saa sileämmäksi kun kuorii. Myös Nivean mustapäälapuilla saa joskus pois, niihin jää sellaisia vaaleanruskeita pieniä pötköjä :D Puristaessa tulee vaaleaa talia(?), mutta tuntuu, että puristaessa huokoset ei tyhjene kunnolla.
Ai niin, kerran olen ultraääni- ja mekaanisessa ihonpuhdistuksessa ollut ja silloin tosiaan ultraäänellä ei lähtenyt kaikki. Kosmetologi poisti mekaanisesti loput, tai ainakin osan, ja valitteli vielä, kuinka paljon mustapäitä onkaan ja että pitäisi käydä useammin :/ No, en tiedä onko siitä mitään apua käydä useammin kalliissa hoidossa, kun tuntuu että huokoset tukkeutuvat silti melko pian, vaikka kuinka hoitaisi ihoani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että ei ole ns Sebaceous filament? Niistä ei voi päästä eroon, mutta puristelu yms pahentaa niiden ulkonäköä.
Koko maailmani mullistui juuri. Miten en ole kuullut tästä ennen. Mulla on nenä täynnä näitä. Pidin niitä mustapäinä ja ihmettelin miksi niitä ei poistettu ihonpuhdistuksessa. Nyt se sitten selvisi. Googlasin videoita näistä ja ne voisi olla mun ihosta kuvattuja. Puristaessa/painaessa huokosista tulee valkoista talia eikä iho näytä sen paremmalta jälkeenpäin. Olen nelikymppinen ja vielä teininä oletin että iho paranee iän myötä. Nyt mietin että jos elän vanhaksi on mielenkiintoista nähdä loppuuko ihoni ylenmääräinen talintuotanto ikinä.
Apua. Mulla on varmaan tätä. Tämän naamanko kanssa on elettävä loppuikä? Oon 26 ja otsa ja nenä on noita täynnä.
Eihän niistä voi päästä lopullisesti eroon. Kun ihohuokoset ovat laajentuneet, niihin kertyy aina uudestaan ja uudestaan talia. Eivät ne kauaa tyhjinä pysy puristamisen/ultraäänen/mustapäätarralapun jälkeen. Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Nivean mustapäiden poistoon tarkoitettuja tarralappuja. Paketti maksaa 6-7 € ja ainakin Cittari myy. Olen käyttänyt niitä ohjeen mukaan, mutta kastellut vedellä vielä lappujen päältäkin. Kuivuttuaan laput vedetään irti ja mukana lähtee ainakin puolen sentin mittaiset talimöykyt, yök!
Oletko huomannut eroa ihossasi?
Minulla auttoi kookosöljy. Ennen oli aina nenä täynnä ja jatkuvasti piti puristella, mutta ruvettuani käyttämään kookosöljyä ei ole enää? En kyllä ymmärrä miten, ehkä oli pintakuivuutta?
Jos on isot "kraaterit" aine menee ihohuokosiin, talimöykyt voi olla ihan vaan sitä ainetta mitä tarralapuissa on. Lumenella oli joskus vastaava naamio, kuivui ihoon ja sit repäistiin se kalvo irti, talimöykyt oli sitä naamioainetta kun lähemmin tarkasteli. :D