Juhannushäät, mitä mieltä
Mitä mieltä ootte juhannushäistä?
Peukku ylös -> juhannushäät on häät siinä missä muutkin
Peukku alas -> vois kyllä keksiä jonkun toisen päivän
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mua itseäni ärsyttää että joku katsoo oikeudekseen pilata kaikkien muiden juhannussuunnitelmat viettämällä häänsä juhannuksena. Kesäviikonloppuja kyllä riittää, miksei valitse jotain muuta?!
Miksi ne häät pitää ylipäänsä olla kesällä? Miksei minään muuna vuodenaikana?
Valitettavasti myös olen nuiva tämän asian suhteen. Häät pitäkööt muina päivinä kuin juhlapyhinä. Tuli kerran kutsu häihin jouluaatoksikin. Silloin oltiin nuoria ja nättejä, silti.. en mä hillunut baareissa jouluisin silloinkaan, kuten monet kaverit. Sain kuulla olevani ihme täti, kun kieltäydyin tulosta.
Me mentiin juhannuksena mökillä naimisiin:) Tosin vieraat oli muutenkin tulossa:)
Joo ja mä järkkään kissanristiäiset jouluaattona ja vedän herneen nenään kun kutsutuilla on muka muita suunnitelmia.
Me mentiin juhannuksena naimisiin, enkä ymmärrä miten se on pilanut kaikkien muiden juhannuksen? Ihan juhlittiin keskenmme ja tykkään tehdä joka juhannus marsipaaniruusuin koristellun hääkakun. Tosin ei enää olla vain keskenämme vaan ollaan lisäännytty ja jos lapset tai tutut on maisemissa niin lohkeaa heillekkin kakunsiivut kahvin kera. (jos joku oikein juhlii häitänsä niin ei kai sinne ole ihan pakko mennä mieltänsä pahoittamaan)
Onpas palsta nyt täynnä hääkeskusteluja.. Minäkin kyllä teen juhannuksena mieluummin jotain muuta kuin pönötän toisten häissä. Monilla on kaikenlaista menoa silloin, joten parhaiten saa ihmisiä tulemaan paikallekin jos pitää jonain muuna päivänä. Ja jos häät on juhannuspäivänä niin luulisi että kaikesta joutuu pulittamaan pyhäpäiväekstraa?
Miten on pilaamista, jos juhlii mukavia juhlia, eli häitä? Parempi, ettei tuollaiset vieraat tule häihin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua itseäni ärsyttää että joku katsoo oikeudekseen pilata kaikkien muiden juhannussuunnitelmat viettämällä häänsä juhannuksena. Kesäviikonloppuja kyllä riittää, miksei valitse jotain muuta?!
Itse haluaisin syksyhäät, mutta se on niin epävarma vuodenaika. Haaveilen lämpimästä syksystä ja kauniista ruskasta. Riskinä on harmaa ilma ja kaatosade.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin syksyhäät, mutta se on niin epävarma vuodenaika. Haaveilen lämpimästä syksystä ja kauniista ruskasta. Riskinä on harmaa ilma ja kaatosade.
Suomessa kun ollaan, niin jokaiseen vuodenaikaan liittyy riski harmaasta ilmasta ja kaatosateesta.
Kivahan se on jos juhannuksena on muutakin tekemistä eikä tarvitse tylsistyä kotona. Kaupungissa ei kuitenkaan ole mitään elämää.
Miksi ihmeessä ei juhannushäitä? Ymmärrän toki ihmisiä, joilla on tärkeät omat rituaalit sun muut menot, mutta jos morsiuspari ymmärtää olla ottamatta nokkiinsa, jos jotkut eivät pääsekään, niin en näe mitään ongelmaa. Toi yksi vastaus oli hyvä esimerkki, mökillä juhannushäät, kun oli populaa muutenkin tulossa.
Itsellekin perinteet hyvin rakkaita, mutta kai tuollaisia yhteisiä juhlan aiheita saa silti hyödyntää. Kaikki ei pääse/halua tulla, mutta ei siinä tarvitse mitään henkilökohtaista raivoa olla taustalla.
Nim. Itse naimisiin uutena vuotena
Ihanaa vaihtelua iänikuisiin, aina samanlaisiin ja kyllästyttäviin juhannuksenviettoihin olisi kyllä häät. Eli tykkäisin, ei tosin kutsua ole vielä tullut...
Minusta olisi ihan ok. Itse en ehkä järjestäisi, kun tiedän, millainen on joidenkinnsukulaisten suhtautuminen. Mutta jos kutsu tulisi, mielelläni lähtisin juhlimaan.
Minusta koko kesä on ongelmallinen juhla-aika. Miksi ihan kaikki tapahtuu Suomessa aina kesällä? Rippijuhlat, häät, festivaalit, tapahtumat? Nytkin on joku kesätapahtumien superviikonloppu. Mikä järki laittaa suuri osa tapahtumista kesäviikonloppuihin?
Kesähäät, niin aina joku olisi mielummin mennyt festareille, matkalle, mökille. Tai parhaimmassa tapauksessa kolme hääkutsua samalle kesälauantaille. Joten ihan sama onko juhannus vai muu kesäviikonloppu, jollekulle vieraalle se on aina huono ajankohta.
Itse sain hääkutsun juhannuksen jälkeiselle viikonlopulle. Minusta juhannus olisi ollut parempi kuin tuo viikonloppu, joka osuu monilla kesäloman alkuun. Ihan iloisena sinne menen, harmittaa vaan, kun yksi toinen kiva kesäjuttu jää sitten välistä...
Vierailija kirjoitti:
Muista ap, että häämakaronilaatikko tekee häistä juhannushäät.
Täh? Eikun grillimakkara ja grillipihvu!
Hae tämän sivun kentästä aiheeseen liittyen, lopputulos on että nykyään ihmiset viettävät juhannuksen mieluummin omissa oloissaan. Perheen kesken, harvoina vapaina töistä, kavereiden kanssa mökillä ryyppäämässä. Menneiden aikojen juhannushäitä moni muistelee ja kaihoaa, vaan tämä vuosiluku vie. Monella varmaankin työ- ja perhestressi, lyhytkin lomta halutaan käyttää selviämiseen keskittyen, ei ole helppoa nykyään. Jos saisi valita, niin juhannushäihin itse mielläni lähtisin, mutta ei ole vuosiin ollut mahdollisuutta osallistua oikein mihinkään juhliin. t. suomalainen, palkka päälle kaks tonnia, käteen jää puolet, vuokra 870 euroa yksiöstä, vakuutukset, auton kulut työtä varten, aikas vähän syön, vapaa-ajan harrastuksiin ei ole varaa. Niin, lopputulos on omalta kohdaltani, ettei ole varaa mihinkään huvituksiin, eli voisin säästä ja tulla juhannushäihin mielelläni.
Ei ei ei. Eikä myöskään heinäkuussa. Ihmiset voisivat käyttää enemmän touko- tai elokuuta häihin pilaamatta ihmisten kesäsuunnitelmia.
Serkkuni suuttui kun en osallistunut häihin uutenavuotena.