Pelasitko aikoinaan wolfensteinia?
Kommentit (75)
Vanhahko topic, mutta pakko sanoa.
itselläni valitettavasti jäi lapsena Wolfenstein 3D kokonaan kokematta, osittain siksi, ettei meillä kotona ollut sellaista konetta, joka olisi kyseistä peliä pyörittänyt. Kasvoin lapsuuteni enimmäkseen Doomin, Duke Nukemin. Tomb Raiderin ja Resident Evilin kaltaisten sarjojen parissa.
Ensikosketukseni Wolfenstein pelisarjaan tuli vasta vuonna 2006, kun pelasin pleikkarilla Return to the Castle Wolfensteinia, joka on oikein mainio peli. Vuoden 2009 Wolfenstein on myös ihan kelpo peli, joskaan ei mikään mestariteos. Vuonna 2014 tullut Wolfenstein: New Order sensijaan on paitsi yksi parhaimmista fps-räiskinnöistä, niin myös yksi parhaista peleistä tämän vuosituhannen aikana. Mielestäni Wolfenstein-sarja hakkaa ylivoimaisesti nämä tylsät ja geneeriset Call of Duty- ja Battlefield-sarjat.
Wolfenstein: New Colossus on vielä hankkimatta, mutta ehkä viimesitään jouluun mennessä sitäkin tule pelattua. Myös itse Wolfenstein 3d:tä täyttyy jossain vaiheessa oikeasti koittaa.
Mä olen kyllä pelannut 1980-luvun alkuvuosista asti, mutta ei nuo räiskintäpelit ole koskaan ollut oikein mun juttu. Kyllä Wolfensteinia, Doomia tms tuli kokeiltua, mutten innostunut. Minä seikkailin mieluummin vaikka King's Questien animoiduissa maailmoissa pelastaen prinsessoja ja valtakuntaa.
Pelasin mutta en kauheasti digannut. Iso juttu historiallisesti ja graafisesti uranuurtaja, mutta pelimekaniikka ei vain toiminut.
Tulii pelattua. Ja se 3d asettelu oli sellaiinen että yrjö meinasi lentää monesti.
Vierailija kirjoitti:
Pelasin mutta en kauheasti digannut. Iso juttu historiallisesti ja graafisesti uranuurtaja, mutta pelimekaniikka ei vain toiminut.
fps-pelimekaniikka ei toiminut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku hikikomori keulii sokerihumalassa katsottuaan pelivideoita youtubesta. koska hänen elämänsä on yhtä kuin pelit, pelien katsoinen on kuin katsoisi omalelämänkertaa.
Konsolimaaorja spotattu. Ahdistaako, kun et koskaan päässyt portaita alas NetHackissa? :D
Onko elämässäsi mitään muuta kuin video/tietokonepelit?,sääliksi käy
Vierailija kirjoitti:
Tulii pelattua. Ja se 3d asettelu oli sellaiinen että yrjö meinasi lentää monesti.
Doomiissa ei lentänyt. Usskon että se johtu ehkä siitä että duumissa oli enemmän avaruutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
fps-pelimekaniikka ei toiminut?
Fps ei ole pelimekaniikkaa. Fps uranuurtaja epäilemättä on. Mutta mielestäni pelaaminen itsessään ei ollut kovin hauskaa eikä siinä ollut haastetta. Sitä pelattiin koska graafisesti oli niin mullistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doomiissa ei lentänyt. Usskon että se johtu ehkä siitä että duumissa oli enemmän avaruutta.
Kyllään minä loogisrsti ajatteleen tosii nopeastikin ainakiin väliillä että esiim ko tilanteissa että joss tulee ovesta sisään niiin kyllähään viholliiinen on todennäköiisemmin sijoiitettu aluueelle jossa ob tilaa enempi liikkkua matemaaattisten sanelmieen mukaisesti.
Pelasin Return to Castle Wolfenstein. Koukuttava peli, samoin kun Max Payne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllään minä loogisrsti ajatteleen tosii nopeastikin ainakiin väliillä että esiim ko tilanteissa että joss tulee ovesta sisään niiin kyllähään viholliiinen on todennäköiisemmin sijoiitettu aluueelle jossa ob tilaa enempi liikkkua matemaaattisten sanelmieen mukaisesti.
Ja voii suojautuaa jne. Tilaankäyttö rsiim niin armeijadssa ja teattereissa on tärkeäää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä, kyllä.
Pelasit Caslte Wolfensteinia vuonna -81? RESPECT!
Se oli ihan paras! Terv. Nainen, nyt 40v
Lapset pelasi sitä ihan kybällä vielä 1986.
Vierailija kirjoitti:
Juu-u. Entäpä pelasiko kukaan Kommander Keenejä?
Kommander Keen oli loistava:)
Itse asiassa pelasin Wolf3d ja sen "jatko-osan" Spear of Destinyn viime joululomalla läpi. Toki junnuna myös