Naisistä yhä useampi kannattaa nyt vihreitä. WTF? Tukevatko he puoluetta fiilispohjalta eikä järkipohjalta?
http://yle.fi/uutiset/vihreiden_gallup-nousun_takana_yli_viisikymppiset…
Ydinvoima on paha mutta pääasia, että sähkö tulee seinästä. Niin ja eläinten tehotuotanto on pahasta mutta silti kaupasta kannetaan selkä vääränä sitä halvinta jauhelihaa...
Kommentit (33)
Ainut puolue, joka jossain määrin ymmärtää, että rajallinen systeemi ei mahdollista rajatonta kasvua. En tosin ole nähnyt mitään kovin syväluotaavaa pamflettia siitä, mikä on vihreiden kokonaisnäkemys tulevaisuuden suunnasta, mutta arvostan, että mm. luonnonsuojelun puolustamisen kautta yritetään pitää edes muisto menneestä maailmasta tuleville sukupolville. Lisäksi perustutkimuksen puolustamisesta saa minulta pisteet, mitään suurta keksintöä tai innovaatiota ei ole saatu aikaan rahoittajien tiukoilla toivomusraameilla, vaan vapaalla tutkimuksella.
Vihreät eivät tehneet mitään Talvivaaralle, kun olivat hallituksessa ympäristöministerin pallilla. En enää koskaan äänestä vihreitä.
T. Nainen
Vihreillä on edes jotain vähän massasta poikkeavia ajatuksia siitä että asioita voi tehdä ja ajatella jotenkin muutenkin kuin on "aina" tehty. Muissa puolueissa ei ole mitään eroa. Ap on juuri tällainen pystyynkuollut ajattelija eli kun ydinvoima on kerran keksitty niin kaikki uraani pitää halkaista ennen kuin voidaan yrittää keksiä mitään vaihtoehtoista. Samoin kun tehotuotanto on kerran keksitty sitä jatketaan, vaikka sen tuottamat haitat (esim. antibiooteille vastustuskykyiset mikrobit) tulisivat miten kalliiksi "kun se on vaan niin halpaa". Monet viisikymppiset naiset ostavat lihansa lähituottajilta ja pientiloilta tai eivät syö lihaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/vihreiden_gallup-nousun_takana_yli_viisikymppiset…
Ydinvoima on paha mutta pääasia, että sähkö tulee seinästä. Niin ja eläinten tehotuotanto on pahasta mutta silti kaupasta kannetaan selkä vääränä sitä halvinta jauhelihaa...
Suosittelepa jotain hyvää puolutta, ihan perustelujen kanssa, kiitos.
Itse konsultoin vaalikoneita ja niiden pohjalta olen päätynyt usein äänestämään vihreitä.
Uudet kannattajat YLE:nkin mukaan "Pääasiassa yli 50-vuotiaita koulutettuja naisia".
A) Luulisin, että tämän ryhmän pääasiallinen uutisten lähde on YLE ja Hesari,yms.
B) Asuvat sellaisilla alueilla, missä ei ole kosketusta unelmaan.
C) Ovat jo siinä iässä, että muuallakaan kosketus unelmaan ei ole enää todennäköinen.
Kaikkia puolueita äänestetään tunne- eikä järkipohjalta. Miten muuten perussuomalaisten suosio selittyisi?
Vihreät on hyvä vaihtoehto niille joita ällöttää oikeiston köyhien nöyryyttäminen, mutta uskaltavat sanoa että Nato on vaihtoehto kun vasemmisto nuolee diktatuurinaapuriamme
Ihmiset kokevat tarvetta ottaa kantaa hyvän puolesta viimeaikaisen viha-aallon jälkimainingeissa. Oikein!
Vihreitä ja kokoomusta äänestetään pääosin statussyistä: halutaan nähdä itsensä ympäristön suojelijana ja kaikkien kaverina; tai sitten menestyjänä ja tulevana miljonäärinä. Järjen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelepa jotain hyvää puolutta, ihan perustelujen kanssa, kiitos.
Itse konsultoin vaalikoneita ja niiden pohjalta olen päätynyt usein äänestämään vihreitä.
Hyvää puoluetta ei tällä hetkellä ole.
Vihreät on ollut puolue jo vuodesta 1988, eri nimisenä tosin. Olen keski-ikäinen karnivori duunari ja olen äänestänyt vihreitä niin kauan kuin puolue on ollut olemassa. Vihreiden kannattajissa on muitakin kuin pääkaupunkiseutulaisia ituhippihipstereitä.
Äänestän vihreitä, koska mulle ympäristö ja ihmiskunnan säilyminen on tärkeämpää kuin tällä hetkellä elävien ihmisten hyvinvointi. Syön eläinperäisiä tuotteita ehkä pari kertaa kuussa, lihaa en lainkaan ja kulutan ylipäätään varmaan murto-osan siitä mitä keskiverto suomalainen. Asun kimppakämpässä, en omista autoa enkä juuri muutakaan. Mulla ei ole lapsia tai lemmikkieläimiä.
Vihreät on tietysti nössö keskitien kulkija siinä missä muutkin valtapuolueet, mutta kuitenkin nähdäkseni vähiten huono vaihtoehto. Olen äänestänyt vihreitä aina, en ole mikään tuuliviiri.
Tähän jos vastaan, että olen nainen ja äänestän järkipohjalta tulee joku mies sanomaan, että taas joku nainen vastaa kokemuspohjalta, joten en vastaakaan mitään. Kiitti ja heippa!
Vierailija kirjoitti:
Nainen äänestää ensisijaisesti naista ja sellaista puoluetta, joka puhuu eniten pehmoisia. Jos äänestetään miestä, ehdokas valitaan ulkonäön perusteella.
Onneksi miehet eivät koskaan äänestä puoluetta, joka esim.syö sanansa ja myy perseensä. Kuten eräätkin hallituspuolueet viime aikona.
No juu, tämä ketju nyt on täynnä niin ala-arvoista argumentointia, että pitäisi tietysti ignoorata kokonaan.
Kerroppas se järkipohja, miksi vihreitä ei pitäisi äänestää??!?!!!
EIköhän se vanha totuus ole, että mitä korkeampi koulutus, sitä todennäköisemmin äänestää vihreitä tai kokkareita. Että sinänsä huvittaa tälläinen työttömien alkkispersujen rinkionanointi jostain järjestä, joka konseptina on heille yhtä läheinen kuin säännöllinen kuukausipalkka.
Ap, pointtisi perustana on pari aivan tolloa yleistystä. Kuuluko tämä johonkin uliopiston harjoitustyöhön?
Vihreät olisi hieno vaihtoehto tällaiselle vapaamieliselle, mutta minun tapauksessani eräät konkreettiset kysymykset menevät edistyksellisyyden ohi. En voi millään hyväksyä vihreiden ajamia yksityisautoilun hankaloittamistemppuja ja ydinvoiman vastustusta. Ydinvoiman lisäämistä ja kehittämistä pitäisi nimenomaan kannattaa jos kerran tahdotaan taistella ilmastonmuutosta vastaan.
En ole ennen äänestänyt vihreitä, mutta en voi enää äänestää nykyisiä hallituspuolueitakaan. Vaihtoehdoista on valittava vähiten huono. Nykyhallituksen päätökset ja laudumat ovat niin päättömiä, että suuntaa on vaihdettava. Viimeisin tämä, että ostovoima kohenee. Mikä ostovoima??
Ihan kuule järkipohjalta kannatan Greenejä. Olen keski-ikäinen urbaani pikkulapsiperheen akateeminen äiti, kukaan muu ei aja asioitani kuten taistele päivähoidon puolesta, aja rahaa koulutukseen ja yliopistoille, kannata perustuloa, joka olisi kotiäitivaiheessa parempi ratkaisu kuin nykyinen jne.