Meillä ei valmisteta vegaanivieraille erillisiä ruokia
Jos meillä syödään ei-vegaaniruokaa, niin silloin saa se sama ruoka kelvata vegaanivieraillekkin. Toinen vaihtoehto on olla sitten syömättä.
Ruoka-aineallergiat kyllä tottakai huomioimme, ja silloin valmistamme ruokaa, jota allergikot pystyvät syömään. Mutta vegaaneilla ei ole mitään pätevää syytä sille, miksi eivät voisi syödä samaa ruokaa, kuin mitä toisetkin syövät. Ja niin kuin mainitsin, jos ei kelpaa, voi olla syömättä tai mennä sitten muualle syömään.
Kommentit (36)
En totta puhuen usko, että teillä on koskaan ainuttakaan vegaanivierasta edes käynyt.
Vierailija kirjoitti:
En totta puhuen usko, että teillä on koskaan ainuttakaan vegaanivierasta edes käynyt.
Kyllä on käynyt. -ap
Meillä allergiapelletkin saavat itse huolehtia. Saarnatakin saa vain jos on ainoa vieras ;-)
Meillä on samoin. Vegaanin terveys kestää kyllä liivatteen ja lihapullat.
Vähän sama kuin kutsuisitte absolutisteja käymään ja ette suostuisi tarjoamaan mitään muuta kuin alkoholijuomia? Kummassakin vakaumuksesta kyse. Lapsellista touhua teillä. ;)
Teillä on varmaan mukava vierailla.
Tällainen ilmoitus on kyllä aika turha koska ette paljasta kenen kutsuja sääntönne koskee.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin kutsuisitte absolutisteja käymään ja ette suostuisi tarjoamaan mitään muuta kuin alkoholijuomia? Kummassakin vakaumuksesta kyse. Lapsellista touhua teillä. ;)
Alkoholi on päihde, ei jokapäiväinen ravinto.
Kertoo empatian puutteesta, jos ei pysty asettumaan toisen asemaan, edes siinä tapauksessa, että tämä sattuu olemaan vegaani.
Oikea syy: hän olemassaolollaan kysenaalaistaa sinun arvosi ja maailmakuvasi, josta rangaistuksena pakotat hänet käyttäytymään sinun ehdoillasi, eli vallankäytöstä on tälläkin kertaa kysymys.
Ja tosiaan, kannattaisi tällaiset postata ihan nimellä, että vegaanit tietäisivät välttää huusholleja, joissa emännnän/isännän taholta ajatellaan näin.
Entä kasvissyöjät? Eikö ole todell epäkohteliasta tuollainen. En minäkään tee vieraalle ehdon tahdoin maksapihvejä, jos hän kertoo ettei pidä maksasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä.
Kertoisitko nyt, mitä lapsellista tässä on? Kyllä minä voi kasvisruokia syödä, ja jos joku on vegaani, niin minun puolestani olkoon vain.
Mutta minusta se on aika röyhkeää, kun tiedä muutamia vegaaneja, jotka ovat käyneet minulla tai ystävälläni kylässä, niin he ovat alkaneet vaatia, että heille pitää olla tai heille pitää tehdä vegaaniruokaa. En minäkään ole menossa toisille ihmisille siten, että alkaisin vaatimaan heiltä jotain minun vuokseni, vaan heillä ollessaan kunnoitan heidän kotinsa tapoja ja sääntöjä.
Ihan samaa odottaisin myös niiltä vegaaneilta meitä toisia ihmisiä, meidän kotiamme ja meidän tapojamme ja sääntöjämme kohtaan. Ei sekään nyt erityisen kypsältä käytökseltä kuulosta, että toinen ihminen tulee toiselle kylään ja sitten alkaa ruokia kohtaan nyrpistelemään nokkaansa ja sanomaan "hyi, yök, en syö".
Olen itse vegaani, ja minä en ainakaan pahastuisi. Minulla on aina omat eväät mukana käsilaukussa, koska en halua vaivata ihmisiä pyytämällä mitään erikoisruokavaliota. Ellei sitten ihan erikseen kysytä asiaa omasta aloitteesta. Mutta muuten menen vaan, ja syön omia eväitä ilman kitinöitä.
Miksi ihmeessä? Meillä on paljon ruokarajoitteisia ystäviä eri syistä. Miksi tarjoan täytettyjä paprikoita ystävälle, joka ei pidä paprikasta. Olisinhan tällöin todella moukka ja epäkunnioittava häntä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä syödään ei-vegaaniruokaa, niin silloin saa se sama ruoka kelvata vegaanivieraillekkin. Toinen vaihtoehto on olla sitten syömättä.
Ruoka-aineallergiat kyllä tottakai huomioimme, ja silloin valmistamme ruokaa, jota allergikot pystyvät syömään. Mutta vegaaneilla ei ole mitään pätevää syytä sille, miksi eivät voisi syödä samaa ruokaa, kuin mitä toisetkin syövät. Ja niin kuin mainitsin, jos ei kelpaa, voi olla syömättä tai mennä sitten muualle syömään.
Kyläilypaikoissa syömiset on sellaista pakkopullaa, että minä ainakin olisin vain iloinen jos saisin hyvän syyn kieltäytyä syömisestä. Ja sehän on hyvä syy jos ei ole mitään sellaista mitä voi syödä.
Paljon ankeampaa on joutua syömään niitä huonoja ruokia ja vielä yrittää kehua niitä. Yöks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä.
Kertoisitko nyt, mitä lapsellista tässä on? Kyllä minä voi kasvisruokia syödä, ja jos joku on vegaani, niin minun puolestani olkoon vain.
Mutta minusta se on aika röyhkeää, kun tiedä muutamia vegaaneja, jotka ovat käyneet minulla tai ystävälläni kylässä, niin he ovat alkaneet vaatia, että heille pitää olla tai heille pitää tehdä vegaaniruokaa. En minäkään ole menossa toisille ihmisille siten, että alkaisin vaatimaan heiltä jotain minun vuokseni, vaan heillä ollessaan kunnoitan heidän kotinsa tapoja ja sääntöjä.
Ihan samaa odottaisin myös niiltä vegaaneilta meitä toisia ihmisiä, meidän kotiamme ja meidän tapojamme ja sääntöjämme kohtaan. Ei sekään nyt erityisen kypsältä käytökseltä kuulosta, että toinen ihminen tulee toiselle kylään ja sitten alkaa ruokia kohtaan nyrpistelemään nokkaansa ja sanomaan "hyi, yök, en syö".
Millaisia ystäviä sinulla oikein on? Kuulosta kaikkea muuta kuin ystävältä, mietis vielä uudelleen. Huono trollihan tämä tosin oli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Meillä on paljon ruokarajoitteisia ystäviä eri syistä. Miksi tarjoan täytettyjä paprikoita ystävälle, joka ei pidä paprikasta. Olisinhan tällöin todella moukka ja epäkunnioittava häntä kohtaan.
Jostain syystä vegaaniystäväni eivät tarjoa minulle pihviä, vaikka tietävät, että pidän siitä. Minust aika epäkunnioittavaa.
Tuskin ap edes osaa tehdä vegaaniruokaa, ainakaan hyvän makuista, niin turha vaivautua ja piinata vieraita pahalla mätöllä, jota kohteliaisuudesta sitten pitäisi syödä ja kehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä vegaaniystäväni eivät tarjoa minulle pihviä, vaikka tietävät, että pidän siitä. Minust aika epäkunnioittavaa.
No siitähän ei ollut kyse. Jos sinulla olisi joku inhokkiruoka niin ystäväsi tuskin sitä sinulle ehdoin tahdoin tarjoaisi. Vaan yrittäisi tarjota mahdollisimman maistuvaa.
Asia selvä.