Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni toi työmatkalta sukupuolitaudin

Vierailija
10.06.2016 |

Oli kroatiassa muutaman päivän työmatkalla ja tuli näppylä munan varressa takaisin, väittää sitä finniksi. Sanoi vielä ettei edes aikonutkaan harrastaa seksiä kenenkään kanssa, kun ei edes ottanut kortsuja mukaan, ja vielä osasi väittää että jos se nyt on joku tauti, niin saanut varmaan uima-altaasta. Aika heikolta kuulostaa...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni sai kondylooman seksikaupasta. Oli käynyt eräässä helsingin keskustan liikeessä ostoksilla, ja ilmeisesti siellä joku levittänyt virusta tuotteisiin ja äijä sitten runkatessaan saanut sen vehkeisiinsä. 

Kuka näitä tarinoita keksii? Ja kuka niitä uskoo. Samaa kategoriaa sen "seksitauti laivan lakanoista"-tarinan kanssa :)

Vierailija
22/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni sai kondylooman seksikaupasta. Oli käynyt eräässä helsingin keskustan liikeessä ostoksilla, ja ilmeisesti siellä joku levittänyt virusta tuotteisiin ja äijä sitten runkatessaan saanut sen vehkeisiinsä. 

Eikös ne tuotteet ole paketeissa vai oliko tarjolla privaattishow?

Ei ollut ilmeisesti pessyt käsiä kunnolla käynnin jälkeen. Eihän ihan seksivälinekaupoissa mitään strippareita ole?

Riippuu kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika nopea sukupuolitauti kyseessä, jos olisi parissa päivässä kehittynyt näppyläasteelle. Ei semmoista olekaan, kun kaikissa on itämisaika vähintään viikon pari. Käske testeihin, jos et luota.

P.S. Aina kyseessä ei ole pettäminen, jos sukupuolielimiin tulee näppylöitä. Mieheni kävi 6 viikkoa reissussa ja tuli sieltä penis näppyjä täynnä. Oli käynyt siellä lääkärissä ja lääkäri epäili herpestä, mutta sanoi että tarkista asia Suomeen palattua. Suomessa sitten ihotautilääkärille ja koepalanoton jälkeen diagnoosi punajäkälä. Eli ei siis sukupuolitauti eikä tarttuva edes. Ja edes tuossa herpesepäilyvaiheessa en vetänyt kilareita, koska mies sanoi ettei ole seksiä harrastanut muiden kanssa. Olisinpas sitä hyvän parisuhteen nakannut roskiin parin näpyn takia, jos olisin siinä vaiheessa jättänyt.

P.P.S. Alle puoli vuotta tuon reissun jälkeen minulle puhkesi herpes alapäähän ja mieheni ei kertaakaan syyttänyt minua pettämisestä. Mentiin molemmat testeihin varmistaakseen diagnoosin ja miehellä ei ollut herpesvirusta elimistössä (eli en voinut olla saanut sitä häneltä) ja itse en ollut harrastanut seksiä muuta kuin tämän nykyisen mieheni kanssa (yhdessä 14-vuotiaista asti, nyt ollaan 26-vuotiaita). Lääkäri sanoi, että luultavimmin olen saanut herpestartunnan jo kauan sitten esim. äidiltäni (jolla herpesvirus on ainakin huulessa, alapääosastosta en ole kysellyt) ja puhkeamisaikana ollut järkyttävä stressi laukaisi viruksen päälle vasta vuosia myöhemmin. Olin siis juuri tuolloin tekemässä gradua, aloittanut uuden superstressaavan työn, josta näin painajaisia joka yö ja lisäksi meillä oli hääsuunnittelut menossa. Monet ei usko tähän myöhemmin puhkeavaan herpekseen, joka olisi tarttunut muussa kuin seksikontaktissa, mutta pakko se on uskoa kun miehellä sitä ei ollut testien mukaan ja itse kyllä omat panoni tiedän eli vain oman aviomieheni :D

Nämä kerroin vain siis siksi, että välttämättä aina ei ole kyse pettämisestä, eli välitön parisuhteesta häippäiseminen ei ole aina se paras ratkaisu. Sanoisin silti, että sinisilmäinen ei kannata olla, joten kannattaa testauttaa ja kysyä lääkärin mielipide asioihin.

Vierailija
24/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika nopea sukupuolitauti kyseessä, jos olisi parissa päivässä kehittynyt näppyläasteelle. Ei semmoista olekaan, kun kaikissa on itämisaika vähintään viikon pari. Käske testeihin, jos et luota.

P.S. Aina kyseessä ei ole pettäminen, jos sukupuolielimiin tulee näppylöitä. Mieheni kävi 6 viikkoa reissussa ja tuli sieltä penis näppyjä täynnä. Oli käynyt siellä lääkärissä ja lääkäri epäili herpestä, mutta sanoi että tarkista asia Suomeen palattua. Suomessa sitten ihotautilääkärille ja koepalanoton jälkeen diagnoosi punajäkälä. Eli ei siis sukupuolitauti eikä tarttuva edes. Ja edes tuossa herpesepäilyvaiheessa en vetänyt kilareita, koska mies sanoi ettei ole seksiä harrastanut muiden kanssa. Olisinpas sitä hyvän parisuhteen nakannut roskiin parin näpyn takia, jos olisin siinä vaiheessa jättänyt.

P.P.S. Alle puoli vuotta tuon reissun jälkeen minulle puhkesi herpes alapäähän ja mieheni ei kertaakaan syyttänyt minua pettämisestä. Mentiin molemmat testeihin varmistaakseen diagnoosin ja miehellä ei ollut herpesvirusta elimistössä (eli en voinut olla saanut sitä häneltä) ja itse en ollut harrastanut seksiä muuta kuin tämän nykyisen mieheni kanssa (yhdessä 14-vuotiaista asti, nyt ollaan 26-vuotiaita). Lääkäri sanoi, että luultavimmin olen saanut herpestartunnan jo kauan sitten esim. äidiltäni (jolla herpesvirus on ainakin huulessa, alapääosastosta en ole kysellyt) ja puhkeamisaikana ollut järkyttävä stressi laukaisi viruksen päälle vasta vuosia myöhemmin. Olin siis juuri tuolloin tekemässä gradua, aloittanut uuden superstressaavan työn, josta näin painajaisia joka yö ja lisäksi meillä oli hääsuunnittelut menossa. Monet ei usko tähän myöhemmin puhkeavaan herpekseen, joka olisi tarttunut muussa kuin seksikontaktissa, mutta pakko se on uskoa kun miehellä sitä ei ollut testien mukaan ja itse kyllä omat panoni tiedän eli vain oman aviomieheni :D

Nämä kerroin vain siis siksi, että välttämättä aina ei ole kyse pettämisestä, eli välitön parisuhteesta häippäiseminen ei ole aina se paras ratkaisu. Sanoisin silti, että sinisilmäinen ei kannata olla, joten kannattaa testauttaa ja kysyä lääkärin mielipide asioihin.

Jäkäläkulli ja neitseellinen herpes :) No näköjään kaikki on mahdollista.

Vierailija
25/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäkäläkulli ja neitseellinen herpes :) No näköjään kaikki on mahdollista.

Arvaa vaan onko naurettu tälle moneen kertaan, kunhan ensijärkytyksestä diagnooseista päästiin :D Ei näitä itsekään uskoisi ellei olisi mustaa valkoisella diagnooseista ja tuplasti tehdyistä testeistä, että virheenkin mahdollisuus minimaalinen. Hyppykuppa=hyppyherpes on saanut meidän perheessä oman merkityksensä :D

Vierailija
26/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtori.fi sanoo herpeksestä:

Taudin oireet ilmaantuvat tartunnasta noin 2-7 päivän kuluessa, joskin oireetonkin tartunta on mahdollinen. Sukuelinherpeksen ensitartunnan oireita ovat iho- ja limakalvoalueilla ryhmittäin esiintyvät rakkulaiset muutokset, jotka myöhemmin muuttumat kivuliaiksi haavautumiksi, minkä jälkeen ne rupeutuvat ja kuivuvat parantuen arvitta ilman hoitoa noin 3 viikon kuluessa . Muutokset sijaitsevat useimmiten sukuelinten alueella, naisilla kohdunkaulassa, emättimessä sekä vulvan ja peräaukon seudulla. Miehillä tavallisimpia sijaintipaikkoja ovat terska ja peniksen varsi. Ensitartunnan yhteydessä saattaa esiintyä yleisoireita, kuten kuumetta, huonovointisuutta, nivustaipeiden imusolmukkeiden suurentumista ja arkuutta. Virtsakirvely on tavallinen oire.

Joten kyllä tuo voi olla mahdollista. Mutta uskoisin ennemmin näppylän olevan finni, jos kyseessä on yksittäinen näppylä.

Vierailija
27/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohtori.fi sanoo herpeksestä:

Taudin oireet ilmaantuvat tartunnasta noin 2-7 päivän kuluessa, joskin oireetonkin tartunta on mahdollinen. Sukuelinherpeksen ensitartunnan oireita ovat iho- ja limakalvoalueilla ryhmittäin esiintyvät rakkulaiset muutokset, jotka myöhemmin muuttumat kivuliaiksi haavautumiksi, minkä jälkeen ne rupeutuvat ja kuivuvat parantuen arvitta ilman hoitoa noin 3 viikon kuluessa . Muutokset sijaitsevat useimmiten sukuelinten alueella, naisilla kohdunkaulassa, emättimessä sekä vulvan ja peräaukon seudulla. Miehillä tavallisimpia sijaintipaikkoja ovat terska ja peniksen varsi. Ensitartunnan yhteydessä saattaa esiintyä yleisoireita, kuten kuumetta, huonovointisuutta, nivustaipeiden imusolmukkeiden suurentumista ja arkuutta. Virtsakirvely on tavallinen oire.

Joten kyllä tuo voi olla mahdollista. Mutta uskoisin ennemmin näppylän olevan finni, jos kyseessä on yksittäinen näppylä.

Tuo tohtori.fi on kyllä niin epäluotettava lähde, itse käyttäisin vähän edes laadukkaampia sivuja lähteenä kuten vaikka terveyskirjastoa tai Duodecimia.

"Tyypillisesti oireet alkavat 4-14 vrk tartunnan jälkeen ja niihin kuuluu yleisoireina kuumetta, lihaskipuja ja päänsärkyjä. Sukuelinten alueelle ilmaantuu kirvelyä ja kipua virtsatessa, pieniä kivuliaita rakkuloita ja haavaumia. Myös nivusten imusolmukkeet turpoavat tulehdusreaktion vuoksi." Ja tuommoinen neljän päivän itämisaika on lyhyt ja harvinainen, keskivertoitämisaika on tutkimusten mukaan 10vrk. Tohtori.fi:n itämisaika siis pahasti alakanttiin ilmoitettu. Harmi, kun en tähän hätään sitä artikkelia löydä, missä tämä todettiin, enkä jaksa vaivautua sitä tietokannoista penkomaan.

Vierailija
28/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkähän ikäinen hän mahtaa olla?

Vierailija
29/38 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--- Sanoi vielä ettei edes aikonutkaan harrastaa seksiä kenenkään kanssa, kun ei edes ottanut kortsuja mukaan

mieshän on ihan liikuttavan rehellinen.

Vierailija
30/38 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näppy voi ihan hyvin olla finni. Jos on tauti, niin on kyllä voinut tulla vaikka suihkussa miesten kesken, kun ovat samaan aikaan kääntyneet ja penikset koskeneet toisiaan.

Vierailija
31/38 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut,minä en saa edes kukkia...

Vierailija
32/38 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap onkin saanut taudin muualta, kuin mieheltään?

Vierailija
33/38 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ukko on telakoitunut kavereiden,siitä saattaa välillä tulla harmitonta näppylää ja ihottumaa

Vierailija
34/38 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, saahan sitä valkoisen miehen kanssa naimisissa olevat valkoiset naiset mustia mukuloitakin ja sitten selitellään...mutta että joku viitsii vielä vauvapalstallakin nähdä vaivan uskotella.

Vierailija
35/38 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju en avaa uutta mutta äsken se tapahtui. Se ilmestyi noin 4viikkoa sitten, joten kerkesi kypsyä pitkään siis ihan jumalaton peukalon pään kokoinen patti ilmestyi peniksen varteen alle (kuuma kesä niin hikoilu tekee tehtävänsä). Annoin sen patin olla tähän iltaan saakka juuri suihkussa kävin, niin päätin että saatana nyt puristan sen jos se onkin finni, NO sieltähän se kovan pyörittelyn,ja painamisen jälkeen NAPS ja oikein tirskahti, pitkä valko/harmaa mato näytti ihan kuidulta sellainen n 10cm pitkä mato tuli ulos. Eli finni, no nyt on tyhjä ja puhdistettu vielä neoamiseptilla, mutta jumalauta, pakko myöntää että oli aika ihana tunne kun sen sormien välissä tunsi KUINKA ruiskahti se finnimato ulos sieltä, sen pituus yllätti, no patti jäi kasvamaan, pitää huomenna tsekata onko täyttynyt.

Vierailija
36/38 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ollut meidän 16v aikana pari kolme kertaa näppy kepin päässä. Tuskin on tauti.

Vierailija
37/38 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutaman kerran finni munassa!! Esileikkinä vaimo puristeli ne pois!! Ei niitä sen enempää ihmetelty! Oli helppoja puristella, kun kanki oli kivikovana naisen käsissä!

Vierailija
38/38 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö mikä oli?