Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saan voimia keskustella miehen kanssa?

Vierailija
10.06.2016 |

Ongelmia meidän suhteessa on ollut jo useamman vuoden, lähinnä vaikeuksia on tuottanut keskustelun ja läheisyyden puute sekä kaiken arjen pyörittämisen jääminen minun harteille. Minusta tuntuu, että mies elää vapaamatkustajan elämää minun huolehtiessa kaikesta, paitsi että mies käy töissä ja tuo leivän kotiin.

Tuntuu vain vaikealta ottaa epäkohdat puheeksi. Joskus sanoin mm. miehen sotkuisuudesta ja siitä seurasi mykkäkoulua pariksi päiväksi. Läheisyyttä ei ole ollut vuosiin. En rakasta enää häntä, mutta en uskalla puhua hänelle erosta. Ehkä hänkään ei enää rakasta minua, mutta ei ole ottanut puheeksi. Mistä saan voimaa ja rohkeutta puhua hänen kanssaan ongelmistamme? Terapiaankin olen pyytänyt, mutta siihen hän ei suostu.

Ei tämä näinkään voi jatkua, kumpikaan meistä ei ole onnellinen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vaan puhumaan ennen kuin olet siinä pisteessä että puhumisesta ei enää tule mitään vaan kilahdat ja koko keskustelun voi unohtaa. Voimia siihen saa ainoastaan ajatuksesta että nyt asia pitää selvittää ja sen jälkeen olo helpottaa. Vitkuttelusta ei ole mitään hyötyä, jos elää koko ajan tyytymättömänä. Muista, on vain yksi elämä!

Vierailija
2/4 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos miehesikin miettii ihan samaa? Ei uskalla avata keskustelua, vaikka tarve olisi,  ja läheisyyttäkin saattaa kaivata, sitä ihan oman vaimon läheisyyttä, niin puheyhteyden kuin fyysisenkin yhteyden osalta. Ne miehetkin kun usein kaipaavat hellyyttä, silittämistä, pikku pusuja, huomioimista, pieniä hyviä tekoja hänelle. Ihan niin kuin me naisetkin! Ja vanha sanonta pitää edelleen paikkansa: tee toiselle niin kuin tahtoisit sinulle tehtävän. Mieti, mitä tahtoisit sinulle tehtävän, ja mieti, sopiiko niin tehdä hänelle. Näissä on tosin vähän eroavaisuuksiakin, kun esim minä tykkään hivelystä, mut mies kammoaa, ja sitä en voi siis tehdä hänelle! :D

Mitäpä, jos teet sellaisen liikkeen ihan itsessäsi, että päätät kömpiä sen oman ukkokullan kainaloon VAATIMATTA keskustelua, MOITTIMATTA yhtään mistään, ihan vain itse haluten ja antautuen "lähihoitoon" :)

Joskus tarvitaan räväköitä tempauksia, ja viisas järjestää niitä yhteiseksi hyväksi, ei toisen mielipahaksi. Viisas voittaa sen toisen myös hyvällä, ei pahalla. Jos ylipäätään tarvitsee voittaa muuta kuin oman itsensä ja omat mielihalunsa. Kun ensin on pyrkinyt luomaan toiselle hyvän olon, rennon ilmapiirin ja rakastetuksi tulemisen olotilan, niin silloin voi esittää myös omia toiveitaan, jotka tulevat paremmin kuulluiksi, kun ei ole jo valmiiksi varuillaan, mitähän sapiskaa taas tulee! Kun on hyvät välit, voi esittää toiveitaan ja pyytää toiselta apua ja tekoja ilman, että toinen pakenee ahdistettuna omiin oloihinsa tai suojautuu mököttämällä tms. Siitä on taas vaikea purkaa tilanne muutoin kuin anteeksipyynnöllä.

Toivon teille kahdelle liiton eheytymistä ja uutta onnellisuuden nousukautta! Se ON mahdollista! Jos joskus rakastitte toisianne, voitte rakastua toisiinne yhä uudelleen ja uudelleen. Mieti, mikä teki miehesi silloin onnelliseksi. Tee itse omalta osaltasi hyviä tekoja hänelle ja katso, mitä siitä seuraa ajan myötä, siis pitkässä juoksussa, ei välttämättä heti.  Ajattelet varmaan nyt, että minähän teen kaiken koko ajan. Kyllä, mutta se ASENNE! Rakkaudellinen asenne voittaa, myrtsi häviää. Siinä Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä, ...   sanotaan lopussa, että rakkaus ei koskaan häviä. Siksi, koska RAKAUS  VOITTAA  AINA!

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Ensinnäkin hienolta kuulostaa, että haluat muutosta suhteeseenne. Sinua kuitenkin pelottaa asioiden puheeksi otto. Se on hyvin ymmärrettävää ja inhimillistä, sillä puheeksiottaminen sisältää aina riskin. Olet aikaisempien kokemustesi valossa jo etukäteen varuillasi.

Rohkaisen sinua kuitenkin puhumaan. Muuta keinoa ei läheisyyden saamiseksi ole. Alkuun asioiden puhuminen voi nostattaa myrskyn; hyvin usein toinen osapuoli kokee itsensä jotenkin takaa-ajetuksi ja alkaa provosoitua ja puolustautua.

Tähän voi kuitenkin varautua. On tärkeä oppia viestimään oikein. Mitä arempi asia, sitä suurempi arvo viestinnällä on. Tärkein on minä-viesti. Kun puhut omista tunteistasi ja toiveistasi ETKÄ toisen vioista syyttäen, on sitä helpompi kuulla.

Esimerkki: "Haluaisin puhua kanssasi, koska  haluaisin saada suhteemme toimimaan paremmin. Ikävöin niitä aikoja kun oltiin läheisiä" on paljon helpompi kuulla kuin: "Haluan puhua, koska suhteemme on kamala ja olet niin tunteeton"

Rakkaus on vaikea asia; voi olla, että useinkin aito rakkaus on vielä olemassa, mutta se on peittynyt pettymysten, etääntymisten, väärinymmärrysten ja muun kuonan alle. Usein tätä roskaa siivotaan pariterapiassa. Jos miehesi ei missään tapauksessa suostu mukaan, voit hakeutua sinne myös yksin. Jo se, että toinen muuttaa käytöstään, voi auttaa suhdettta löytämään uuden mahdollisuuden

Vierailija
4/4 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kuuluukin tehdä kaikki jos mies tuo leivän pöytään ja itse et käy töissä. Ja jos et rakasta miestäsi niin miksi roikut, anna hänelle vapaus ja mahdollisuus ihmiseen joka rakastaa häntä!!