Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä syyllistetään loukattuja?

Vierailija
10.06.2016 |

"miten ärsytit toista, kun se löi sua?"
"mitä teit väärin, kun puolisosi petti sua?"
"oliko sulla minihameet, kun sut raiskattiin?"
"söitkö jotain kiellettyä, kun sait keskenmenon?"

Esimerkkejä, mutta miksi täällä av:lla syyllistetään loukattuja ihmisiä tämän tyylisillä kommenteilla? Eikö ihmisiltä löydy empatiaa toisia kohtaan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan lyödä lyötyä?

Vierailija
2/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on ilkeitä ja julmia niin kauan, kunnes osuu omalle kohdalle. Sitten kyllä itketään ja kaivataan toisilta tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan moni syyttää uhria siksi, että on itse joskus ollut tekijän paikalla? jos itse on ollut se, joka on lyönyt, pettänyt, jättänyt jne. eikä halua nähdä omaa vastuuta vaan syyttää toista. en väitä, että kaikki tekisi näin, mutta osa varmasti puolustelee omaa käyttäytymistään.

Vierailija
4/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuohon listaan voisi lisätä myös, että jos valittaa ystävän käytöksestä/pettymyksestä ystävään, saa myös sellaista kommenttia että "olet tuollainen minä-minä -ihminen", "oletpa itsekäs", "oletpa vaikea" jne.

Vierailija
5/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska av mammat on kusipäitä joilla on pää niin syvällä perseessä, että pienikin valonpilke on ihme.

Vierailija
6/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt muutama mikä lie bipo täällä riehuukin, niin onneksi he ovat epämiellyttävä vähemmistö. Kuka vähänkään normaali haukkuisi ihmisiä siten miten täällä tehdään. Niinpä.

Vierailija
7/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinkahan moni syyttää uhria siksi, että on itse joskus ollut tekijän paikalla? jos itse on ollut se, joka on lyönyt, pettänyt, jättänyt jne. eikä halua nähdä omaa vastuuta vaan syyttää toista. en väitä, että kaikki tekisi näin, mutta osa varmasti puolustelee omaa käyttäytymistään.

Samaa ajattelin näissä tapauksissa, kun joku valittaa ystävän käytöksestä. Onko siinä taustalla oma pelko, että joku oma ystävä ajatteleekin näin selän takana ja myös kyvyttömyys käsitellä sitä, että joku voisi olla pettynyt siihen, kuinka on itse käyttäytynyt.

Aikana jolloin piti vain niellä omat kielteiset tunteet, ei opittu käsittelemään omia pettymyksiä saati että osaisi huomioida toisten tunteita tai sallia toiselle negatiivisetkin tunteet.

Vierailija
8/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nää tapaukset pelkästään täällä oo, vaan muualla netissä ja jopa kasvotusten tapaa tällaisia syyttelijöitä

Vierailija
9/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhalit ei synnytä keskustelua. Pitää osata provosoida ja provosoitua.

Parisuhde on esim. aina kahden kaupppa. Hyvässä suhteessa ei ole kolmannen mentävää aukkoa.

Raiskauksia voidaan ennaltaehkäistä, ei nyt pukeutumista rajoittamalla vaan olemalla esim. menemättä tuntemattoman asunnolle humalassa.

Joissakin tapauksissa on hyvin helppoa huomata jo tutustumisvaiheessa, onko joku mies esim. agressiivinen alkoholisti. 

Realismi on negatiivisuutta, mutta ei auttamatta syyllistämistä tai empatian puutetta.

Vierailija
10/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erimieltä ei siis saa olla, kun se on syyllistämistä ja kyvyttömyyttä empatiaan?

Vierailija
11/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nämä itsensä lapsen tasolle typistävät viattomat uhrit, jotka ovat omilla arvioillaan, valinnoillaan ja päätöksillään omassa elämässä mahdollistanut toisten epäasiallisen käytöksen

Vierailija
12/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kauaa tämäkään ketju pysynyt asiallisena :p

Vierailija
13/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua mitä joku saa toisen mollaamisesta, kun toisella on vaikeeta

Vierailija
14/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitähän riittää ihan tosielämässä, kun katsoo vaikka tuota anoppi-ketjua...

Vierailija
15/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa just world hypothesis. Ihmiset haluaa uskoa, että kenellekään (=itselle) ei tapahdu mitään pahaa, jos ei vaan tee mitään väärin. Niinpä uhrista on löydettävä jokin vika.

Vierailija
16/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on säälittävää syyttää "uhria" tapahtuneesta. Jos joku raiskaa/lyö/pettää etc niin se on aina tekijän itsensä tekemä ratkaisu - ei uhrin syy. Ihminen voi myös valita olla raiskaamatta/lyömättä/pettämättä.

Vierailija
17/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lta ei varmaan löydy yhtään keskustelua, jossa oikeasti oltais toista kohtaan ymmärtäväisiä eikä syyteltäis

Vierailija
18/18 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ottaa päähän et etsitään vikoja niistä, joille on sattunu jotain ikävää. Moni saattaa täältä etsiä tukea ja vastassa onkin kettuilua.