Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva kröhimisen tarve

Vierailija
10.06.2016 |

Mikähän kurkussani oikein on kun tuntuu että sieltä erittyy koko ajan limaa ja on tarve kröhiä ja yskähdellä. Myös palantunnetta on. Lääkäri määräsi vain refluksilääkettä sen kummemmin tutkimatta. Tuntuu, ettei sekään suuremmin auta. Sanoi myös, että on vain tullut tavaksi tuo kröhiminen... Muilla ollut vastaavaa vaivaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on refluksia, niin ei sen hoito välttämättä pelkällä lääkkeellä onnistu. Vaatii jonkinverran opettelua, että saa vaivaan apua. Voihan tuo kröhiminen johtua tietenkin muustakin kuin refluksista, esim. allergiasta.

Vierailija
2/7 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on refluksia, niin ei sen hoito välttämättä pelkällä lääkkeellä onnistu. Vaatii jonkinverran opettelua, että saa vaivaan apua. Voihan tuo kröhiminen johtua tietenkin muustakin kuin refluksista, esim. allergiasta.

Allergiaa ei ehkä ole, kun tämä vaiva in ollut muutaman vuoden (ympäri vuoden). Lähinnä tosiaan kurkkurefluksia pohdin. Mitä muita hoitoja siihen on? Aion kyllä kohta varata erikoislääkärin; tämä on tosi ikävä vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet syönyt refluksilääkettä? Syö rauhassa ainakin kuukausi. Minulla oli vastaavia oireita, lisäksi niellessä tuntui kuin kurkussa olisi ollut "lukko". Lääkäri antoi Somac-kuurin ja nyt reilun kuukauden jälkeen vaiva on vähentynyt. Lisäksi olen pienentänyt ruoka-annoksia ja vältän tiettyjä ruoka-aineita (mausteiset ruuat jne.). Yritä välttää rykimistä, juo vaikka hyvin kylmää vettä aina kun yskittää. Yskiminen lisää limaneritystä ja lima yskittää, se on helposti sellainen oravanpyörä.

Vierailija
4/7 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on limaisuutta kurkussa ja keuhkoissa ollut ainakin kaksi vuotta. Alkoi pahan flunssan ja yskän jälkeen, siis limaisuus ei mennyt pois, vaikka muuten parannuin. Olen kolmessa eri maassa käynyt tutkimuksissa niin julkisella kuin yksityisellä. Mitään syytä ei ole löydetty. Todella ärsyttävää. Koko ajan tukkoinen olo ja joskus rykäistessä nousee limaklöntti suuhun. Ajoittain syvä sisäänhengitys vinkuu.

Vierailija
5/7 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoi samanmoinen kun viime syys-helmikuun asuin homekämpässä. Olin koko ajan flunssassa ja tämän seurauksena toiselle puolelle nielurisoja kertyi huomaamattani kamala paakku sitä moskaa mitä sinne ennen jäi vain joitain hiutaleita silloin tällöin. Paakku ehti joulukuuhun mennessä saada sellaisen "kuoren" sitä kurkun kudosta päälleen ettei sitä enää ilman kirurginveistä irroteta.

Tämän jatkuvasti kurkussa olevan bakteeripesäkkeen takia olen itse kröhinyt koko tämän vuoden kun limaa kertyy nieluun koko ajan ihan älyttömästi. Välillä kurkku sattuu oikein kunnolla viikon ja sitten alkaa päivän mittainen räkätauti ja kuume, ja siitä parannuttuani kröhin taas sitä limaa vähän väliä kun muuten en saa henkeä.

Ihmettelen kylläkin jos sun lääkäri ei oo tajunnu sinne kurkkuun katsoa etkä sä itekään?

Vierailija
6/7 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä.. En kyllä ole syönyt säännöllisesti sitä somacia eli nytpä testaan ja muistan ottaa joka aamu.

Vierailija
7/7 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kommenttia 3. Syö lääkettä tarpeeksi pitkään. Minulla alkoi helpottaa vasta noin kahden kuukauden jälkeen. Meinasi todellakin usko loppua siihen lääkkeeseen, mutta söin kuurin kokonaan kuitenkin. Ts. jos saat vain jotain viikon kuureja, niin sinun on etsittävä parempi lääkäri.