Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työtä teet sinä, jota ei kiinnostanut/kiinnosta mikään ala?

Vierailija
09.06.2016 |

Mihin päädyit sinä jota ei kiinnostanut minkään alan opiskelu tarpeeksi, ja jolle mikään ala ei tuntunut "omalta"? Menitkö opiskelemaan vaikka kiinnostusta ei juuri ollutkaan? Millaiselta työ maistuu nyt?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liiketalouden tradenomi. Työ ok toimistotyö ihan hyvällä palkalla. Kyllä tätä tekee, siisti sisätyö.

Vierailija
2/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin sekä merkonomiksi että biologiksi. Työskentelen kotiäitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ohjelmistosuunnittelija / koodari. Mikään ei todellakaan kiinnostanut, mutta it-ala siihen aikaan veti ihmisiä ja oli kovat palkat, joten lähdin opiskelemaan sitä. Enpä ole koskaan katunut, kun palkka tosiaan on hyvä. Ei itse työ edelleen kiinnosta, mutta eipä kiinnostaisi mikään muukaan, joten sama se mitä tekee. Mielellään sitä kuiitenkin tekee siistiä sisätyötä hyvällä palkalla.

Vierailija
4/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus!

Postityöntekijä. Menin opiskelemaan valtiotieteelliseen, mutta motivaation puute tökki ja postikeskukseen sitten päädyin yövuoroon jouluapulaisena olon jälkeen.

Työssä ihan kivaa ja alan helppouteen nähden hyvä palkka tupsahtaa säännöllisesti tilille.

Vierailija
5/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous. Ei maistu.

Vierailija
6/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän niiden verorahoilla, ketkä ovat olleet sen verran onnekkaita että joku ala kiinnostaa.

Vierailija
7/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaajana. Työskentelen aikuisten parissa, eli aika usein uskaltaa vetää sellaisella "asialliset hommat hoidetaan mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat"-meiningillä tehden sen, mikä on ehdottoman pakollista ja luistellen kaikesta muusta. Asiakkaita ei tunnu haittaavan, päinvastoin, eikä sitä myöten esimiestäkään :D

Vierailija
8/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaja.

Vierailija
9/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin lähdin opiskelemaan ja valitsin alan, jolta todennäköisesti työllistyy vielä pitkään. Kuljin opiskelupolun alusta loppuun (tohtoriksi), kun ei se into töihin syttynyt myöhemminkään. Nyt olen tutkijana yliopistolla. Työ on ihan ok - kun opin huijaamaan itseni kiinnostumaan asioista sujui ensin opinnot ja nyt työt. Nykyinen työ sopii yllättävänkin hyvin, vaikkei siihen mitään suurta paloa ole. Teen mitä käsketään ja saan siitä rahaa.

Vierailija
10/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä. Varmaan vaihdan alaa tässä piakkoin kunhan keksin jonkun kivemman, pää hajoaa kun joka toinen asiakas on joku melkein avohoitopotilas ÄO 70. Rumasti sanottu, mutta totta.

Vierailija
11/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Ihan mukava työ, tykkään kun on actionia ja saa touhuta ja ihmisten kanssa on mukava jutella. Älli ei olisi riittänyt yliopistoon, mutta korkeakouluun halusin. Lisäksi töitä pitäisi alalla riittää.

Vierailija
12/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen menettänyt toivon. Huonolla matikkapäällä ei pärjää missään. Masentunut siivooja.

Vierailija
13/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja. Teen työni hyvin ja olen pidetty niin lasten kuin vanhempienkin keskuudessa. Varmaan luullaan, että olen kutsumusammatissani.

Vierailija
14/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistorottana. Tasaista massaa.

Vierailija
15/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja. Siitä tulikin kauan etsitty unelma-ammattini!

Vierailija
16/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialalla. Toivottavasti pian ihan normi palvelusihteerinä.

Vierailija
17/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariope, opiskelin kasvatustieteen kandiksi kun en muutakaan keksinyt. Olen myös aika epäsosiaalinen, enkä pidä aikuisista työtovereina... Halusin varman työllistymisen kolmen haahuilu-välivuoden jälkeen ja tässä sitä ollaan.Työssäni saan opettaa lapsille asioita taivaan ja maan väliltä, eikä tarvitse tehdä päivästä toiseen samoja juttuja. Saan olla luova, mutta on myös "tylsiä" paperihommia vino pino. Kiva balanssi siis.

En todellakaan ole kutsumusammatissa, mutta palkkaa (2500e/kk) lukuun ottamatta tykkään todellakin!

Vierailija
18/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemianperus teollisuus perus haalari hommissa tuotannossa.

Ei koulutuksia paskaa hommaa mutta liksa on hyvä eli reilu 40 000e/vuosi

Vierailija
19/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälävastaavana palkan takia. Olisin jäänyt rötväämään kotiin, mutta vanhemmat pakottivat opiskelemaan. Myyjän palkalla ei elä hullukaan, joten joko työ jossa kunnon palkka tai sitten työttömänä, kun teen työtä rahan takia.

Vierailija
20/50 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiurakointifirmassa Projektipäällikkönä. Lukion ja armeijan jälkeen halusin työn, joka ei lähde kiinaan. Opiskelin aikuiskoulutuskeskuksessa vuodessa pika-amiksen putkimieheksi. Pari vuotta töitä, pomot oli paskoja. Lähdin siis opiskelemaan LVI-insinööriksi. Halusin alalle alunperin, koska ihmiset tarvii lämpöä ja puhdasta vettä sekä likaisesta vedestä pitää päästä eroon. Homma on parhaimmillaankin aika vittumaista. Työkseen riitelyä. Asiantuntijatehtäviin riittää järki ja sinne on haku päällä. Palkka on kyllä asiallinen, mutta se pelastaa vain vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi