Siskon tytölle 5v syntymäpäivälahja, rahaa 3,50€
Miten saisin hankittua tuolla summalla mitään? Sisko on sanonut ettei karkkia/herkkuja saa ostaa. Mitä semmoista tuolla saisi ettei lapsi olisi ihan täysin pettynyt lahjaansa?
Kommentit (29)
Onko rahatilanne kohentumassa jossain vaiheessa? Anna lahjakortti, jolla tyttö pääsee sun luo yökylään, pidätte leffaillaan tai leivotte tai käytte uimassa tms.
Vie vaikka retkelle joku päivä! Ottakaa eväät mukaan. Sitten kun sinulla on varaa ostaa ne eväät. Tai vie vaikka kukkia keräämään tai puistoon leikkimään. Voit antaa lahjaksi omaa aikaasi.
Tee lahjakortti, jossa lahjoitat tytölle vaikka uimarantapäivän tai muun sellaisen jahka kelit lämpenee.
Käy penkomassa kauppojen alelaareja, kyllä sieltä jotain löytyy. Jos et muuta keksi, niin saippuakuplalaite.
Saippuakuplia ja tarroja 😊 jatkossa ostat aina välillä alesta leluja kaappiin jemmaan. Varsinkin jos synttäreitä on usein.
Siis olen vasta 16-vuotias ja vanhemmat laittavat kuukausirahamme tileillemme (minun ja veljen) ja niitä ei käytetä luvatta/aina keskustellaan ja mietitään onko joku ostos järkevä.
Sanoivat että tuo 3,50€ riittää tuonikäisen lahjaan hyvin.
Eli kukkarossa on 3,50€
Vierailija kirjoitti:
Onko rahatilanne kohentumassa jossain vaiheessa? Anna lahjakortti, jolla tyttö pääsee sun luo yökylään, pidätte leffaillaan tai leivotte tai käytte uimassa tms.
Komppaan tätä, lisäisin vielä että mikäli rahatilanteesi on korjaantumassa olisi jo mainittujen lisäksi mahdollista tehdä vaikka yhteinen Tallinnan matka tai käydä jossain kylpylässä kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Miks 3.5€?-:0
Veikkaan, ettei tämän ihmisen sekunnin ja sentin tarkkuudella optimoituun elämään mahdu tuon isompaa summaa ko. tarkoitukseen uhrattavaksi.
Tuo ikäisille yksinkertaisimmat lahjat on parhaita. Heliumilmapallo esimerkiksi on takuuvarma hitti tuohon hintaluokkaan. Folioista isoa printattua ei saa, mutta sellaisen muovisen. Tahi sitten tavallinen itse puhallettu sellaisen tikun nokassa.
Et osta mitään, vaan menet vanhempien maksamalla lahjalla juhliin. Tai sitten yhdistät rahasi veljesi kanssa. Seitsemällä eurolla saa jo jotain järkevääkin.
Vierailija kirjoitti:
Siis olen vasta 16-vuotias ja vanhemmat laittavat kuukausirahamme tileillemme (minun ja veljen) ja niitä ei käytetä luvatta/aina keskustellaan ja mietitään onko joku ostos järkevä.
Sanoivat että tuo 3,50€ riittää tuonikäisen lahjaan hyvin.
Eli kukkarossa on 3,50€
Voi, olet ihana :-). Tuonikäiselle lahjan saajalle lahjan rahallisella arvolla ei ole merkitystä. Hän varmasti arvostaa hiuspinnejä, joku koru (esim H&M), vihko ja kynä, tehtävävihko, tarrat, pieni lelu. Mitä pinkimpää ja kimaltavampaa, sen parempi. Löydät varmasti jotain lahjan saajaa miellyttävää.
Marmorikuulat on hitti. Askartele nätti purkki niin saat lisäpisteitä 😊
Käy kurkkaamassa kirppareilta, löytyykö jotain uudenveroista. Voi löytyä esim. isokin satukirja. Jos löytäisit vaikka pulloja euro viidelläkymmenellä, voisit ostaa kirjan myös Asematunnelin alekirjakaupasta (Rosebud kai), jossa kirjat on 5 euroa. Mutta asutko Hgissä...? Itsekin voisit tehdä vaikka kivan tyynyn, johon tulee satuapplikaatioita, värikkäitä nappeja ja sen sellaista sekä lapsen nimi. Näitäkin tarvikkeita saa kirpparilta halvalla, jos ei kotoa löydy (vanhoja vaatteita voi ratkoa).
Jos osaat, niin kirjoita hänelle ostamasi pikkulahjan oheen vaikka runo tai pieni tarina, jossa seikkailette yhdessä? Tai piirrä, tai tee laulu? Tai osaatko tehdä käsitöitä? Tuo yökylälupaus kuulostaa myös kivalta.
Miks 3.5€?-:0