Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppiksellä joku oli vähän hinnoitellut tuotteitaan...

Vierailija
09.06.2016 |

Sanonnan mukaan eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Mutta pakko sanoa, että joskus kyllä järjettömien summien pyytäminen nukkavieruista rytkyistä, on kyllä silkkaa tyhmyyttä.

Muutama päivä sitten, kun vein lasten vaatteita myyntiin omalle kirppispöydälle, kiertelin vähän katselemassa tarjontaa kirppiksellä. Yhdessä pöydässä oli hintalappuihin tarinoitu kunnon nyyhkytarinat, "poikani ehdoton lempparipaita, suuri tunnearvo, 8e". Ja kyseessä perus H&M t-paita, joita saa 4,95 hintaan kaupoista. En vaan tajua miksei säilytä vaikka muistona itsellään niitä suuren tunnearvon paitoja sitten? Ja näitä oli lisää tyyliin jostain perus Lindex/Hm tms. vauvan body + potkarisetti "tyttömme kotiutumisasu sairaalasta, ainutlaatuinen!" ja taas hinta jotain 10e. Kaikissa rytkyissä ei toki ollut tuommoista tarinaa mutta hinnat oli tuota luokkaa, esim. kaikki t-paidat 5-15e kpl ja kyseessä ihan perus henkkamaukat ja cittarin kamppeet, kaiken lisäksi osassa kuvat oli lohkeilleet ym.

Mä olin vähän järkyttynyt tästä, koska olin kuullut näistä "tunnearvo" myyjistä muttei ole sattunut omalle kohdalle. Miksi kukaan haluaisi maksaa siitä että saa pitää sinun poikasi lempparipaitaa kera reikien ja tahrojen?? Kiinnostaisi tietää vähän mikä logiikka tässä on?

Kirppis oli pullollaan hyväkuntoista ja edullista lastenvaatetta joten liekö kukaan ostaa näitä uudenhinnoin hinnoiteltuja vaatteita? Minullekin on nyt jo muutamassa päivässä tullut reilut 100e myyntiä, vaikka on vaatteet ihan 0,50e-5e ja nuo kalliimmatkin esim. takeista tai hyväkuntoisista kengistä.

Oletteko törmänneet samaan ilmiöön?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha joo oon kans törmännyt tuohon, mutta lähinnä huutiksessa :D itekin myyn aina halvalla ja kauppa käy!

Vierailija
2/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan hintalapussa lukee "aito" tai "merkkituote", vaikka olisi ihan peruskamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin myyn vaatteet tyyliin 0,50 - 1,00 euroa, joku vähän pidetty talvitakki  voi olla 5,00 euroa. Kaiken saa myytyä ja viimeksi rahaa tuli lähemmäs 300 euroa kun jaksaa joka päivä käydä viemässä uutta tilalle.

Vierailija
4/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja lisäks ne "super ihana body" tai vastaavaat. EIköhän ostaja itse näe onko vaate hänestä ihana tai kaunis vaiko ei. Kerran joku oli kirjoittanut myös "erittäin hyväkuntoinen paita" tyylillä kaikki laput. Mietin vaan että oliko se tarpeen koska jokainen varmaan osaa itse tsekata vaatteen kunnon ennen ostoa. Lisäksi ne vaatteet ei olleet edes niin hyvässä kunnossa kun laput lupasi, joten...  Mutta tuo tunnearvo mässäily on kyllä jotain uskomatonta! mulle kävi niin kerran fb kirppiksellä että tarjosin yhdestä lasten takista jotain summaa, mutta myyjä ihan raivostui että ei kyllä myy sillä koska tää oli hänen tytöllään ekana koulupäivänä ja muutenkin on rakas ja tärkeä ja vain vähän tahraa on takana. Hän pyyti ihan uuden takin hintaa tästä joten jäi se sitten ostamatta.

Vierailija
5/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea hinnoittelu on taito laji, kun ainakin itselläni käy kaiken näköistä epämääräsitä silloinkin mielessä, jos tai kun jokin tuote vaikuttaa "liian" halvalta. - Mistä sitä tietää silloin esim. Huutiksessa, että haluaako myyjä senkin vähän rahan, mitä maksan toimittamatta tuotetta lainkaan minulle? Tai mistä tiedän millään kirppiksellä, ettei tuote ole esimerkiksi varastettu...  

Vierailija
6/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuohon myyjä tyyppiin on tullut itsekin törmättyä. Ja sitten toinen tyyppi on se joka myy tyyliin reikäisiä ,kauhtuneita  "merkkivaatteita" ylihintaan, "onhan se sentään reimatec!"  Meitä on moneksi.

Vierailija
7/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran kirppikselle kun kuulin työkaverini laittavan myyntiin vaatteita. Heillä on kaksi vuotta vanhempia lapsia kuin meillä, niin menin innoissani katsomaan josko löytäisin jotain. No en löytänyt, hinnat alkoivat 5€:lla, mutta olivat joko nukkaisia ja haalistuneita tai reikäisiä. Oli kyllä Poppia, Metsolaa jne, mutta silti rikkinäisiä ja huonokuntoisia. Yhdessäkinr eikä keskellä mahaa, vaikea paikata.

Vierailija
8/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minäkin myyn vaatteet tyyliin 0,50 - 1,00 euroa, joku vähän pidetty talvitakki  voi olla 5,00 euroa. Kaiken saa myytyä ja viimeksi rahaa tuli lähemmäs 300 euroa kun jaksaa joka päivä käydä viemässä uutta tilalle."

- Sulla on kyllä hämmästyttävän iso garderobi. Ja kivaa tietysti, jos harrastat vielä hyväntekeväisyyttä tuomalla sen sisällön polkuhintaan myyntiin kirppiksille, tai vaikka Huutonettiin, niin on meillä kulutusrajoitteisilla mahdollisuus tehdä löytöjä. - Vaan olenko ainoa, joka joskus ihmettelee, että mistä kertoo se, että jollakulla on myynnissä erinomaisen edullisesti "kaikkea kivaa" useita (kymmeniä) kohteita...  Minusta kun on vain usein mukavaa ostaa käyettyä siksi, että esineellä on silloin jokin tarina kerrottavana. Mutta myös tietty yksilöllisyys ja uniikkius viehättää. - Siis se, että löytää mahd. jotain sellaista, mitä ei monella vastaantulijalla ole päällään. 

Vierailija
9/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja lisäks ne "super ihana body" tai vastaavaat. EIköhän ostaja itse näe onko vaate hänestä ihana tai kaunis vaiko ei. Kerran joku oli kirjoittanut myös "erittäin hyväkuntoinen paita" tyylillä kaikki laput. Mietin vaan että oliko se tarpeen koska jokainen varmaan osaa itse tsekata vaatteen kunnon ennen ostoa. Lisäksi ne vaatteet ei olleet edes niin hyvässä kunnossa kun laput lupasi, joten...  Mutta tuo tunnearvo mässäily on kyllä jotain uskomatonta! mulle kävi niin kerran fb kirppiksellä että tarjosin yhdestä lasten takista jotain summaa, mutta myyjä ihan raivostui että ei kyllä myy sillä koska tää oli hänen tytöllään ekana koulupäivänä ja muutenkin on rakas ja tärkeä ja vain vähän tahraa on takana. Hän pyyti ihan uuden takin hintaa tästä joten jäi se sitten ostamatta.

Käyttäisivät sen ajan miel. kokojen merkitsemiseen. Ostan usein lapsenlapsille kirppareilta, mutta en osaa arvioida kokoja ja jää moni hyvä tavara ostamatta, kun kokolaput vaattesta/kengistä puuttuu.

Usein en edes katsele koko pöytää, jos huomaan, että hintalapussa ei ole kokoa merkattuna.

Vierailija
10/10 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten kulahtaineista marimekon rytkyistä pyydetään 25 €+. Ei se marimekko tee mistään automaattisesti arvokasta.

Dvd:istä jotkut pyytävät +3 euroa, mikä on musta vähän liikaa. Se 2 euroakin on vähän siinä ja siinä.