Miksi ei-akateemiset eivät tajua Fok_it-sarjakuvaa?
Tässä linkki tämänpäiväiseen strippiin, otsikolla en nyt viittaa mitenkään juuri tähän.
Yleisesti ottaen on kuitenkin huomattavissa, että akateemiset henkilöt pitävät tästä sarjakuvasta ja ei-akateemiset eivät pidä. Osaatteko arvioida syitä tähän? Esimerkiksi onko liian syvällinen tai vaatii laajaa yhteiskunnan asioiden seuraamista, että pääsee kiinni tähän ei-pintapuoliseen sarjakuvaan?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Tuo sarjis on nii ruma, ettei sitä jaksa lukea.
Samaa mieltä. Sisältö on yhdentekevä, jos koskee silmiin katsoa.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä naurattanut.
Kertokaa te jutun hauska osuus, joko mua ei vaan naurata tai sitten en tajunnut.
Molemmat. Sinua ei naurata, etkä tajunnut. Valitan, ei vitsejä tai niitten aihepiirien syvimpiä olemuksia voi selittää.
"Haves" vs. "have nots"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sarjis on nii ruma, ettei sitä jaksa lukea.
Samaa mieltä. Sisältö on yhdentekevä, jos koskee silmiin katsoa.
Ruma sarjis, vaikka sinänsä hauska. En jaksa lukea tuollaista sarjakuvaa. Tosin olen lähihoitaja, joten...
Tympeä sarjakuva esteetikolle. Hyvä, että ap:n ja muiden palsta-akateemikkojen mielestä hauska.
Minä tykkään, olen töissä kaupan kassalla. Mutta veikkaanpa, että suurin osa työkavereistani ei tätä sarjakuvaa tajuaisi. En usko, että tarvitsee olla akateeminen ymmärtääkseen Fokittia, mutta noin keskimäärin varmasti pitää paikkansa, että akateemiset ovat älykkäämpiä ja siten omaavat paremmat EDELLYTYKSET esim. ymmärtää Rinta-Kannon sarjakuvaa, mutta ei se akateemisuuskaan silti takaa sitä, että on hyvä tilanne, sarkasmin-, ironian ym. taju.
m28
Voi jumaliste että pitää yrittää päteä joillain sarjakuvien ymmärtämisellä/ymmärtämättömyydellä. Sama juttu Fingerporin kanssa, siitä kun on montakin keskustelua että "pitää olla sellainen ja tällainen että ymmärtää".
Vierailija kirjoitti:
Voi jumaliste että pitää yrittää päteä joillain sarjakuvien ymmärtämisellä/ymmärtämättömyydellä. Sama juttu Fingerporin kanssa, siitä kun on montakin keskustelua että "pitää olla sellainen ja tällainen että ymmärtää".
Hieno nainen ei kiroilisi.
ap
PS. Helvetin rumia ja rokonarpisia noi Fokitin tyypit.
Mua inhottaa tuon sarjakuvan piirrostyyli ja loputtomat puhekuplat jotka täyttää koko ruudun, enkä halua sitä siksi koskaan lukea. Lisäksi tekoälykästä hipsteriläppää jota en ainakaan voi sietää.
T. Lääkäri
En ole akateeminen, mutta olen älykäs. Eikä Fok_it ole mieleeni, satunnaisesti joku hauska ollut. Vain erään tietyn ihmisen linkittämänä luen enää ko. sarjakuvaa, hänellä on samanlainen huumorintaju ja ne linkit avatessa huvittaa. Niissä satunnaistapauksissa kestän tuon kamalan piirrosjäljen. Sarjista selatessa se haittaa, varsinkin kun hyvät stripit ovat aika harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä naurattanut.
Kertokaa te jutun hauska osuus, joko mua ei vaan naurata tai sitten en tajunnut.
Molemmat. Sinua ei naurata, etkä tajunnut. Valitan, ei vitsejä tai niitten aihepiirien syvimpiä olemuksia voi selittää.
"Haves" vs. "have nots"
Toisin sanoen joko a) siinä ei ollut syvempää olemusta tai b) et itsekään tiedä mikä se on.
Sarjakuva kaipaa mielestäni sitä kuvaa myös.
Koskaan kuullutkaan. Eikä tuon linkin sivulla mitään strippiäkään ole. Joten fuck it.
Tuon idean ymmärtämisellä ja akateemisuudella ei ole mitään tekemistä.
Onko akateemisuus kokenut jonkin asteisen inflaation, koska sille haetaan nykyään lisäarvoa mitä ihmeellisimmistä asioista?
Vierailija kirjoitti:
Tympeä sarjakuva esteetikolle. Hyvä, että ap:n ja muiden palsta-akateemikkojen mielestä hauska.
  Kiitos.
Palsta-akateemikko.
Se oli sana jota etsin.
Vaviskaa!
Alan tekemään sarjista jossa päählö on tuo.
Oikein palsta-akateemikko.
Akateemisilla on ilmeisesti varsin kuiva huumorintaju.
Omista fb-kavereistani näitä jakavat lähinnä nk. "elämänkoululaiset".
Kyllä tajuaa, mutta huumori on surkeaa. Yhtä paska kuin fingerpori.
Kesällä oitää olla lippis.
Kesälippis.
:D