Paha tilanne, miehen ja minun lapset ihastuneita toisiinsa. Uusioperhe siis
Minun poika 15v ja hänen tyttö 14v. Poika asuu meillä, tyttö käy meillä silloin tällöin. Alunperin tutustuivat meillä ja nyt tytön äiti muuttanut samalle alueelle ja tyttö tuli poikani kanssa samaan kouluun.
Onko meillä vanhempina oikeus kieltää tämä rakkaus???
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Aika hankala tilanne.. Kyllähän puolisisaruksetkin sisaruksia ovat vaikka ei biologista estettä olekaan.
Nuo mitään puolisisaruksia ole... Ei tippaakaan, ei edes varttia...
Kaverini oli noin 17-vee kunhänen isänsä muutti yhteen naisen kanssa, jolla oli kaksi tytärtä iät oli muistaakseni 16 ja 17 vee. Kerran olimme kaverini kanssa kahdestaan tämän kotona ja naukkailimme olutta ja kaerini esitteli miulle näiden tyttärien kuvia... Piruvietä kauniitahan ne olivat.. Kaverii kertoia aivan avoimesti minulle, että yrittää päästä panemaan edes toista.. Sillä vahemmalla oli todella muhkeat tissit.
Olen varmaan jotenkin kieroutunut, mutta mitäs pahaa siinä olisi, jossa tällaiset samassa taloudessa (ei mitenkään sisaria, minusta edes henkisesti jos tutustuminen ja yhteen muutto on tapahtunut jo murrosiän alettua) asuvat nuoret tutustuvat turvallisessa ympäristössä omaan seksuaalisuuteensa..
Vierailija kirjoitti:
Kaverini oli noin 17-vee kunhänen isänsä muutti yhteen naisen kanssa, jolla oli kaksi tytärtä iät oli muistaakseni 16 ja 17 vee. Kerran olimme kaverini kanssa kahdestaan tämän kotona ja naukkailimme olutta ja kaerini esitteli miulle näiden tyttärien kuvia... Piruvietä kauniitahan ne olivat.. Kaverii kertoia aivan avoimesti minulle, että yrittää päästä panemaan edes toista.. Sillä vahemmalla oli todella muhkeat tissit.
Olen varmaan jotenkin kieroutunut, mutta mitäs pahaa siinä olisi, jossa tällaiset samassa taloudessa (ei mitenkään sisaria, minusta edes henkisesti jos tutustuminen ja yhteen muutto on tapahtunut jo murrosiän alettua) asuvat nuoret tutustuvat turvallisessa ympäristössä omaan seksuaalisuuteensa..
Jatkan tästä vielä, että monessa uusioperheessä vanhemilla on jotenkin sellainen pakonomainen tarve yrittää ajatella niin, että tämä on aivan normaali yksi perhe ja lapset ovat yhteisiä... Tämähn on ihan hyvä sinäänsä ja varsinkin jos lapset ovat pieniä silloin kun muutetaan yhteen. Mutta minusta on aivan kohtuutonta vanhemmilta odottaa, että tyyliin 16 vee tyttö ja poika muuttaisivat saman katon alle ja suhtautuisivat toisiinsa heti niinkuin olisivat sisaria keskenään...
Minä olen aika lailla samoilla linjoilla. Itse olen tullut aina toimeen äitipuoleni kanssa, teininäkin ihan kohtalaisesti, vaikka emme kovin läheisiä olleetkaan. Isäni uusi perhe tuli minulle kuitenkin aiempaa läheisemmäksi silloin, kun oma äitini kuoli syöpään. Äitipuolestani on ollut paljon apua myös pikkulapsiaikana omien lasteni kanssa, vaikka ei oikea mummo olekaan. Heidän talonsa on kuitenkin lasten ainoa mummola minun puoleltani. Siellä ovat välillä myös äitipuoleni lastenlapset, jotka tuntuvat miltei serkuilta lapsillemme (varsinkin, kun omalla veljelläni ei ainakaan toistaiseksi ole lapsia). Kyllä harmittaisi, jos joku teini-iän hetkellinen munanhimoni kummittelisi yhä ilmapiirissä ja aiheuttaisi hämmennystä ja kitkaa tämän uusperheen dynamiikkaan.
Toki on myös näitä, jotka ovat onnellisesti naimisissa sisaruspuoltensa kanssa, mutta pääsääntöisesti en suosittele ottamaan riskejä, ellei ole oikeasti rakastunut. Ja teinihän ei välttämättä vielä oikein tiedä, mitä oikea rakkaus edes on. Aikuisena voisi jollain tavalla paremmin pystyä tunnistamaan, onko tosi kyseessä. Samalla tavalla en suosittele perheystäviin, omiin kummeihin/kummilapsiin, adoptoituun sisarukseen ym. sekaantumista, vaikka ei biologista sukua oltaisikaan.