Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Steinerkoulun todistus!

Vierailija
09.06.2016 |

Veljen tyttö on steinerkoulussa. Äitinsä on ihme hippi. Nyt näin tytön yodistuksen kun kävimme viemässä taimia veljelle.
Aivan järkyttävää! Tyttö on 7 - luokalla ja sai sanallisen todistuksen, jossa kuvailtiin tytön luonteen piirteitä ja olemusta!
Matematiikasta oli maininta, että osallistui ahkerasti.
Siis ei voi olla laillista!
Meillä lapset viidennellä luokalla ja saavat numerot jouluisin ja keväisin.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla laillista että toiset elävät eri tavalla kuin minä? Tiedän varmasti että minun tapani on ainoa oikea ja muut ovat väärässä ja tiellä turmioon! 

Vierailija
2/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole siellä oikeita opettajia, eivät osaa arvioida.

Sitäkin ihan oikeasti opiskellaan okl:ssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi nyt vähän ihmeellistä..eikä millään pahalla, mut mun kokemuksen mukaan noi steinerkoululaiset ei oo ihan samalla tasolla kun muut koululaiset. Toki siellä panostetaan luovuuteen ja kädentaitoihin,mutta kyllä se yleissivistys pienemmälle jää. Näkeehän sen jo tossa. Arvostelut tehdään noin,koska ei ole tarpeeksi näytettä arvostella muuten.

Jokainen tyylillään, mut on se vähän pelleilyä.

Vierailija
4/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten voi olla laillista että toiset elävät eri tavalla kuin minä? Tiedän varmasti että minun tapani on ainoa oikea ja muut ovat väärässä ja tiellä turmioon! 

Yhteishakuun ei voi hakea omilla säännöillä tai ympäripyöreillä luonnekuvauksilla. Olisiko aika jo herätä todellisuuteen stainerissakin.

Steineristakin saa ysiluokalla numerollisen todistuksen jolla haetaan yhteishaussa. Saa myös sanallisen todistuksen. Moni siirtyy kuitenkin lukioon Steiner-kouluun koska sinne ei tarvitse hakea jos on jo oppilas. Toisaalta monikaan Steiner-lukio ei saanut lukio-opetuslupaa enää, taitaa olla vaikeampaa päästä muualle lukioon. Opetus on niin kirjavaa eri Steiner-kouluissa.

Vierailija
5/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steinerin pakko antaa numerot ysillä. Lain mukaanhan numeroarviointi on pakollinen vasta yhdeksännen keväällä. Siihen asti voi tosiaan mennä rasteilla tai millä vaan.

Vierailija
6/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteishakuun ei voi hakea omilla säännöillä tai ympäripyöreillä luonnekuvauksilla. Olisiko aika jo herätä todellisuuteen stainerissakin.

Steineristakin saa ysiluokalla numerollisen todistuksen jolla haetaan yhteishaussa. Saa myös sanallisen todistuksen. Moni siirtyy kuitenkin lukioon Steiner-kouluun koska sinne ei tarvitse hakea jos on jo oppilas. Toisaalta monikaan Steiner-lukio ei saanut lukio-opetuslupaa enää, taitaa olla vaikeampaa päästä muualle lukioon. Opetus on niin kirjavaa eri Steiner-kouluissa.

Melko reilua kun tulee yllätyksenä yläasteella, päättöarvioinnissa, että olenkin näin paska..

Vai antavatko ne siellä numerot hatusta?

Vierailija
7/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Steinerin pakko antaa numerot ysillä. Lain mukaanhan numeroarviointi on pakollinen vasta yhdeksännen keväällä. Siihen asti voi tosiaan mennä rasteilla tai millä vaan.

Lain mukaan kasilla, ei ysillä.

Vierailija
8/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden OPS:on mukaan peruskoulussakin vähenee paljon numeroarviointi. Arvioinnista keskitytään enemmän itsearviointiin, vertaisarviointiin ja sanalliseen arviointiin. Vanhempainvapaineen on jatkossa yksi arvioinneista. Numerot oelkästään ei tee autuaaksi ja avaa oppimista.

Vierailija
9/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteishaku on 9.luokalla ja silloin kaikki saavat numerotodistuksen Suomen maassa. Steiner- koulu on marginaalissa, jokainen suomipoika ja -tyttö pääsevät peruskouluun, steineriin haetaan.

Vierailija
10/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä kenellekkään kertoo osaamisesta tai oppimisesta lausunto jossa todetaan:

Olet hiljainen. Voisit viitata enemmän. Esitelmäsi oli huolella tehty ja pidit sen kuuluvalla äänellä.

Tämäkö ln sitä arviointia??!

Vierailija
11/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelleilyä tuo koulu. Oppilaat kaikkoaa ja opetus on luokattoman huonoa!

Vierailija
12/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner-koulun opettajillahan ei tarvitse olla virallista opettajankoulutusta (OKL). Opiskelevat omassa Snellman "korkeakoulussaan" Rudolf Steinerin oppeja, antroposofiaa. Opettajana voi siis tosiaan olla mitä sattuu.

Harva tietää, millainen "kultti" kaiken taustalla on. Sielunvaellusta, usko monesta ihmisen päällekkäisestä ruumiista meillä jokaisella (kiviruumis etc), eurytmia oppiaineena etc. Mielestäni aika rajua settiä, kun läheltä näkee.

Vapaus toki jokaisella uskoa, mihin haluaa. Omaa lasta en Steineriin päästäisi.

Vierailija
13/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokalla sitten tulee numerot joita ei varmasti ole arvioitu ihan samoilla kriteereillä kuin normikouluissa. Lopputuloksena onkin sitten se, että lukiossa steinerista tulleet joutuvat usein tekemään todella paljon töitä kun pohjat ovat huonot ja yleistietokin aika heikko. Toki erojakin on mutta silloin kyse on usein siitä että perhe on panostanut oppimiseen eikä pelkästään siihen luovuuteen :)

Vierailija
14/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meno on todella villiä. Olin kerran sijaisena steinerissa pari kk. Olen lto ja tuntui että olin ainoa opettaja porukassa.

Vaihdoin esiopetukseen heti kun pystyin.

Vierailija
15/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen laittaminen Steiner-kouluun kuulostaa yhtä loogiselta, kuin antaa muksunsa mennä pakkasilmalla pihalle leikkimään balettiasussa. Hetken on kivaa, mutta sitten alkaa poru kylmyydestä. Vanhempien pitäisi ajatella lastensa tulevaisuutta. Jo kunnollisen koulutuksen saaneilla on hankala pärjätä ja saada työtä aikuisena, saati sitten henkilöllä, joka ei esim. ole oppinut kunnolla edes perustason matematiikkaa.

Vierailija
16/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän steinerissa ole edes kirjoja joista opettaa niin eivät kai tiedä mitä pitäisi opettaa.

Vierailija
17/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien alojen asiantuntijat, palstapedagogit ovat taas vauhdissa. Suurimmalla osalla ei ole mitään todellista käsitystä Steiner-koulusta, kun ne tiedot ihan tavallisestakin peruskoulusta ovat yllättävän hatarat. 

Vierailija
18/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut suht läheltä touhua. Täytyy sanoa, että eivät piittaa ollenkaan mitä muut tekevät, tai siitä mitä lain mukaan saisi / ei saisi tehdä.

Opetusluvat pois vaan!

Vierailija
19/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien alojen asiantuntijat, palstapedagogit ovat taas vauhdissa. Suurimmalla osalla ei ole mitään todellista käsitystä Steiner-koulusta, kun ne tiedot ihan tavallisestakin peruskoulusta ovat yllättävän hatarat. 

Peruskoulut sentään antavat läpinäkyvän ja selkeän kuvan toiminnastaan ja toimintansa perusteista. Kaikki on suoraa, läpinäkyvää ja tieto kaikkien saatavilla.

Steinerkoulut pakahtuvat omaan kuviteltuun erinomaisuuteensa samalla kun mikään toiminta ei kestä päivänvaloa.

Vierailija
20/69 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä varmaan sitten oikaiset nämä ketjussa esiintyneet virheelliset käsitykset.