Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kannatti opiskella kesäloman takia!

Ope
09.06.2016 |

Nyt juon toisen kupillisen kahvia ja lähden koiran kans ulos. Sitten käyn lasten kans kirjastossa, siivoan ja meen illalla pizzalle toisen opekaverin kans. Ja ei haittaa vaikka sataa ja tuulee, koska olen koko kesän lomalla! Lellipennut ja idioottivanhemmat, ops ja pedagogiset asiakirjat, rehtorit ja muut paskantärkeät virkamiehet: 10 viikkoa IHAN SAMA!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen ope!

Opiskelukin aikoinaan oli vähän mitä sattuu. Aukesi sillä luokanopepaikka ja kesälomat. Ai sataako siellä?!

Vierailija
2/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa ja on kylmä. Mut ei se haittaa. Otin äkkilähdön ja ens viikolla etelään!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla tylsää lomalla kun joka päivä pitää tällänen topic tehdä :P Kaipa sitä kaipaa lomaa kun noin paskan ammatin valinnut.

Vierailija
4/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope kirjoitti:

Nyt juon toisen kupillisen kahvia ja lähden koiran kans ulos. Sitten käyn lasten kans kirjastossa, siivoan ja meen illalla pizzalle toisen opekaverin kans. Ja ei haittaa vaikka sataa ja tuulee, koska olen koko kesän lomalla! Lellipennut ja idioottivanhemmat, ops ja pedagogiset asiakirjat, rehtorit ja muut paskantärkeät virkamiehet: 10 viikkoa IHAN SAMA!

Itse tuossa lopussa kerroitkin syyn, miksi opeksi ei kannata opiskella. Minusta on mukavaa olla kesällä töissä, herätä valoon ja lähteä motivoituneena töihin.

T. Onnellinen ex-ope

Vierailija
5/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työaika tuntuu niin paskalta niin huhhuh! Mieluummin itse lomailen 5-6 vkoa vuodessa ja nautin työstäni :) niin ja maisteriksi tuli luettua itsekin, säännöllinen päivätyö ja veikkaanpa että palkka aika paljon reilumpi kuin jollain luokanopella...

Vierailija
6/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan se kiva, kun työsuhde loppuu aina kesäksi ja sitten ollaan koko kesä liiton rahoilla kituen ja seuraavaksi lukuvuodeksi uutta paikkaa hakien.

Vierailija
7/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä nautin kesälomasta. Palkka tulee säännöllisesti joka kk ja kesät on vapaat.

Ope

Vierailija
8/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihan hirveää olla noin paskalta tuntuvassa työssä. Toivottavasti et ole meidän ekaluokkalaisen tuleva ope.

Vierailija
9/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mieluummin pakastimesta lauantaimakkaratangon perccn joka ainoa arkiaamu kuin olisin peruskoulun yläasteella puberteetti/keleiden "opettajana". Hyvä, että jotkut suostuu pesemään vessoja ja tekemään tota niin mun ei tarvi. Ei satana :p

Vierailija
10/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin juuri itse aineenopettajaksi, mutta aion kyllä katsella ihan muita työpaikkoja kuin opettajan paikkoja. Pitkä kesäloma olis kyllä kiva, mutta en nyt sillä leijuisi. Itse työssä on niin paljon puutteita,. Ensinnäkin se, että joka asiassa pitää toimia juuri oikein kaikkien pykälien mukaan ettei vaan päästä syyttämään mistään (mikä tuottaa juuri näitä nynny-opettajia) ja olla aina niin valoisa ja kannustava, vaikka kukaan ei kannusta sinua!

Toinen juttu on, että kun nyt olen aikuinen korkeasti koulutettu ihminen enkä mikään sesonkityöntekijä, niin tykkäisin syödä lounaani rauhassa ja pystyä käymään vessassa ja kahvilla rauhassa. Ihan vähimmäisvaatimus mielestäni kaikissa työpaikoissa - vaan ei opettajilla. Ilmankos niillä on tukkakin aina niin sekaisin. Eivät ehdi tarkistaa peilistä, miltä näyttää.

Vierailija
11/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet, että lastentarhanopettajat, eskariopettajat ja luokanopettajat sanoo itseään opeksi, mutta aineenopettajat ovat opettajia.

Vierailija
12/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parina seuraavana vuonna pääset sitten nauttimaan pienennetystä lomarahasta.

Vierailija
13/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten huomanneet, että lastentarhanopettajat, eskariopettajat ja luokanopettajat sanoo itseään opeksi, mutta aineenopettajat ovat opettajia.

Jep ihan ymmärrettävää, koska aineenopettajat ovat oikeita opettajia

Vierailija
14/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan työtäni ja tyytyisin kyllä lyhyempään lomaan. Olen nytkin huippukolleegani kanssa jo ollut koululla suunnittelemassa ensi syksyä. Toimimme samanaikaisopettajina yhdysluokassa. Varmaan myös elokuussa palaamme aikaisemmin suunnitteluhommiin. Olen myös lainannut kirjastosta kesäksi alan kirjoja ja aion perehtyä uuteen opetussuunnitelmaan. Ensi vuodeksi suunnitellaan isot linjaukset joka aineeseen ja ainakin syyslomaan asti ihan päivittäin tehtävät asiat pääpiirteissään. Ihana jatkaa samojen oppilaiden ja saman tiimin kanssa.

t. erityisluokanopettaja

Vierailija
15/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu kannattaa aina. Itse olen downshiftannut jo kolmatta vuotta ja teen töitä vain osa-aikaisesti ja nyt olen lomalla 12vko ja pidempääkin, jos kelit sallivat.

t: DI

Vierailija
16/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu kannattaa aina. Itse olen downshiftannut jo kolmatta vuotta ja teen töitä vain osa-aikaisesti ja nyt olen lomalla 12vko ja pidempääkin, jos kelit sallivat.

t: DI

Palkkakin varmaan vähän eri kuin opettajalla?

Vierailija
17/17 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas rakastan työtäni ja tyytyisin kyllä lyhyempään lomaan. Olen nytkin huippukolleegani kanssa jo ollut koululla suunnittelemassa ensi syksyä. Toimimme samanaikaisopettajina yhdysluokassa. Varmaan myös elokuussa palaamme aikaisemmin suunnitteluhommiin. Olen myös lainannut kirjastosta kesäksi alan kirjoja ja aion perehtyä uuteen opetussuunnitelmaan. Ensi vuodeksi suunnitellaan isot linjaukset joka aineeseen ja ainakin syyslomaan asti ihan päivittäin tehtävät asiat pääpiirteissään. Ihana jatkaa samojen oppilaiden ja saman tiimin kanssa.

t. erityisluokanopettaja

Onpa ihana lukea tuollaista tekstiä. Olet kyllä omalla alallasi. Mutta varo: teet hommia ns. omalla ajallasi. Älä polje työehtosopimuksia romukoppaan. Siihen me naiset syyllistymme niin helposti.

Open suunnittelutyö ei lopu koskaan. Aina on jotain kesken. Itse olin aikuiskoulutuksessa opena, päivät olivat järkyttävän pitkiä, oppikirjoja ei ollut, kaikki piti suunnitella ja tehdä tunnit alusta loppuun. Ja opetusta oli niin helkutisti. Sitten arvioinnit ja kaikenlainen sihteerin työ.

Järkyttävää. En palaisi siihen kuluneen sanonnan mukaisesti kilon paloinakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän